معرفی کسب و کار

چگونه از شر زگیل تناسلی راحت شویم؟【اپدیت ۲۰۲۴】❤

اسفند ۲۳, ۱۴۰۲ 3۰52

بیماری زگیل تناسلی یکی از بیماری های ویروسی جنسی است که بر اثر وارد شدن ویروس اچ پی وی به بدن، به وجود می آید. ویروس اچ پی وی انواع مختلفی دارد که چند نمونه از آن، می توانند باعث بروز زگیل تناسلی در ناحیه تناسلی، دهان، گلو، زبان و … شوند. این زگیل ها نه تنها خانم ها، بلکه آقایان را نیز درگیر می کنند. بسیاری از افراد در صورت مبتلا شدن به این بیماری، از وجود آن آگاه نمی شوند‌. گاهی اوقات نیز این ویروس در بدن با برخی علائم مشاهده می شود. بهتر است همه افراد پیش از مبتلا شدن از روش های پیشگیری استفاده کنند اما در صورت مبتلا شدن، آن را سریعا توسط بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران درمان کنند. ما می خواهیم در ادامه مقاله به شما بگوییم که چگونه از شر زگیل تناسلی راحت شویم؟

چگونه از شر زگیل تناسلی راحت شویم؟

زگیل تناسلی چیست؟

همه انسان ها به خصوص کسانی که با شرکای جنسی متعدد رابطه جنسی برقرار می کنند، در معرض خطر بیماری زگیل تناسلی هستند. این بیماری در صورت ورود زگیل پاپیلومای انسانی بر روی نواحی مختلف بدن به خصوص ناحیه تناسلی به وجود می آید. این ویروس دو نوع کم خطر و پر خطر دارد. اکثر زگیل های تناسلی کم خطر هستند و مشکلات خاصی به وجود نمی آورند.

بیشتر کسانی که به نوع زگیل کم خطر مبتلا می شوند، تا زمان درمان از وجود آن مطلع نمی گردند. در صورتی که انسان ها درگیر نوع پرخطر این زگیل شوند، سریعا آن را روی بدن خود میبینند. زگیل تناسلی پرخطر موجب بروز بیماری های خطرناک مانند سرطان دهانه رحم، سرطان رحم، سرطان دهان و … می شود. نوع پرخطر این زگیل ها نیز با کمک جدیدترین روش درمان زگیل تناسلی، از بین می روند.

علائم زگیل تناسلی در نواحی مختلف بدن

زگیل تناسلی مانند هر یک از بیماری های دیگر، با نشانه هایی همراه است. هر کدام از این علائم، به تشخیص این بیماری کمک می کنند. از آن جایی که این زگیل در نواحی مختلف بدن به وجود می آید، در هر قسمتی با علائم خاصی همراه است. در ادامه علائم این بیماری در بخش های مختلف بدن را ذکر خواهیم کرد:

زگیل تناسلی در دهان: در صورت به وجود آمدن زگیل در اطراف یا درون دهان، زخم هایی به وجود می آید. ممکن است این زخم ها ترشحات غیرعادی داشته باشند و رنگ و حالت آن ها قرمز و متورم باشد.

زگیل تناسلی در ناحیه تناسلی: زمان به وجود آمدن زگیل ها در نواحی تناسلی یا درون واژن، زائده های برآمده ای به رنگ قرمز یا قهوه ای دیده می شوند که با ترشحات بد رنگ یا خونریزی همراه اند. زگیل ها دچار خارش و سوزش می شوند. در صورت مبتلا بودن اشخاص به این زگیل ها، هنگام رابطه درد احساس می شود.

زگیل تناسلی در گلو: اگر زگیل در این بخش از بدن به وجود آید، فرد بیمار دچار گلودرد، سرفه های خونی، گرفتگی صدا و … می شود.

