11Zon Cropped 21 Jpeg
معرفی کسب و کار

وسایل ضروری و مورد نیاز برای نظافت منزل کدامند؟

بهمن ۵, ۱۴۰۲ 4۰94

وقتی پای نظافت منزل به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن مان خطور می کند است که سریعا برای خرید لوازم و وسایلی اقدام کنیم که برای تمیز کردن به آنها نیاز داریم. ما در این مقاله، می خواهیم این وسایل را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید بدانید که اکثر خانم ها برای تمیز کردن و نظافت خانه از چه وسایلی استفاده می کنند در ادامه با ما همراه باشید.

۱- جارو و طی؛

شما برای تمیز کردن کف آشپزخانه، کف سالن پذیرایی، کف اتاق نشیمن و حتی کف اتاق خواب های تان به طی و جارو نیاز دارید. اصلا، بدون این وسایل، تمیز کاری خانه اصلا امکان پذیر نخواهد بود. جاروها که انواع و اقسام متفاوت دارند. از جاروهای دستی گرفته تا جاروهای برقی از جمله لوازمی هستند که شما می توانید به کمک آنها کف خانه تان را جارو کنید.

هم جاروهای دستی و هم جاروهای برقی، انواع و اقسام متفاوت دارند و شما با توجه به سلیقه تان می توانید یکی از انواع آنها را بخرید و داشته باشید. البته، توصیه ما به این شما این است که هم سعی کنید جاروی دستی داشته باشید و هم جاروی برقی؛ چرا که برخی جاهای خانه را ممکن است نتوانید با جاروی برقی تمیز کنید و اینجور جاها است که جاروهای دستی به دادِ شما می رسند و مشکلتان را حل می کنند.

راستی، در کنار جاروهای دستی یک عدد خاک انداز نیز تهیه کنید؛ زیرا زمانی که کار تمیز کاری به پایان می رسد بالاخره شما مجبورید که آشغال هایی که جمع کرده اید را به داخل سطل زباله بریزید. پس، حتما یک عدد خاک انداز درست و حسابی در خانه تان داشته باشید.

جاروهای برقی نیز در برندها، شکل ها و رنگ های متفاوت در بازار موجود هستند و شما می توانید با در نظر گرفته بودجه ای که دارید یکی از بهترین ها را خریداری کرده و به راحتی و در عرض چند دقیقه، خانه تان را پاک و پاکیزه کنید. بهتر است اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید، برای آنکه در هنگام جاروکشیدن مزاحمتی برای همسایه ها نداشته باشید، جاروهایی را خریداری کنید که کمترین میزان سروصدا را دارند.

۲- سیم ظرف شویی و اسکاچ؛

خرید مستقیم سیم ظرفشویی و اسکاچ + قیمت فروش کارخانه - آراد برندینگ

از دیگر وسایل ضروری برای تمیزکردن خانه، اسکاچ و سیم ظرف شویی است. این وسیله از جمله وسایلی است که شاید برای تمیز کردن همه جای خانه نتوانید از آنها استفاده کنید؛ اما بهرحال حضورشان الزامی است. مخصوصا زمانی که دارید آشپزخانه تان را تمیز می کنید باید حتما این دو وسیله را داشته باشید.

از آنجایی که برخی از ما ایرانی ها ظرف هایمان را بدون کمک ماشین های ظرفشویی می شوییم، همه ما اغلبا این دو را در منزل مان داریم و از آنها استفاده می کنیم. البته، سعی کنید اگر خیلی به تمیزی آشپزخانه اهمیت می دهید و هر ماه حداقل یکی دو بار این فضا را تمیز می کنید، یک عدد اسکاچ و سیم ظرفشویی مخصوص تمیزکاری داشته باشید و در زمان نیاز از آن استفاده کنید. اینطوری، بهداشت را بیشتر رعایت کرده و نشان می دهید که منظم هستید و برای انجام هر کاری وسایل مخصوص آن را دارید.

