معرفی کسب و کار

همه چیز درباره کیسه کشت

اسفند ۲۴, ۱۴۰۲ 3۱44

کیسه کشت یا همان گروبگ Growbag  برای کشت و پرورش گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند. کیسه کشت اکثرا در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد که انواع مختلفی نیز دارند. جنس آن ها از پلاستیک است و البته این پلاستیک ها قوی و قابل انعطاف هستند و مدل کیسه های استفاده شده در کشت گلخانه ای گیاهان نسبت به برخی از مدل های دیگر برای گشت بذر نهال متفاوت است. اکثرا این محصول در گلخانه های به صورت طولی بوده و در ردیف های مختلف روی قفسه ها قرار می گیرند. برای کشت توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیار، فلفل و برخی میوه های گلخانه ای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از کیسه کشت علاوه بر قیمت پایینی که برای گلخانه دار دارد باعث افزایش بهروری نیز می شود. مصرف آب و همینطور هدر رفت آب به مقدار چشمگیری کاهش می یابد و محصول کشت شده با این روش کیفیت بهتری خواهد داشت. یکی از موارد مهم دیگر میزان ماندگاری محصول بوده، افرادی که برای پرورش از گروبگ یا همان کیسه کشت استفاده کرده اند محصول تولید شده ماندگاری بیشتری داشته است.

به دلیل قیمت مناسب کیسه کشت، راحتی در پروش محصول، افزایش میزان باردهی و کیفیت محصول تولید شده با این روش، در نتیجه بهترین گزینه برای پروش محصولات در گلخانه ها استفاده از آن است. البته در سال های اخیر کشاورزان زیادی به این سمت روی آورده اند که دلیل بسیار محکمی برای استفاده از کیسه کشت است.

 

همه چیز درباره کیسه کشت

اطلاعات فنی مربوط به کیسه کشت و گروبگ

کیسه‌های کشت به عنوان بسترهای آماده برای کشت محصولات کشاورزی، علاوه بر اقتصادی بودن به دلیل دسترسی آسان و صرفه‌جویی در استفاده از زمان، آب و کود، از روش‌های محبوب کشاورزان برای کشت برخی محصولات می‌باشند. یکی از نکات اساسی مرتبط با کیسه‌های کشت، این است که این کیسه‌ها از مواد مقاوم ساخته شده‌اند و دارای رنگ سفید با داخلی مشکی می‌باشند.

این کیسه‌ها برای استفاده در انواع روش‌های کشت نظیر هیدروپونیک، نیمه هیدروپونیک، گلدانی و نشاء مناسب هستند. از طرفی، کیسه‌های کشت قابل استفاده در محیط‌های مختلفی از جمله منازل، گلخانه‌ها و فضاهای بزرگتر مانند مزارع می‌باشند. یکی از دلایلی که این روش نسبت به روش‌های قدیمی مانند استفاده از گلدان محبوبیت بیشتری پیدا کرده، استفاده از مواد آلی بدون حاوی خاکستر مانند ذغال سنگ ناکارآمد، زغال چوب، کمپوست زباله سبز، پوست کمپوست و تراشه‌های چوب کمپوست و یا ترکیبات مختلفی از این مواد در کیسه کشت است.

این مواد به گیاهان تغذیه کافی را فراهم می‌کنند و در فرآیند رشد آنها بسیار مؤثر هستند. یکی از نکات مهم در استفاده از کیسه‌های کشت در فصل‌های سرد سال، این است که بستر کشت دارای دما بالاتری نسبت به محیط اطراف می‌باشد که این موضوع باعث رشد بهتر گیاهان در این بستر می‌شود. کیسه‌های کشت اغلب توسط کشاورزان در ابتدا و انتهای فصل کشت مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در صورتی که بذر مورد نظر رشد نکند، می‌توان کیسه‌ها را مجدداً استفاده کرد.

 

نشا توت فرنگی برای کشت در گلخانه

نشا توت فرنگی یکی از گیاهانی است که در یک محیط کاملاً استریل و با رعایت استانداردها و شرایط مشخص تکثیر می‌شود. وقتی شما تصمیم به خرید نشا توت فرنگی می‌گیرید، باید بدانید که این محصول تقریباً نیمی از مراحل رشد خود را پشت سر گذاشته است. نشا توت فرنگی به صورت ریشه‌های رشد کننده در سطح زمین تشکیل می‌شود.

پس از رسیدن به اندازه مورد نظر، به محیط گلخانه برای ادامه رشد و تولید میوه منتقل می‌شود. هنگام خرید، به این نکته توجه کنید که نشا حداقل باید چند برگ سالم داشته باشد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این میوه، شکل مارپیچی آن است که در قسمت پایین گیاه قرار دارد و ظاهری بسیار جذاب به آن می‌بخشد.

 

نشا توت فرنگی

مزایای کیسه کشت

کیسه کشت یا Growbag مزایای زیادی دارد که کشاورزان زیادی از این محصول راضی هستند و استفاده می کنند. در زیر مزایای آن را می گوییم.

-قیمت پایین کیسه کشت: کیسه ای کشت قیمت پایینی دارند و به راحتی می توانید آن ها را خریداری و استفاده کنید.

-قابلیت استفاده مجدد آن: اگر کیسه ها پاره یا خراب نشوند می توانید راحت استفاده کنید.

-زهکشی مناسبی که دارد: آب اضافه در آن نمی ماند و از ته کیسه خارج می گردد چون سوراخ خای زیر در ته گروبگ وجود دارد.

-امکان استفاده بستر های کشت مختلف در آن: کوکوپیت و سایر بستر های کشت مختلف را در آن ریخته و نشا را قرار داده و محصول خود را کشت کنید. یکی از نشا هایی که خوب جواب داده و گلخانه داران استفاهد می کنند، نشا توت فرنگی است.

-امکان کشت مستقیم: گلخانه دار یا کشاورز می تواند بذر مثلا بذر توت فرنگی را در آن بکارد و بذر در همان کیسه رشد می کند و پرورش پیدا می کند.

-کنترل کردن آفت ها و بیمارها با آن: یکی از مزایای مهم استفاده از این کیسه ها کنترل آسان و راحت بیماری های مختلف است و جای نگرانی بابت بیماری های متفاوت نیست.

 

خرید کیسه کشت

کیسه کشت در حال حاضر در کشور تولید می شود و شرکت هایی هستند که شما می توانید از آن ها خرید کنید. برخی از شرکت هایی هستند که بیش از ۱۰ سال سابقه تولید دارند. سایت های معتبری هستند که کیسه کشت Growbag را به صورت کیلویی و عمده به فروش می رسانند. سایت های معتبر خرید و فروش کیسه کشت از جمله سایت  trob، sepehragri.com ، amazon ، groworganic و غیره می باشد که انواع و مدل های مختلف کیسه کشت را دارند.

 

کیسه کشت و خرید آن

نتیجه گیری

استفاده از کیسه کشت امروزه در بخش کشاورزی خیلی بیشتر شده است و بیشتر استفاده در گلخانه ها است. هر ساله میزان استفاده از این کیسه ها بیشتر می شود. کیسه های کشت مزایای زیادی دارند که از قیمت مناسب گرفته تا کنترل آفات را شامل می شود. برای پرورش گیاهان زیادی به کار می رود که هر روز به تعداد گیاهان مورد استفاده بیشتر می شود. جنس آن ها از پلاستیک ها با کیفیت چند لایه بوده و دوام زیادی دارد. یک مورد دیگر انعطاف پذیری آن است که به راحتی پاره و خراب نمی شود و کیفیت خوبی دارد.

 

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. سمانه

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×