معرفی کسب و کار

هنگام خرید پروتئین گینر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

فروردین ۲۰, ۱۴۰۳ 5۰53

وقتی به افزایش وزن نیاز دارید، استفاده از مکمل‌های گینر مفید است. با خرید گینر می‌توانید نیازهای پروتئین و کالری بدن خود را تأمین کنید. اما استفاده از مکمل گینر به تنهایی کافی نیست و نیازمند تمرینات ورزشی منظم است. گینرهای مختلف با طعم‌ها و ویژگی‌های متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند. اما یک مکمل گینر خوب باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. یکی از نکات مهم هنگام خرید گینر، خرید آن از فروشگاه‌های معتبر است.

خرید پروتئین وی

مکمل گینر چیست؟

ورزشکاران از مکمل پروتئین گینر برای افزایش حجم عضلات خود استفاده می‌کنند. این مکمل همراه با ورزش و تمرین می‌تواند حجم عضلات بدن را افزایش دهد. ترکیبات آن شامل حدود ۸۰ درصد کربوهیدرات و درصد کمی پروتئین است. کربوهیدرات‌ها به عنوان قند و عامل چاق‌کننده شناخته می‌شوند و انرژی لازم برای سلول‌های بدن را فراهم می‌کنند.

همچنین، در طول تمرینات سنگین، مصرف کربوهیدرات باعث جلوگیری از ضعف بدن و احساس گرسنگی تا چند ساعت پس از مصرف می‌شود. مکمل‌های گینر برای افزایش وزن یا حجم عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا شامل اسید‌های آمینه و مواد معدنی نیز هستند. با این حال، استفاده بیش از حد از مکمل گینر می‌تواند منجر به چاقی و افزایش چربی بدن شود.

تفاوت میان گینر و پروتئین وی

هر دو مکمل گینر و پروتئین وی دارای کاربردهای مختلفی هستند. پروتئین وی، کنسانتره و ایزوله است و بیشتر برای افزایش عضلات و حجم مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که گینر، ترکیبی از پروتئین‌ و کازئین است و بیشتر برای افراد لاغر با متابولیسم بالا و بدنسازان با هدف افزایش وزن و حجم مناسب است. خرید پروتئین وی را درست مثل مکمل‌های گینر، از مکان‌های معتبر انجام دهید.

هنگام خرید پودر گینر چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

هنگام خرید پروتئین گینر باید به نکات مختلفی توجه کنیم. شاید هنگام ورود به داروخانه یا خرید اینترنتی با مکمل‌های متنوعی روبرو شوید. بنابراین باید نکات مهم هنگام خرید گینر را مدنظر قرار دهید.

مواد سازنده و ترکیبات مکمل گینر

یکی از نکات مهم هنگام خرید گینر، ترکیبات آن است. فرمولاسیون و ترکیبات انواع مختلف گینرها ممکن است با هم متفاوت باشد. بنابراین، انتخاب گینر مناسب با ترکیبات مفید بسیار حیاتی است. گینر باید از مواد درجه یک و باکیفیت ساخته شده باشد، زیرا گینر‌های تقلبی نه‌تنها هیچ سودی به ورزشکاران نمی‌رسانند بلکه ممکن با ضررهایی هم همراه باشد.

برای اطمینان از فرمولاسیون دقیق هر گینر، باید به اطلاعات نوشته شده روی بسته‌بندی توجه کرد و میزان ترکیبات مانند پروتئین، کربوهیدرات، اسید چرب ضروری، کراتین و دیگر موارد را مطالعه نمود. این کار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا این گینر برای شما مناسب است یا خیر.

این نکته به ویژه برای کسانی که به ماده خاصی حساسیت دارند، اهمیت دارد. البته برخی از گینرها شامل موادی هستند که قند و چربی را بالا می‌برند. اگر به دیابت یا چربی مبتلا هستید باید به این نکته توجهی ویژه داشته باشید.

گینر

موادمغذی پروتئین گینر

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید گینر، توجه به مواد مغذی ضروری آن است. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در گینر نقش موثری در کاهش استرس متابولیک ناشی از تمرین دارند. مولتی‌ویتامین‌ها در گینر واکنش‌های بیوشیمیایی را در بدن برای تولید انرژی تحریک می‌کنند، و این امر به نوبه خود، منجر به کاهش خستگی عضلانی پس از تمرین می‌شود. پس هنگام خرید حتما به این نکته توجه کنید که گینر موردنظرتان شامل این موادمغذی باشد.

آنزیم‌های گوارشی گینر

اگر سابقه نفخ و مشکلات گوارشی دارید، یکی از نکات مهم هنگام خرید گینر، وجود آنزیم‌های گوارشی در آن است. در چنین شرایطی، انتخاب یک پروتئین گینر حجم‌دهنده که حاوی آنزیم‌های گوارشی است، توصیه می‌شود. این آنزیم‌ها علاوه بر آسان‌تر کردن فرآیند هضم، می‌توانند به جذب بهتر مواد مغذی کمک کنند و سوخت موردنیاز برای یک جلسه تمرینی شدید را فراهم آورند.

میزان کالری موردنیاز بدن

بدن به میزان کالری مشخصی در طول روز برای انجام فعالیت‌ها و سوخت و ساز نیاز دارد. یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید گینر که باید به آن توجه کنید، میزان کالری مورد نیاز شماست. جذب کالری پروتئین گینر بسیار بالاست و به‌راحتی پس از مصرف تغییراتی می‌کند و به سوخت موردنیاز بدن تبدیل می‌شود. اما مقدار مصرف کالری با توجه به ترکیبات گینر باید با کمک مربی ورزشی مشخص گردد. استفاده بیش از حد از مکمل‌ها می‌تواند کالری بدن را بسیار بالا ببرد و به ایجاد بیماری‌های چربی خون و فشار خون منجر شود.

عوارض جانبی گینرها

از دیگر نکات مهم هنگام خرید گینر، توجه به عوارض جانبی آن است. مانند سایر مکمل‌ها، مصرف زیاد گینر نیز می‌تواند عوارضی در بدن به وجود بیاورد. با توجه به میزان بالای گلوتن که در این مکمل‌ها به کار رفته است، ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد شود. یکی از عوارض شایع مصرف گینر، جوش صورت است، بنابراین افرادی که پوست چرب دارند و مستعد جوش هستند، باید در انتخاب گینر دقت کنند. قند بالا در گینر می‌‌تواند برای کسانی که مشکلات دیابت دارند، خطرناک باشد.

مصرف بیش از حد این مکمل و بالارفتن وزن بدن، می‌تواند مضر باشد و باعث ایجاد مشکلاتی مانند کنترل سخت وزن شود. چربی و کالری اضافی ممکن است در قسمت‌های شکم و پهلو جمع شود و فرم اندام را تغییر دهد. بهتر است به مواردی که در نکات مهم هنگام خرید گینر ذکر شد، توجه کنید و نیازهای بدن خود را به درستی مشخص نمایید.

جمع‌بندی

نکات مهم هنگام خرید گینر، شامل طعم و مزه، وجود آنزیم‌های گوارشی، توجه به نسبت پروتئین به کربوهیدرات، کیفیت پروتئین و تطابق با نیازهای بدن می‌شود. همچنین، مصرف متعادل و اجتناب از مصرف بیش از حد نیز اهمیت دارد. مکمل پروتیین گینر و کراتین داروخانه ای را از مکان‌های معتبر خریداری کنید تا از مشکلات مصرف مکمل‌های تقلبی جلوگیری شود. فراموش نکنید که ضرر استفاده از مکمل‌های تقلبی بسیار بیشتر از فواید آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×