تغذیه

عادات خطرناک در نوشیدن قهوه

بهمن ۹, ۱۴۰۲ 8۰122

نوشیدن قهوه در طول روز، یکی از عادت های ایرانیان و مردم نقاط مختلف جهان است. برخی از عادات خطرناک نوشیدن قهوه، باعث بروز بیماری و مشکلات جسمی در بدن می شوند. اگر قهوه به اندازه و به درستی مصرف شود، هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت. علاوه بر نوشیدن زیاد قهوه در طول روز، عادات اشتباه زیادی وجود دارد که باید آن ها را بشناسید. در ادامه به بررسی این عادات اشتباه در مورد خوردن قهوه خواهیم پرداخت. فروشگاه اینترنتی قهوه خانه یک مرجع مناسب برای مشاوره به شما عزیزان است.

Fde5286D 08B0 4816 86Ec B01Ba2Aca9C9

غفلت از هیدراتاسیون اضافی در پی نوشیدن قهوه

هیدراتاسیون یا آب بدن باید از طریق مایعات مختلف به خصوص آب تامین شود. در صورتی که مصرف قهوه بیشتر از آب باشد، تعادل هیدراتاسیون در بدن شما از بین خواهد رفت. عادت خوردن قهوه بیشتر از آب در طول روز کاملا اشتباه است و تاثیر منفی روی بدن انسان دارد. در حالی که قهوه می تواند مقداری هیدراتاسیون را فراهم کند، نباید تنها منبع مصرف مایعات شما باشد. به خاطر داشته باشید که در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا به خوبی بدن شما هیدراته بماند.

رعایت نکردن استاندارد مصرف قهوه برای بزرگسالان

مصرف بیش از حد قهوه می تواند مضرات زیادی به همراه داشته باشد، بر این اساس یک استاندارد برای میزان مصرف قهوه در طول روز مشخص شده است. دقت کنید کسانی که بیماری زمینه ای دارند، باید این مقدار را با کمک پزشک خود مشخص کنند. سازمان FDA مقدار قهوه مناسب برای نوشیدن در طول روز را حدود ۴۰۰ میلی گرم که معادل ۴ فنجان کوچک قهوه است، بیان می کند.

با رعایت استاندارد مصرف قهوه می توانید از مزه خوب آن بدون هیچ ضرری بهره ببرید و از خوردن قهوه منع نخواهید شد. با این حال، افراد از نظر حساسیت به کافئین و سرعت متابولیسم آن به طور قابل توجهی تفاوت های زیادی دارند. بنابراین، مهم است که میزان تعادل مناسب بدن خود را پیدا کرده و مصرف قهوه را به سطوح متوسط ​​محدود کنید.

F04F7E09 D829 47Bc 861B C42001A5Dad0

استفاده از شکر خیلی زیاد در قهوه

آیا شما قهوه را تلخ یا شیرین میل می کنید؟ قهوه به طور طبیعی تلخ است و این تلخی برای بسیاری از افراد جذاب است. اما در این بین کسانی هستند که با مصرف شکر در قهوه به دنبال تغییر مزه و کم کردن تلخی آن هستند. این عادت کاملا اشتباه است و سعی کنید قهوه را بدون شکر مصرف کرده تا مزه واقعی را بچشید و البته سالم بمانید. استفاده منظم از شکر مشکلات سلامتی جدی مانند چاقی، اختلالات متابولیک و دیابت را به دنبال دارد.

81214Dfc B57D 49Ee 80E3 02C988F43374

حذف وعده صبحانه و جایگزین کردن قهوه

یکی از عادت های خطرناک که در طول زمان اثرات خود را نشان می دهد، جایگزین کردن قهوه به جای وعده صبحانه است. برخی از افراد به خصوص کسانی که صبح زود بیدار می شوند، برای رفتن به سر کار یک فنجان قهوه می خورند تا انرژی روزانه کار آن ها تامین شود. این افراد غافل از مشکلاتی هستند که با خوردن قهوه در اول صبح به وجود می آید. تپش قلب بعد از مدتی به سراغ شما می آید.

