دنیا مد و لباس

راهنمای کامل انتخاب انواع پیراهن رسمی مردانه

بهمن ۹, ۱۴۰۲ 4۰126

پیراهن‌های رسمی مردانه از لباس‌های پرکاربرد است و بدلیل وجود تنوعی از جنس و طرح و رنگ این پیراهن‌ها، آقایان می‌توانند در هر موقعیتی به شیک‌ترین شکل ممکن ظاهر شوند. در این راهنما، قصد داریم تا انواع مختلف پیراهن‌ رسمی مردانه را معرفی کرده و به شما کمک کنیم که بهترین پیراهن رسمی را برای خود انتخاب کنید و خرید کنید.

98F0Eeb1 2284 4E3C A41F 8677Fe100F94

انواع تن خوری پیراهن رسمی

 

لباس‌های مختلف برای موقعیت‌های مختلف هستند و باید به شکلی مناسب و زیبا بر روی بدن قرار گیرند. در این قسمت به تن خوری انواع پیراهن رسمی برای آقایان می‌پردازیم که عبارتند از:

290A2514 59E7 4D06 928A 839B4Fc47A35

اسلیم فیت

پیراهن رسمی مردانه اسلیم فیت که مناسب با اندام و فرم بدن آقایان است و در قسمت بازو و سینه و کمر، جذب‌تر می‌باشد و یک پیراهن ساده با کیفیت و زیبا است که برش و دوخت خاصی دارد و به آن پیراهن چهارفصل نیز می‌گویند و بدلیل اندامی‌تر بودن آن، مورد پسند جوانانی با بدن عضلانی و ورزشکاری است و به راحتی با انواع شلوارها ست می‌شود و در طول زمان، کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

کلاسیک

پیراهن مردانه کلاسیک یک لباس مردانه با الگوها و طرح‌های ساده و شیک مانند خطوط افقی یا عمودی، نقاط یا رنگ‌های آرام و کم‌رنگ و کمی گشادتر نسبت به اسلیم فیت است و در پشت یقه و بالای کمر دارای ساسون می‌باشد. این نوع پیراهن‌ها معمولا از پارچه‌های با کیفیت ساخته می‌شوند و برای موارد مختلفی از جمله محافل رسمی، ملاقات‌های کاری و مهمانی‌های خاص مناسب هستند. این پیراهن‌ها معمولا دارای یقه‌های کلاسیک با دکمه‌های کوچک هستند و برای فصول خنک طراحی شده‌اند و در دو مدل آستین کوتاه و آستین بلند عرضه می‌شوند.

مدرن

پیراهن رسمی مردانه مدرن یک پوشاک شیک برای آقایان است و مثل پیراهن اسلیم فیت، جذب نیست و همچنین مانند پیراهن کلاسیک، گشاد نمی‌باشد‌ و پارچه و الگوی برش و دوخت باریک و خاصی دارد و برای افرادی مناسب است که بدنبال استایل مدرن می‌گردند. از آنجا که مد و فشن به طور مداوم در حال تغییر است، این پیراهن‌ها نیز همیشه در حال تغییر و به روز شدن هستند تا با آخرین ترند‌ها همراه باشند.

انواع یقه پیراهن

از جزئیات مهم در استایل و ظاهر پیراهن‌ رسمی مردانه، یقه است که می‌تواند تاثیر زیادی بر جذابیت آن داشته باشد. انواع مختلف یقه‌ها با ویژگی‌های خاص، شامل مدل‌های زیر هستند:

یقه کلاسیک

از مدل‌های محبوب یقه‌ها در پیراهن‌های رسمی مردانه، یقه کلاسیک است و از گردن بالا می‌آید و به صورت مستقیم به بدنه پیراهن متصل می‌شود. این یقه با پهنای متوسطی که دارد با کراوات یا بدون کراوات می‌توان از آن استفاده کرد که فقط گره آن قابل دید است.

یقه ایتالیایی

یقه ایتالیایی یا همان یقه برش خورده یک نوع یقه پیراهن مردانه است که فاصله زیادی بین دو لبه یقه دارد و معمولاً در پیراهن‌های مدرن و رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یقه معمولاً با یقه باز و بدون کراوات یا با کراوات با گره پهن‌تر آن، روی پیراهن استفاده می‌شود.

یقه دکمه دار

پیراهن رسمی مردانه با یقه دکمه دار یا یقه دکمه پایین یک نوع پیراهن با یقه اروپایی است که در هر لبه آن جادکمه‌ای قرار داده شده و یک دکمه کوچک به آن متصل شده است.

 

جنس پارچه پیراهن رسمی

 

انتخاب جنس مناسب برای پیراهن‌های رسمی اهمیت زیادی دارد. انواع پارچه‌های استفاده شده برای پیراهن‌های رسمی عبارتند از:

ژاکارد

پارچه ژاکارد یک جنس ابریشمی و پلی استر است که به پارچه فرانسوی مشهور می‌باشد و بدلیل بافت خاص و مقاومت و حالت کششی که دارد، از قیمت بالایی برای دوخت پیراهن رسمی مردانه برخوردار است.