زگیل تناسلی در مقعد: از علائم این بیماری در مقعد، می توان به بروز برآمدگی هایی در ناحیه مقعد، احساس سوزش و خارش، خونریزی از مقعد اشاره کرد.

علائم زگیل تناسلی در نواحی مختلف بدن

چگونه از شر زگیل تناسلی راحت شویم؟

این سوال به ذهن هر کسی می رسد که چگونه از شر زگیل تناسلی راحت شویم؟ اکثر زگیل های تناسلی پس از گذشت دو سال تقریبا از بین می روند. برخی از زگیل های تناسلی با کمک بعضی روش ها قابل درمان اند و فرد بیمار، از شر این ویروس مهلک و خطرناک راحت می شود. روش های درمان شامل موارد زیر اند:

درمان دارویی: با استفاده از برخی پمادها، ژل ها، محلول ها، قرص ها و … زگیل تناسلی از بین می رود. اگر فرد مبتلا انواع داروهای موضعی را به طور مستقیم بر روی زگیل تناسلی بمالد، پس از گذشت مدتی خشک شده و از بین می روند.

کرایوتراپی: با کمک گاز نیتروژن، زگیل ها منجمد می شوند و از بین می روند. در واقع کرایوتراپی یکی از روش های کم هزینه است که بسیاری از افراد مبتلا به زگیل تناسلی، این روش را انتخاب می کنند.

لیزر: در صورتی که اشعه حاصل از پرتوهای فروسرخ به زگیل های تناسلی به طور مستقیم بتابد، آن ها از بین می روند. در صورت تابش این اشعه به لایه های عمیق پوست، زگیل ها به طور عمقی تری از بین می روند.

جراحی: گاهی اوقات زگیل های تناسلی بسیار بزرگ اند و تعدادشان زیاد است. در این صورت با روش های ذکر شده درمان نمی شوند. با کمک برخی روش های دیگر مانند جراحی رادیوسرجری، الکتروسرجری می توان زگیل های بزرگ را از بین برد. برای انجام جراحی، باید زگیل تناسلی بریده شده و برداشته شود.

روش های پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

هر زمان که شما بخواهید از مبتلا شدن به زگیل تناسلی پیشگیری کنید، می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. این روش ها شامل موارد زیر هستند:

۱ . شما نباید برای از بین بردن موهای زائد خود، از تیغ و مواد موبر استفاده کنید. بهتر است به جای موارد ذکر شده، از ماشین های ریش تراش با شماره تقریبا معمولی استفاده کنید.

۲ . در صورت خارش ناحیه تناسلی خود، آن را نخارانید.

۳ . هر زمان که می خواهید ناحیه تناسلی را خشک کنید، باید از انجام این کار بصورت مالشی پرهیز نمایید. بهتر است از لیف برای شستشن ناحیه تناسلی تان استفاده ننمایید.

۴ . تا زمانی که زگیل تناسلی تان به طور کامل از بین نرفته است، از انجام رابطه جنسی با همسرتان پیشگیری کنید.

۵ ‌‌. شما باید از انجام رابطه های جنسی غیر ایمن را پرهیز کنید. بهتر است که برای انجام روابط جنسی تان، از کاندوم استفاده نمایید.

۶ . شما باید هر مدت یک بار معاینه دوره ای انجام دهید. این معاینات باید توسط پزشک متخصص انجام شوند.

روش های پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

کلام آخر

زگیل تناسلی جزو بیماری های مسری است که هر شخصی امکان دارد به آن مبتلا شود. این زگیل ها با علائم و نشانه هایی همراه اند که اگر سریعا توسط خود شخص بیمار یا دکتر متخصص تشخیص داده شوند، زودتر درمان می‌گردند. در صورتی که شما به این بیماری مبتلا شدید، می توانید آن را درمان کنید. ما سعی کردیم در این مقاله در رابطه با این که چگونه از شر زگیل تناسلی راحت شویم، مطالب مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما ممنونیم. در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت دکتر عاطفه نظری با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×