طرح لبخند لثه ای
معرفی کسب و کار

۹ روش درمان طرح لبخند لثه ای با جراحی و بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

خرداد ۳, ۱۴۰۲ 3۰93

درمان طرح لبخند لثه ای با جراحی و بدون جراحی امکان پذیر است و می توانیم به هر دو صورت این روش ها را انجام دهیم. در ادامه می پردازیم به ۹ روش از اصلاح و درمان طرح لبخند لثه ای با جراحی و بدون جراحی که بتوانیم لبخندی زیباتر هدیه کنیم به کسانی که دوستشان داریم.

لبخند لثه ای به لبخندی گفته می شود که لثه ها در زمان خندیدن بیش از حد از لب بیرون می آید و در دید قرار می گیرد. لثه ای که بیش از ۵ تا ۷ میلی متر از لب بالایی بیرون بیاید به آن طرح لبخند لثه ای یا در حقیقت اصلاح طرح لبخند لثه ای باید گفت. از جمله روش هایی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد بعضی موارد به صورت غیر جراحی قابل اصلاح می باشد و بعضی دیگر، حتماً نیاز به جراحی دارند.

طرح لبخند لثه ای

روش های اصلاح طرح لبخند لثه ای غیر جراحی

۱-روش اول اصلاح لبخند لثه ای غیر جراحی با رعایت بهداشت دهان و دندان

روش اول اصلاح غیر جراحی می توان به جلوگیری از متورم شدن لثه ها با رعایت بهداشت دهان و دندان و زدن مسواک به صورت مرتب و به موقع که می تواند میکروب ها و باکتری های مضر و مخرب را از دهان دور کردن و آسیب به لثه را به حداقل برساند. پس متوجه شدیم که رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از متورم شدن لثه ها یکی از راه های درمان طرح لبخند لثه ای بدون جراحی می باشد.

۲-در روش دوم اصلاح لبخند لثه ای غیر جراحی با بلند کردن طول تاج دندان

در روش دوم غیر جراحی می توان به بلند کردن طول تاج دندان های بالایی اقدام کرد. در این روش دندانپزشک با استفاده از روش ایمپلنت دندان و یا لمینت دندان طول تاج دندان ها را افزایش می دهد و از کوتاهی و کوچک بودن دندان ها کاسته و طول دندان ها نسبت به لثه افزایش پیدا کرده و اثرات بلندی لثه کاهش می یابد.

۳-روش سوم اصلاح لبخند لثه ای غیر جراحی با استفاده از روش ارتودنسی

در روش سوم برای درمان طرح لبخند لثه ای غیر جراحی می توان در بعضی مواقع با استفاده از روش ارتودنسی دندان، این مشکل را رفع و رجوع کرد. در این روش در مواقعی که دندان ها به صورت ناهنجار و غیر مرتب هستند و در شکل دهی به لثه نیز تاثیرگذار می باشند که در این حالت لب ها به بالا هدایت می شوند. با اصلاح، از طریق ارتودنسی در بعضی مواقع می تواند به اصلاح طرح لبخند غیر جراحی امیدوار بود.

۴-روش چهارم اصلاح لبخند لثه ای غیر جراحی از طریق بوتاکس و تزریق ژل به لب

در روش چهارم درمان طرح لبخند لثه ای می توان از طریق بوتاکس و تزریق ژل مخصوص به لب های بالایی یک پوشش مناسبی برای رفع لثه نمایان ایجاد کرد. این راه برای کسانی که لثه ای در حدود چهار میلی متر و یا کمتر بیرون از لب دارند گزینه مناسبی می باشد.

روش درمان طرح لبخند لثه ای با جراحی

۵-روش پنجم اصلاح لبخند لثه ای با جراحی استخوان فک بالایی دهان

روش پنجم اصلاح با جراحی که درمان طرح لبخند لثه ای با جراحی می باشد عبارتست از جراحی استخوان فک بالایی دهان که با کوتاه کردن این قسمت می توان به بالا رفتن لثه امیدوار بود و درمان مناسبی می تواند باشد.

۶-روش ششم اصلاح لبخند لثه ای با جراحی لیفت لثه

روش ششم اصلاح و درمان طرح طرح لبخند لثه ای با جراحی که با استفاده از جراحی محدود و لیفت لثه در این روش که به کانتورینگ لثه معروف است درمانی خوبی برای بالا کشیدن لثه و یا برداشتن مقدار لثه ی اضافی که بر روی دندان ها افتاده  و کوتاه کردن اندازه آن می باشد.

۷-روش ششم اصلاح لبخند لثه ای با جراحی و برش لثه اضافی

روش هفتم در اصلاح و درمان طرح  لبخند لثه ای که به ژنژیوکتومی نامگذاری شده است برش قسمت های ضخیم لثه که ظاهر خوبی ندارد و در قسمت هایی از دندان ها پوششی نامناسب ایجاد کرده است مورد استفاده قرار می گیرد.

۸-روش هفتم اصلاح لبخند لثه ای با جراحی با استفاده از لیزر

در روش هشتم که با جراحی صورت می گیرد با استفاده از لیزر جراحی بر روی لثه صورت می گیرد و برش های قسمت های اضافی از روی تاج دندان ها برداشته شده و دندان ها نمایان می شوند و لثه نیز کوتاه می شود.

۹-روش نهم اصلاح لبخند لثه ای با جراحی و پایین آوردن لب

در روش نهم که مربوط به لب های بالایی فک می شود با استفاده از جراحی و پایین آوردن قسمتی از لب روی لثه به خوبی پوشانده شده و حالت بدی که لثه ها دارند را پوشش خوبی می دهد.

برای درمان و اصلاح طرح لبخند لثه ای باید به کجا مراجعه کنیم؟

کسانی که مشکل لبخند لثه ای دارند و به نوعی هنگام خندیدن لثه های آن ها بیش از حد معمول بیرون می آید کاندید خوبی برای اصلاح و درست کردن این گونه لثه ها هستند. بعضی ها سوال می کنند برای درمان و اصلاح این عارضه به کجا باید مراجعه کنیم؟

در جواب این افراد باید بگوییم که مراکز دندانپزشکی و کلینیک ایمپلنت  با برسی هزینه ایمپلنت  دندانپزشکی در سطح شهر وجود دارند که با یک سرچ ساده می توانید از این مراکز برای درمان خود استفاده نمایید.

دلایل ایجاد لبخند لثه ای چیست؟

به طور کلی افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی درگیر این معضل هستند و یا کسانی که بر اثر اختلال در هورمون های بدن خود باعث بزرگ شدن بیش از اندازه فک و لثه خود شده اند و یا کسانی که بر اثر بیماری های عفونی لثه ای متورم و بیرون زده پیدا کرده اند باعث این عارضه هستند.

آیا درمان خانگی برای اصلاح طرح لبخند لثه ای وجود دارد؟

این سوال خیلی از کسانی است که به دلایل مختلف قصد دارند در منزل و خانه خود لثه های بیرون زده خود را درمان کنند. درمان خ خانگی شناخته  شده ای وجود ندارد.  ولی می توان  با  رعایت بهداشت عمومی و نظافت دهان و دندان از بروز ملتهب شدن و تاثیر این التهاب بر بزرگ شدن لثه ها جلوگیری نمود.

در پایان لازم به یادآوری است که برای داشتن لبخندی زیبا و قابل قبول و مورد پسند حتماً با متخصصین دندانپزشکی مشورت داشته باشیم و مشاوره با این افراد کمک بسیار خوبی برای داشتن دندان و طرح لبخند زیبا برای ما به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×