دکوراسیون

اصول چیدمان مبل راحتی

بهمن ۹, ۱۴۰۲ 7۰99

اصول چیدمان مبل راحتی یعنی توجه به یک سری نکات و جزئیات بسیار مهم، که گاهی نادیده گرفته می شوند اما بی شک می توانند فضایی کاربردی و منسجم را در سالن نشیمن یا اتاق مطالعه یا هر قسمت دیگری از خانه شما خلق کنند!

انواع مبلمان راحتی مدرن و کلاسیک، این روزها بسیار مورد توجه قرار دارند؛ از مبلمان تکی گرفته تا کاناپه های دو نفره و سه نفره، میز و صندلی های راحتی، همه برای اجرای انواع دکوراسیون داخلی در دسترس هستند. چیزی که بر زیبایی چیدمان مبل راحتی در آپارتمان می افزاید، بهره گیری از جلوه های نورپردازی، استفاده از آثار هنری، لوازم جانبی دکوراسیون و انواع فرش و کفپوش است.

برای اینکه از ایجاد فضایی زیبا و کاربردی در منزل خود اطمینان حاصل کنید، و جلوه بصری فوق العاده ای به نمایش بگذارید، چند نکته ارزشمند را در خصوص اصول چیدمان مبل راحتی برایتان گردآوری کرده ایم. هنگام انتخاب مکان مناسب برای مبلمان اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی، این موارد را در نظر بگیرید.

24B59E95 4E93 483A 94Dc A4F096C01F60

اصول چیدمان مبل راحتی در آپارتمان، برای همه سلیقه ها

۱- یک طرح کلی داشته باشید

اکثر خانواده ها وقتی به فروشگاه مبلمان منزل مراجعه می کنند، هیچ ایده یا طرحی برای چیدمان مبل راحتی در خانه خود ندارند، و فقط به زیبایی و قیمت مبلمان منزل توجه می کنند! این یک اشتباه بزرگ است!

بدون اینکه بدانید مبلمان را کجا و چطور می خواهید بچینید، چطور می توانید سرویس مبلمان بخرید؟! پس قبل از خرید، ضرورت دارد یک طرح کلی از آنچه که می خواهید، در ذهنتان ایجاد کنید. درباره تم رنگ بندی مبلمان، تم دکوراسیون داخلی خانه، یا هر حس دیگری که دوست دارید در آن مکان ایجاد شود، برنامه ریزی کنید.

مبلمان را برای کنار اتاق مطالعه خود می خواهید یا اینکه تصمیم دارید یک فضای بزرگ در سالن پذیرایی را پوشش دهید؟ مدل چیدمان مبلمان راحتی را چطور می پسندید؟ در گوشه ای دنج، یا در میانه سالن اصلی؟

۲-یک نقطه کانونی انتخاب کنید!

تفاوتی نمی کند که آپارتمان شما وسیع و بزرگ است یا معماری سنتی دارد؛ به هر حال، وجود یک نقطه کانونی در هر اتاق نشیمن، ضروری است. درست همینجا است که چشم ها را به خود خیره می سازد! این عنصر طراحی داخلی می تواند یک شومینه بزرگ یا یک میز کنسول کنار سالن باشد! دقت کنید نقطه کانونی در خانه می تواند مرکز چیدمان مبلمان راحتی باشد، به شرطی که تم رنگی را به درستی انتخاب کنید.

۳- ظاهری متفاوت ایجاد کنید!

با اجرای اصول چیدمان مبل راحتی می خواهید یک ظاهر منسجم ایجاد کنید، پس باید نمایی را به وجود بیاورید که از فاصله دورتر نیز با مهمانان شما صحبت کند! به طور مثال، چیدن دو مبل راحتی تک نفره در اطراف یک میز قهوه شیک و مدرن، توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

علاوه بر اینکه ست اصلی مبلمان راحتی را در میان سالن نشیمن می چینید، سعی کنید چند صندلی مناسب را جایی دورتر، کنار سالن، همان قسمت که دلبازتر است قرار دهید. به این ترتیب، از همه فضای موجود، نهایت استفاده را خواهید برد.

F2172045 6A21 4Ff8 9F28 5C98Abe0Fbc7

۴- تعادل نسبی اما جذاب برقرار کنید!