نخی

پارچه نخی یا پنبه‌ای معمولاً با تعداد نخ ۱۶۰ الی ۲۲۰ تولید شده است و به دلیل نرمی و راحتی و حس خنکی که ارائه می‌دهد، برای پیراهن‌های رسمی بسیار مناسب است.

ملانژ

پارچه پیراهن رسمی از جنس ملانژ نیز مثل پارچه نخی یا پنبه‌ای بسیار نرم و لطیف است و به عنوان پارچه‌های لوکس و رسمی برای دوخت پیراهن‌های آقایان استفاده می‌شود.

پوپلین

پارچه پوپلین، بافت ساده‌ای دارد و از ابریشم، پلی استر و نخ پنبه ساخته می‌شود و برای پیراهن‌های زیر کت مناسب است. این پارچه لطیف، با رنگبندی زیادی موجود است و دارای طول عمر بالاست. پوپلین به سختی چروک می‌شود و برای پیراهن‌های رسمی مناسب است.

اکسسوری مناسب برای پیراهن رسمی

اگر دوست دارید که در مجالس و مهمانی‌ها جذابیت خاصی به پیراهن رسمی مردانه خود بدهید می‌توانید از اکسسوری‌های زیر استفاده نمایید:

کراوات

یک اکسسوری های مهم مردانه کراوات است که به طور معمول با پیراهن رسمی استفاده می‌شود و به ظاهر شیک و رسمی لباس افراد کمک می‌کند تا در مجالس و مهمانی‌ها به شکل مناسبی حضور یابند.

پاپیون

استفاده از پاپیون می‌تواند به ظاهر شیک لباس آقایان کمک کند و جلوه‌ای منحصر به فرد و جذاب به آنها ببخشد و معمولاً در مجالس و مراسم رسمی و همچنین در مراسمات ازدواج استفاده می‌شود.

048Ab0E8 C97C 428C 9Fbf C8A5C870D971

دکمه سردست

دکمه سردست یک نوع اکسسوری است که با پیراهن رسمی مردانه استفاده می‌شود و می‌تواند به آقایان کمک کند تا در مراسمات رسمی و مهمانی‌ها به شکل مناسبی حضور یابند و جلوه‌ای متفاوت و جذاب به آستین لباس آن‌ها می‌بخشد.

ساسپندر مردانه

ساسپندر یک اکسسوری مردانه است که بر روی پیراهن رسمی آقایان برای ثابت نگه داشتن شلوار استفاده می‌شود و در مراسمات فرمال جلوه‌ای متفاوت به ظاهر آنها می دهد.

 

کت مناسب پیراهن رسمی

 

کت‌هایی که با پیراهن‌های رسمی مردانه هماهنگی دارند با رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی، آبی تیره یا خاکستری و همچنین با الگوهای ساده و کلاسیک مانند خطوط نازک طراحی می‌شوند. انتخاب کت مناسب برای پیراهن رسمی مردانه به مواردی مانند رنگ و الگو، جنس و کیفیت پارچه بستگی دارد. همچنین اندازه و استایل کت نیز باید به گونه‌ای باشد که فیت تن شود و به هیکل بنشیند.

نحوه شستشو پیراهن رسمی

برای شستن پیراهن رسمی مردانه به نکات مهم زیر توجه داشته باشید تا پیراهن خود را به بهترین شکل ممکن و باسلیقه نگه دارید:

·   ابتدا باید دستورالعمل‌های نگهداری و شستشوی روی برچسب پیراهن را مطالعه کنید. عموماً پیراهن‌های رسمی از جنس‌هایی مانند نخ، پنبه یا پلی استر ساخته می‌شوند و برخی از آن‌ها ممکن است نیاز به شستشوی دستی داشته باشند. در صورتی که پیراهن قابل شستشوی با ماشین لباسشویی باشد، می‌توانید از برنامه شستشوی مناسب برای پارچه‌های مشابه استفاده کنید.

·   می‌توانید پیراهن را به صورت جدا یا به همراه دیگر لباس‌های سفید بشویید تا از رنگ‌افتادگی بر روی آن جلوگیری کنید.

·   برای خشک کردن پیراهن، آن را به صورت آویزان بگذارید یا اگر از خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، این کار را با کمترین درجه انجام دهید.

نتیجه گیری

در این راهنمای کامل، درباره انواع تن خوری پیراهن، یقه و جنس پارچه و نحوه ست کردن آن با کت مناسب و شستشوی پیراهن صحبت کردیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید داشته باشید. اگر بدنبال یک پیراهن رسمی مردانه هستید، می توانید همین حالا به فروشگاه لباس شهرمون که از بهترین‌ها در فروش لباس‌های آقایان است، مراجعه کنید و به صورت آنلاین خرید مناسب خود را انجام دهید. این سایت دارای کیفیت های متنوعی از پیراهن های رسمی مردانه است و انواع اندازه ها و طرح های مختلف را ارائه می دهد تا شما بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×