شروع روز با یک فنجان قهوه و بدون صبحانه یک عادت رایج است، اما قطعا سالم ترین انتخاب نیست. صبحانه مواد مغذی و انرژی ضروری را برای شروع متابولیسم شما فراهم می کند. حذف صبحانه و خوردن قهوه می تواند منجر به کاهش سطح انرژی و عدم تعادل در رژیم غذایی شما شود.

اضافه نمودن خامه به قهوه

عادت استفاده از خامه همزده به همراه قهوه کاملا اشتباه است و در صورت تکرار این روش می تواند برای بدن شما مضر باشد. البته گاهی مصرف خامه به همراه قهوه ایراد ندارد؛ اما نباید به یک عادت برای نوشیدن قهوه تبدیل شود. بسیاری از برندهای معروف، خامه قهوه حاوی روغن های نیمه هیدروژنه، شربت ذرت، نگهدارنده های مضر و قندهای تصفیه شده تولید می کنند. روغن نیمه هیدروژنه شده به ویژه برای سلامت قلب، مشکل ساز است. جایگزین های مغذی تری مانند شیر بادام یا شیر جو دوسر را در نظر بگیرید تا از قهوه خود لذت ببرید.

نوشیدن قهوه در پایان روز

برخی افراد خوردن قهوه در شب را دوست دارند و این عادت اشتباه را وارد زندگی خود کرده اند. کافئین موجود در قهوه باعث بی خوابی و کم کردن کیفیت خواب شما می شود. قهوه به عنوان یکی نوشیدنی انرژی زا شناخته می شود و اگر به سلامتی خود توجه داشته باشید از مصرف بی موقع آن پرهیز می کنید. برای اطمینان از خواب آرام شبانه، حداقل هشت ساعت قبل از خواب از نوشیدن قهوه یا هر نوشیدنی کافئین دار خودداری کنید. اگر متوجه بی خوابی، اضطراب یا سردرد شدید شده اید، مصرف کافئین را کاهش دهید.

761F2789 87Dd 4F48 B507 Eac3D9Fc4648

در نظر نگرفتن حساسیت به کافئین

اگر طبق عادت قهوه می خورید و دلیل اضطراب و عصبانیت خود را نمی دانید، باید مصرف قهوه را کاهش دهید. نحوه تأثیر کافئین بر بدن هر یک از ما می تواند، متفاوت باشد. اگر متوجه احساس عصبانیت شدید، ممکن است به کافئین حساسیت بیشتری داشته باشید. برای کسانی که به راحتی تحت تأثیر آن قرار می گیرند، حتی دوزهای کوچک می تواند منجر به مشکلاتی مانند بی قراری و مشکلات خواب شود. به نشانه های بدن خود گوش دهید و مصرف قهوه خود را تغییر داده تا از هرگونه واکنش ناخواسته جلوگیری کنید.

عدم توجه به بهداشت دهان بعد از نوشیدن قهوه

قهوه به دلیل مواد رنگی که دارد، می تواند باعث زرد و پوسیده شدن دندان های شما شود. اسیدیته درون قهوه به تدریج روی مینای دندان اثر منفی می گذارد. بعد از نوشیدن قهوه باید دهان خود را بشویید. اگر به مسواک شخصی دسترسی ندارید، استفاده از آب و شستن دهان با آن، می تواند اثرات منفی قهوه را کاهش دهد.

با توجه به عادت های اشتباهی که بیان شد، می توانید مصرف قهوه را به درستی تنظیم کرده تا در مصرف آن به تعادل برسید. در صورت تکرار عادات اشتباه نوشیدن قهوه، سلامتی شما به خطر می افتد. شما می توانید برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره با کارشناسان فروشگاه اینترنتی قهوه خانه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×