مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی تصویر 1
معرفی کسب و کار

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی

آبان ۲۵, ۱۴۰۲ 4۰182

 

امرروز قصد داریم اطلاعاتی در رابطه بامراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی و نکاتی که باید بعد از جراحی بینی به آن توجه کنید صحبت کنیم.

قبل از جراحی بینی چه باید کرد؟

رینوپلاستی روشی است که باعث اصلاح یا تغییر شکل بینی می شود. این جراحی می تواند با دلایل زیبایی یا برای کمک به مشکلات تنفسی انجام شود. رینوپلاستی می تواند با ایجاد تغییراتی در اطراف بینی، غضروف یا استخوان مشکلات را برطرف کند.

بیشتر مردم فقط به دنیال  یادگیری آنچه که پس از جراحی باید انجام دهند تمرکز می کنند، اما برای اینکه روند بهبودی سریعتری داشته باشید از قبل از شروع جراحی باید نکاتی را رعایت کنید. ابتدا با آموزش نحوه آماده شدن برای جراحی بینی، خود را برای یک جراحی ایمن و بدون مشکل آماده کنید.

هفته قبل از جراحی بینی

تا میتوانید استراحت کنید. بدن شما برای بهبودی پس از جراحی به انرژی نیاز دارد. استراحت خوب شما را برای بهبودی راحت‌تر و بهترین نتایج درمانی آماده می‌کند.

صورت خود را تمیز نگه دارید. تمیز و شفاف نگه داشتن پوست قبل از جراحی بسیار مهم است. صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده ملایم بشویید. همچنین می توانید یک روز در میان به آرامی لایه برداری کنید تا از شر پوست مرده خلاص شوید.

تا میتوانید آب بخورید. در روزهای منتهی به جراحی بینی، بیشتر از حد معمول آب بنوشید تقریباً دو برابر همیشه . این یک نکته مهم است که بدن خود را برای جراحی هیدراته نگه دارید.

از قبل برنامه ریزی های محل استراحت و سکونت خود را انجام دهید. بعد از عمل جراحی به خانه می روید. رینوپلاستی یک جراحی دو الی ۴ ساعته است که به آن جراحی سرپایی نیز می گویند. پس از انجام عمل و یک دوره کوتاه نظارت برای اطمینان از وضعیت شما، می‌توانید به خانه بروید، اما رانندگی به خصوص بلافاصله پس از جراحی برای شما ایمن نخواهد بود. از قبل برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که یک همراه مطمئن برای خود آماده کرده اید.

داروهای خود را آماده کنید. با پزشک خود در مورد داروهای بدون نسخه، کمپرس سرد، پمادها یا هر چیزی که ممکن است بعد از جراحی نیاز داشته باشید، صحبت کنید و قبل از انجام عمل، آنها را در خانه آماده کنید.

وعده های غذایی خود را از قبل آماده کنید.

. مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی[/caption]

روز قبل از جراحی بینی

قبل از جراحی ناشتا باشید. برای جراحی بینی، شما تحت بیهوشی عمومی خواهید بود. به دلایل ایمنی، بسیار مهم است که بعد از نیمه شب روز قبل از عمل چیزی نخورید یا ننوشید. آماده شدن از قبل با نوشیدن آب اضافی قبل از شروع  به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید و سالم بمانید.

از زیور آلات استفاده نکنید.  اکسسوری ها و سایر لوازم زیبایی و آرایشی می تواند باعث تحریک در حین جراحی شود. صبح صورت خود را بشویید و در روز جراحی از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نکنید.

لباس مناسب را انتخاب کنید. شما یک لباس متفاوت برای خود جراحی بینی عوض خواهید کرد و سپس لباس خود را به تن خواهید کرد. شما باید مطمئن شوید که لباسی که انتخاب می‌کنید راحت است و روی بینی حساس بعد از جراحی شما تأثیری نمی‌گذارد. این بدان معناست که شما باید پیراهنی با دکمه‌هایی بپوشید که مجبور نباشید آن را روی سر خود بکشید.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی طبیعی در تهران هستید دکتر حمیدرضا راستی می تواند گزینه مناسبی باشد. ایشان همچنین جزو بهترین جراح زیبایی بینی در تهران شناخته می شوند.

قبل از جراحی بینی از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

همچنین مواردی وجود دارد که قبل از جراحی بینی باید از آنها اجتناب کنید.

سیگار نکشید شما می دانید که سیگار کشیدن برای شما مضر است، اما این مورد مخصوصاً قبل و بعد از جراحی بینی به شدت بد است. سیگار کشیدن می تواند باعث انقباض عروق خونی و کاهش جریان اکسیژن شود. و بهبودی پس از جراحی شما را بسیار کند می کند. حتی احتمال از دست دادن پوست و زخم را افزایش می دهد. سیگار همچنین احتمال واکنش ضعیف بیهوشی و خونریزی یا مشکلات عفونت را افزایش می دهد.

