تلویزیون سامسونگ
معرفی کسب و کار

مقایسه ارزانترین تلویزیون سامسونگ با مدل‌های مشابه ایرانی

خرداد ۱, ۱۴۰۲ 2۰127

سامسونگ یکی از اصلی‌ترین سازندگان تلویزیون هوشمند در سطح جهان است که محصولات آن بخاطر کیفیت ساخت و کارایی عالی طرفداران بیشماری دارند. این شرکت یک لاین یا سری اختصاصی خود را تحت عنوان مدل‌های Crystal UHD معرفی می‌کند. این تلویزیون‌ها دارای نمایشگر LED با کیفیت تصویر ۴K و پردازنده انحصاری Crystal Processor 4K هستند که بنا به ادعای خود سامسونگ وضوح تصویر بهتر از یک تلویزیون معمولی را ارائه می‌کنند.

قیمت تلویزیون کریستال سامسونگ پایین‌تر از سری رده بالاتر این برند یعنی QLED است. وضعیت آشفته بازار ایران افراد بیشتری را به خرید این تلویزیون‌ها مجاب می‌کند. سامسونگ در سال ۲۰۲۳ مدل CU7000 را به عنوان ارزان‌ترین تلویزیون ۴K کریستال خود رونمایی کرده است. این شرکت در سال گذشته هیچ مدلی را از سری ۷ معرفی نکرد لذا می‌توان گفت CU7000 به فاصله دو سال مدل مشابه AU7000 است و یا اینکه امکانات مشابهی با BU8000 نسل قبل دارد. این تلویزیون به طور کلی با هدف استفاده معمولی مانند تماشای فیلم و سریال به صورت روزمره طراحی شده است و می‌تواند پاسخگوی نیازهای سرگرمی کاربران باشد.

یکی از سوالاتی که ذهن اکثر خریداران ایرانی را درگیر کرده است این است که تلویزیون CU7000 جدید چه تفاوت‌هایی با مدل‌های مشابه ایرانی دارد؟ اصولاً خرید کدام تلویزیون منطقی‌تر به نظر می‌رسد و مواردی از این دست مطرح می‌شود. پاسخ به این سوالات را می‌توانید از دیدگاه سایت بانه آی تی به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده تلویزیون ببینید. در پایان مطلب به مقایسه کلی‌تر مدل CU7000 با ۲ مدل مشابه ایرانی از برندهای سام و ایکس ویژن پرداخته‌ایم.

تلویزیون خارجی یا ایرانی؟

مقوله انتخاب و خرید تلویزیون به ظاهر ساده اما در واقع پیچیده است و با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی خریداران است باید در یک مقاله تخصصی مورد بحث قرار گیرد. یکی از سوالات اولیه‌ای خریداران این است که تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ واقعیت این است که نمی‌توان خیلی واضح به این سوال پاسخ داد و باید خیلی دقیق‌تر این موضوع را بررسی قرار داد. اکثر ما که داخل ایران زندگی می‌کنیم متوجه شده‌ایم که پتانسیل تولید داخلی کم بوده و در اکثر موارد با ضعف روبرو است. تولید خالص داخلی بسیار کم است و اعمال محدودیت و تحریم‌ها وارد کردن قطعات خارجی و موارد دیگر را دچار مشکل کرده است.

صرف تولید داخلی می‌تواند توجیه خوبی برای قیمت پایین‌تر محصولات ایرانی باشد اما حتی در مواردی مشاهده شده است که قیمت این محصولات بیشتر بوده است. قیمت تلویزیون بالواقع می‌تواند یک فاکتور تعیین کننده باشد اما این کیفیت ساخت است که حرف اول را می‌زند بنابراین در هر کجا کیفیت ساخت مطرح باشد رویکردی بهتر به محصولات وجود دارد. در رابطه با خرید تلویزیون عمدتاً می‌توان موارد اصلی مانند طراحی و کیفیت ساخت، وضوح تصویر، توان و کیفیت صدا و نیز سیستم عامل و قابلیت‌های هوشمند را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه تلویزیون CU7000 سامسونگ و TU7500 سام

تلویزیون‌های CU7000 سامسونگ و TU7500 از برند سام هر دو دارای کیفیت تصویر ۴K هستند. مدل CU7000 به پردازنده کریستال ۴K مجهز شده است و لذا می‌تواند حتی منابع با کیفیت پایین‌تر از ۴K را نزدیک به این وضوح ارتقاء دهد. این تلویزیون به لطف برخورداری از پنل VA، کنتراست خوبی دارد و به خوبی می‌تواند تضاد رنگ‌ها را برجسته کند. میزان روشنایی CU7000 به نسبت TU7500 بیشتر است.

هر دوی تلویزیون‌های CU7000 و TU7500 فریم باریکی دارند و از پایه‌های دوشاخه نسبتاً مشابه برخوردار هستند. در قسمتی از پنل TU7500 که پورت‌های اتصال دهنده جا داده شده‌اند افزایش ضخامت محسوس است این در حالیست که میزان ضخامت پنل CU7000 کمتر است و این ظرافت غیرقابل انکاری به ظاهر کلی آن بخشیده است. به نظر می‌آید هر دو تلویزیون کیفیت ساخت مناسبی داشته باشند.

در رابطه با توان و کیفیت صدای ایجاد شده به وسیله‌ی دو بلندگوی داخلی CU7000 و TU7500 باید گفت که تقریباً مشابه و یکسان هستند. میزان صدای این دستگاه‌ها معادل ۲۰ وات است. و در نهایت اینکه تلویزیون سامسونگ CU7000 سیستم عامل اختصاصی تایزن را اجرا می‌کند اما مدل TU7500 دارای سیستم عامل اندروید است. سیستم عامل اندروید برای نصب و دانلود برنامه‌های مختلف فوق العاده منعطف بوده و اصولاً طرفداران بیشتری دارد. در کنار این سامسونگ برنامه‌های انحصاری خود، برنامه‌های شخص ثالث و قابلیت‌های جالبی را در تلویزیون خود ارائه می‌کند.

سامسونگ

مقایسه تلویزیون CU7000 سامسونگ و XYU735 ایکس ویژن

تلویزیون XYU735 از برند ایکس ویژن مانند مدل CU7000 دارای کیفیت تصویر ۴K است اما انتظار می‌رود مدل ساخت سامسونگ بخاطر پردازنده ویدئویی قدرتمند کیفیت بهتری را ارائه دهد. این تلویزیون از لحاظ کنتراست و روشنایی نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

در حالیکه نمای کلی تلویزیون CU7000 و XYU735 شبیه به نظر می‌رسد و هردو به پایه‌های دوطرفه مجهز هستند باید تاکید کرد که سامسونگ همچنان محصولاتی با ظرافت بیشتر را ارائه می‌کند. تلویزیون‌های سامسونگ به طور کلی بهترین گزینه برای افرادی هستند که خواهان ارتقاء دکوراسیون نشیمن خانه خود هستند. و در آخر به نظر نمی‌آید در کیفیت و توان صدای تلویزیون‌های CU7000 و XYU735 تفاوت قابل توجهی وجود داشته باشد بنابراین اگر کیفیت صدا ملاک خرید تلویزیون برای شماست، انتخاب هر کدام از این‌ مدل‌ها منطقی خواهد بود.

تلویزیون سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×