معجزه گلاب برای پوست تصویر 1
آرایش و زیبایی

معجزه گلاب برای پوست

آذر ۲۲, ۱۴۰۲ 8۰242

گلاب عصاره گل محمدی است. گل محمدی یکی از انواع گل سرخ و خاستگاه آن ایران است، گل محمدی و عصاره آن، در زمینه سلامتی، زیبایی، پوست و مو و آرایش صورت هم کاربرد دارد. این خواص برای نخستین بار توسط ایرانیان شناخته و مورد استفاده قرار گرفت.

گلاب یک عصاره گیاهی سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد قندی گیاهی است که در زمینه های گوناگونی اعم از مرطوب کنندگی پوست تا صاف و درخشان کردن موهای خشک و وِز کاربرد دارد.

7A44Dbce B3Ee 4520 9Cfe B378B6Cf06Ac

چاقی صورت

صورت از ماهیچه‌های مختلفی ساخته شده است که ویژگی‌های مختلف صورت مانند استخوان گونه، لب‌ها، اندازه و شکل بینی، محل و اندازه و شکل چشم و غیره را کنترل می‌کنند. اگر صورت لاغر دارید و دنبال چاق شدن صورت و بدن خود هستید، خوب است که بدانید راه‌های سالم چاق کننده صورت شامل تقویت عضلانی، افزودن سلول‌های چربی جدید، نوشیدن آب بیشتر و خوردن کالری بیشتر است.

در کنار تقویت عضلات صورت مواد غذایی مختلف نیز برای چاقی صورت وجود دارد. اگر رژیم غذایی چاق شدن صورت در عرض دو هفته را استفاده کنید، این امر امکان پذیر است. خوردن روزانه غذاهای چاق کننده صورت می‌تواند به چاق شدن صورت در یک هفته کمک کند. خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی با چربی‌های سالم مانند بادام زمینی یا روغن زیتون به چاق شدن صورت کمک می‌کند. یک مثال رایج در این مورد، خوردن یک رژیم غذایی است که شامل انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات است.

5D70364B 4Dd9 40A7 865D 140F4651B5A4

از آنجایی که سیب سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است، خوردن پوست سیب می‌تواند به تولید کلسترول التهابی بدن کمک کند و در عین حال مقاومت به انسولین را کاهش دهد. بنابراین، می‌تواند به چاق شدن صورت کمک کند.

بسیاری ادعا می‌کنند که نوشیدن شیر با زیبایی همراه است زیرا حاوی اسید لاکتیک است که پوست را تسکین می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد جوان تر به نظر برسید. پس فقط شیر بنوشید تا در یک هفته صورت چاق داشته باشید.

نرمی و لطافت پوست

گلیسیرین یک آبرسان عمیق برای پوست صورت است و در نرمی و لطافت آن موثر است. گلاب قابض پوست است و چین و چروک‌های صورت را رفع می‌کند. برای داشتن صورتی زیبا و پوستی صاف از ماسک صورت گلیسیرین و گلاب استفاده کنید.

برای استفاده از ترکیب گلاب و گلیسیرین برای دور چشم، یک و نیم پیمانه گلاب، دو قاشق غذاخوری صابون غیر عطری، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق غذاخوری روغن ویتامین E تهیه کنید. ابتدا کلیه مواد اولیه را با هم مخلوط کنید، مواد را هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. محلول را درون یک بطری شفاف بریزید و هر روز برای شستشوی صورت خود از این مایع شگفت انگیز استفاده کنید. این کار به مرور زمان، هاله تیره دور چشم را محو می‌کند و در نتیجه به چاق تر دیده شدن صورت کمک می کند.

ژل آلوورا، چاق کننده صورت است، همانطور که خوردن آلوورا برای چاقی صورت مفید است. ماسک گلاب و آلوورا یک ماسک گیاهی سالم برای صورت است. استفاده از ژل آلوورا روی گونه‌های، بعد از برنامه صبحگاهی به مرطوب شدن و سفت شدن آن ناحیه کمک می‌کند.

خواص ضد التهابی طبیعی آلوورا همچنین می‌تواند چشم‌ها را بزرگ‌تر نشان دهد، بنابراین استفاده از آن قبل از آرایش چشم یک امتیاز است. ژل آلوورا یک مرطوب کننده کاملا طبیعی است که می‌تواند به افزایش گردش خون و کاهش چین و چروک کمک کند.

F003C247 Bf5B 4485 8Cba Ef815375E0A3

برای تهیه ماسک خاک رس و گلاب، یک قاشق غذاخوری خاک رس قهوه ای و یک قاشق غذاخوری گلاب آماده کنید. خاک رس و گلاب را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری یکدست بدست آید، ماسک را روی صورت مالیده و صبر کنید تا خشک شود. حالا صورت خود را با آب سرد بشویید. ماسک خاک رس را ۳ بار استفاده کنید.

گلاب قمصر

مراسم گلابگیری قمصر را چقدر می شناسید؟ گلاب قمصر سالهاست که شهرت جهانی دارد و آوازه آن به آن سوی مرزها نیز رسیده است. همه ساله در فصل بهار گردشگران زیادی برای بازدید از گلستان های گل محمدی، مراسم گلابگیری و خرید گلاب به این شهر زیبا می آیند. به ویژه در اواسط اردیبهشت ماه که عطر گل محمدی در کوچه پس کوچه های شهر قمصر می پیچد. شهر قمصر مرکز تولید بهترین گلاب ایران است، به همین دلیل است که عطاری‌ها برای خرید عمده عرقیات و گلاب قمصر به این شهر می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×