مشروب نخورید. در روزهای منتهی به جراحی الکل ننوشید. الکل برای سیستم ایمنی بدن مضر است و همچنین می تواند بدن شما را کم آب کند. و بهبودی شما پس از جراحی را کند کرده و به تعویق بندازد.

از کرم های موضعی استفاده نکنید حدود چهار تا پنج روز قبل از جراحی، از کرم‌هایی که حاوی Retin-A، اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و سایر کرم‌های دارویی بدون نسخه هستند استفاده نکنید. اگر مطمئن نیستید که باید از چه پاک کننده ای استفاده کنید و با پزشک خود صحبت کنید.

در نعرض آفتاب قرار نگیرید. از آفتاب و سولاریوم دوری کنید. اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست آسیب برساند و بهبودی را دشوارتر کند.

از مصرف برخی داروها خودداری کنید. برخی از داروها هستند که باید قبل از هر عمل جراحی از مصرف آنها پرهیز کرد زیرا می توانند با بیهوشی واکنش نشان دهند یا بر جریان خون و لخته شدن خون تأثیر بگذارند. همیشه با جراح خود در مورد مواردی که می توانید یا نمی توانید مصرف کنید صحبت کنید، اما معمولاً توصیه می شود یک هفته قبل از عمل از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و کومادین، سلبرکس و پلاویکس خودداری کنید.

از مصرف برخی مکمل ها، از جمله مکمل های ویتامین E، جینکو، جینسینگ، روغن ماهی، خار مریم و غیره باید اجتناب کرد.

مهم است که هر جراحی را جدی بگیرید تا بتوانید خطرات را به حداقل برسانید و نتیجه بهتری را مشاهده کنید. بهبودی خوب بستگی به آماده سازی بدن و ذهن شما از قبل عمل دارد.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی در تهران هستید پیشنهاد ما به شما دکتر حمیدرضا راستی می باشد. درصد رضایت و موفقیت ایشان قابل توجه بوده و گزینه مناسبی برای جراحی بینی است. همچنین یکی از ب هترین جراح بینی در تهران با قیمت مناسب هستند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

۱. چند ساعت پس از جراحی، شما آماده ترخیص از بیمارستان یا کلینیک خواهید بود، مشروط بر اینکه بتوانید با کمک پرستار از تخت بلند شوید، راه بروید، به دستشویی بروید و ادرار کنید، مقداری مایعات بنوشید. حالت تهوع یا استفراغ و وضعیت سلامت عمومی مطلوب و علائم حیاتی طبیعی داشته باشید.

۲. پس از بازگشت به خانه، همیشه حالت نیمه نشسته را حفظ کنید، مگر در هنگام خواب.

۳. هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار بایستید و چند قدمی راه بروید.

۴. هنگام خواب دو بالش زیر سر خود قرار دهید.

۵. لازم نیست سر خود را خیلی بالا بگیرید.

۶. حتما مایعات خنک بنوشید و سوپ بخورید. علاوه بر این، می توانید غذاهای نرم و بدون جویدن سخت و طولانی بخورید.

۷. از خوردن آب کرفس در دو هفته اول پس از عمل خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به افت فشار خون شود.

۸. از کمپرس سرد به مدت ۴۸ ساعت استفاده کنید. هرگز از کمپرس گرم استفاده نکنید.

۹. بالشت در اطراف سر خود قرار دهید و حتی المقدور رو به بالا بخوابید.

۱۰. نیازی به غرغره آب نمک نخواهید داشت مگر اینکه به شما توصیه شود.

۱۱. تب خفیف بعد از جراحی طبیعی است و با نوشیدن مایعات می توان آن را کاهش داد.

۱۲. ریزش  آب چشم طبیعی است.

۱۳. سوزش گلو طبیعی است و ظرف چند روز برطرف می شود. اگر حالت تهوع ندارید، مایعات خنک و همچنین شیر گرم با عسل بنوشید.

۱۴. ممکن است تا زمانی که آتل بینی دارید به عطسه کردن ادامه دهید. اگر با دهان باز عطسه کنید، بهتر است.

۱۵. از مصرف کپسول ژلوفن در هفته اول بعد از عمل خودداری کنید زیرا ممکن است خونریزی را تشدید کند.

۱۶. تا زمانی که اجازه ندارید از دمیدن بینی خودداری کنید زیرا ممکن است خونریزی را تشدید کند.

۱۷. می توانید پانسمان بینی را تا زمانی که ترشح نداشته باشد عوض کنید.

۱۸. آتل بینی حداقل یک هفته در جای خود باقی می ماند. هرگز آن را دستکاری یا خیس نکنید.

عمل بینی بدون تامپون یکی از پرطرفدار ترین های سبک جراحی بینی است.

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی[/caption]

۱۹. بیشتر استراحت کنید. تا دو هفته از فعالیت بدنی شدید و آمیزش جنسی خودداری کنید.

۲۰. می توانید با یک مسواک نرم دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید.

۲۱. لب بالایی خود را دستکاری نکنید.

۲۲. حداقل به مدت دو هفته از مکالمات تلفنی طولانی و فعالیت های اجتماعی خودداری کنید.