برقراری تعادل در چیدمان مبل راحتی در اتاق نشیمن، یک اصل ضروری است. قطعاً نمی خواهید همه مبلمان بزرگ در یک سمت سالن و مبلمان کوچک تر، سمت دیگر چیده شوند! ترتیب و رعایت تناسب در چیدن مبلمان اتاق نشیمن، نوعی تقارن را تداعی می کند.

برای انتخاب و خرید مبلمان راحتی یا هر سبک دیگر، به ارتفاع سقف سالن، مقدار فضای موجود برای چیدن مبل ها و سایر اسباب و وسایل دقت کنید. سعی کنید از الگوها تبعیت کنید. برای کناره های خالی سالن می توانید از میزهای کوچک تر استفاده کنید و میزهای بزرگ تر را در میانه قرار دهید. بعد از اتمام چیدمان مبل راحتی، هرجا که احساس کردید باید تغییراتی داشته باشد، آن را انجام دهید.

۵- مبلمان را با فرش مناسب، ِست کنید!

گاهی خانواده ها دقت کافی را ندارند که باید اندازه فرش کف سالن نشیمن با مدل و رنگ بندی و اندازه های مبلمان راحتی، همخوانی داشته باشد! این یک موضوع مهم است و اغلب نادیده گرفته می شود.

اندازه فرش باید با اندازه کف سالن، همسان بوده و مبلمان نیز بر همان اساس انتخاب شوند. به طور مثال، اگر سالن نشیمن مستطیلی شکل دارید، از فرش مستطیلی با ابعاد کوچک تر استفاده کنید. به این ترتیب، مقداری از فضای کناره در هر ۴ طرف سالن، باز می ماند که محل چیدمان مبل راحتی خواهد بود.

سعی کنید برای بهتر جلوه کردن فرش و مبلمان، پایه های مبل را هم تراز لبه های فرض، چند سانتی متر جلوتر، قرار دهید تا پای افراد هنگام نشستن روی مبلمان، کاملاً روی فرش باشد. از طرفی، با این نحوه چیدمان اتاق نشیمن، فضای موجود، کمی بزرگ تر دیده خواهد شد.

۶-اطراف مبلمان از نورپردازی استفاده کنید

چه چیزی باعث می شود که مبلمان راحتی، زیباتر جلوه کنند؟ بله، وجود یک منبع نور در کنار مبل ها می تواند این فضا را تداعی نماید! کنار مبلمان، در فاصله بین دو مبل راحتی یک نفره، کنار میز تکی چوبی یا فضای باز نزدیک به مبلمان، از یک آباژور پایه دار بلند، یا چراغ های گلدانی پرنور استفاده کنید. نور، گرمای خاصی در فضا ایجاد می کند و بسیار چشم نواز است!

14A138A5 8888 4272 A033 Ce2995296Df1

مرکز تخصصی مبلمان منزل می خواهید؟ با هومتو تماس بگیرید!

زیبایی سالن نشیمن و پذیرایی در هر خانه با انتخاب و خرید مدل های جدید مبلمان راحتی تأمین می شود. اگر به دنبال یک مرجع تخصصی برای خرید انواع مبلمان منزل هستید، ما فروشگاه مبلمان و دکوراسیون هومتو را به شما پیشنهاد می دهیم. این مجموعه، مدل های متنوعی از انواع مبلمان خانه، میز و صندلی و آینه کنسول را با تنوع مدل و رنگ برای شما آماده نموده است که می توانید بر حسب سلیقه خود، آنها را از فروشگاه خریداری نمایید.

به علاوه، هومتو آماده است تا هر نوع مبلمان و میز را مطابق با سلیقه مشتریان عزیز، طراحی نموده و بسازد. ساخت سفارشی انواع مبل راحتی، کلاسیک و سلطنتی، حتی بر اساس مدل های ژورنالی نیز توسط فروشگاه مبلمان و دکوراسیون هومتو hometofurniture.com انجام می گیرد. کلیه محصولات، گارانتی مادام العمر داشته و از بهترین متریال آماده می شوند. برای اجرای یک چیدمان حرفه ای مبلمان منزل، باید از بهترین ها خرید کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×