۲۳. به مدت دو هفته از خنده و خندیدن طولانی خودداری کنید. بد نیست در این مرحله بینی خود را خیس کنید، زیرا به برداشتن آتل کمک می کند. تامپون بینی را دستکاری نکنید. آنها ظرف دو تا سه روز پس از جراحی باز می شوند.

۲۴. به مدت یک هفته لباس هایی را که از جلو یا عقب بسته اند بپوشید. از پوشیدن پیراهن کش، ژاکت، تی شرت و یقه اسکی خودداری کنید.

۲۵. به مدت یک هفته موهای خود را نشویید، مگر اینکه شخص دیگری این کار را برای شما انجام دهد. هرگز پانسمان بینی خود را مرطوب نکنید.

۲۶. فقط داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.

۲۷. برخی از افراد ممکن است بعد از جراحی دچار یبوست شوند که با مصرف مایعات و سبزیجات پخته شده و همچنین پیاده روی کوتاه سبک در عرض چند روز رفع می شود.

۲۸. در روز برداشتن آتل قبل از مراجعه به پزشک استحمام کنید. از مردان انتظار می رود که ریش خود را تمیز تراشیده باشند. بد نیست در این مرحله بینی خود را خیس کنید، زیرا به برداشتن آتل کمک می کند.

۲۹. آتل  بینی را دستکاری نکنید. آنها ظرف یک هفته پس از جراحی باز می شوند.

  • همچنین اگر  در زمینه عمل اتوپلاستی سوال دارید میتوانید در سایت دکتر حمیدرضا راستی پاسخ سوالات خود را بیابید.

دستورالعمل در مورد دارو

۱. مصرف کپسول آنتی بیوتیک (سفالکسین) را ۶ ساعت پس از ترخیص از بیمارستان هر ۶ ساعت یک بار شروع کنید.

۲. هر ۱۲ ساعت یک قرص آنتی هیستامین (لوراتادین) مصرف کنید.

۳. در صورت نیاز هر ۶ ساعت یک قرص مسکن (استامینوفن کدئین) مصرف کنید.

۴. پس از برداشتن بخیه ها ، روزی ۲ تا ۳ بار پماد آنتی بیوتیک (تتراسایکلین) را روی بخیه های بینی خود بمالید.

در مورد این موارد اولویت با تشخیص پزشک است.

عمل بینی شکسته در تهران نیز یکی از پرطرفدار ترین جراحی ها شده است.

اقدامات توصیه شده بعد از برداشتن اسپلینت بینی

۱. بعد از برداشتن اسپلینت، بینی شما تا چند ماه متورم می ماند. در واقع، حدودا یک سال زمان میبرد تا بینی واقعی شما خود را نشان دهد. همچنین توجه داشته باشید که ادم نامتقارن در چند ماه اول طبیعی است.

۲. نگران تورم و تغییر رنگ پلک ها و لب بالا نباشید. این ممکن است صرفاً به دلیل برداشتن پانسمان باشد. این مشکلات ظرف ۲-۳ هفته حل می شود.

۳. پس از برداشتن بخیه ها، به شما توصیه می شود تا دو ماه پس از جراحی، هر شب یک بار از لوسیون های ضد اسکار روی محل استفاده کنید.

۴. پس از برداشتن باند، خانم ها می توانند از لوازم آرایشی استفاده کرده و موهای خود را رنگ کنند.

۵. به مدت ۶ هفته از نور شدید خورشید دور بمانید. گرما ممکن است باعث تورم بینی شما شود.

۶. بعد از ۶ هفته، می توانید شنا را شروع کنید. اما از غواصی و قرار دادن عینک و گیره بینی خودداری کنید.

۷. از هفته چهارم به بعد می توانید راه رفتن طولانی را شروع کنید.

۸. بهتر است ورزش های سخت مانند فوتبال، والیبال، بدنسازی، ایروبیک و غیره را حداقل تا ۴ ماه پس از جراحی لغو کنید. در ماه اول، در طول هر تمرین از چسب بینی استفاده کنید.

۹. در سال اول بعد از عمل از آفتاب گرفتن و سولاریوم خودداری کنید. برنزه کردن سایر قسمت های بدن پس از ۶ ماه به شرطی که صورت شما پوشیده باشد اشکالی ندارد.

۱۰. رانندگی از هفته دوم برداشتن آتل بینی مشکلی ندارد.

۱۱. به مدت ۴ هفته از عینک استفاده نکنید. پس از روز دوم جراحی، می توانید از لنزهای چشم استفاده کنید. بعد از یک ماه می توانید تا حد امکان کوتاه از عینک معمولی با فریم سبک استفاده کنید.

۱۲. در صورت اورژانس دندانی، می توانید برای رفع آن به دندانپزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت در دو ماه اول پس از جراحی از هرگونه مراجعه غیرضروری به دندانپزشک خودداری کنید.

*توجه داشته باشید که بینی مردان فرم و استایل متفاوتی با بانوان دارد. بدکتر راستی در بهترین جراح بینی مردانه در تهران نیز نامی در این زمینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×