قیمت اسکاچ ها و سیم های ظرفشویی، خیلی بالا نیست و شما با مراجعه کردن به فروشگاه هایی که به صورت زنجیره ای کار می کنند می توانید آنها را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کرده و استفاده کنید. در ضمن، علاوه بر قیمت به کیفیت نیز توجه داشته باشید؛ بهرحال قرار نیست ما هر ماه برای این دو وسیله هزینه بدهیم.

۳-مواد شوینده؛

از دیگر وسایلی که قطعا و حتما برای تمیز کاری خانه مورد نیاز است، می توانیم به مواد شوینده اشاره کرد. ما در عصری زندگی می کنیم که انواع و اقسام شوینده ها در اختیار ما قرار دارد و ما می توانیم به کمک آنها همه سطوح را در منزلمان تمیز کنیم.

البته، بهترین کاری که توصیه می کنیم انجام دهید این است که برای تمیز کردن هر سطحی، سعی کنید از مواد شوینده مخصوص به آن استفاده کنید. مثلا، اگر می خواهید شیر آب در آشپزخانه را تمیز کنید به فروشگاه های لوازم بهداشتی مراجعه کنید و از آنها بخواهید تا یک ماده شوینده مخصوص تمیز کردن استیل به شما بدهند، و یا اگر می خواهید اجاق گاز و یا اجاق گاز صحفه ای منزلتان را تمیز کنید، شوینده مخصوص به آن را تهیه کرده و گاز منزل را برق بیندازید، برای اینکار شما به یک جا مایع و مواد شوینده نیازمندید.

جامایع ژورنالی - فروشگاه اینترنتی دکورمون

برخی از عمده فروشی ها در شهرهای مختلف هستند که به صورت خرده فروشی نیز کار می کنند. شما اگر این عمده فروشی ها را شناسایی کنید می توانید با مراجعه به آنها مواد شوینده را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

۴- کفش و دستکش مناسب؛

دستکش نظافت، حتما برای تمیزکاری خانه باید استفاده شود. مواد شوینده، مواد شیمیایی بسیار قوی هستند و ممکن است اگر به دست برخورد کنند باعث حساسیت و از بین رفتن پوست دست شوند. به همین جهت، توصیه می کنیم هر زمان که تصمیم می گیرید خانه تان را تمیز کنید اول از همه دستکش مناسب تهیه کرده، بپوشید و سپس کار را شروع کنید.

به همان اندازه که پوشیدن دستکش برای حفاظت از دست ها مهم است، ما باید برای پاهایمان نیز فکری کرده و از آنها نیز حفاظت کنیم. به همین جهت از شما می خواهیم در زمانی که آب و مواد شوینده با پای شما در تماس است، حتما کفش مناسب به پا کرده و اجازه ندهید که تمیز کاری، سلامت پای شما را به خطر اندازد.

۵-بندهای رخت؛

بند رخت، برای هر خانه ای مناسب نیست. این وسیله را کسانی خوب است تهیه کنند که می توانند لباس های خود را در هوای آزاد انداخته و اجازه دهند که نور آفتاب آنها را خشک کند. به همین جهت، توصیه می کنیم اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید، در صورتی که جایی برای آویزان کردن بندهای رخت دارید برای خرید آن اقدام کنید؛ در غیر این صورت می توانید با مراجعه کردن به بابا عمده، وسایلی را بیابید که جایگزین بندهای رخت شده اند.

۶-سطل زباله

سطل زباله استیل اطلس | قیمت | خرید | مشخصات | کریستال شاپ

وقتی صحبت از نظافت و بهداشت منزل می شود، نمیتوان نقش سطل زباله را نادیده گرفت. سطل زباله به عنوان یک وسیله پرکاربرد در هر خانه بوده و نمی شود خانه ای را بدون این وسیله در نظر گرفت.

در این مقاله به اساسی ترین لوازم هر خانه اشاره کردیم، نبود هر کدام از این لوازم در هر خانه‌ای بسیار آزار دهنده خواهد بود. همچنین برای خرید محصولات لینک سایت و محصولات باباعمده را قرار داده‌ایم که در صورت نیاز میتوانید از آن ها دیدن کنید. پیشنهاد میکنیم اگر بدنبال اصول تمیزکاری نیز هستید این مقاله از سایت آچاره را نیز از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×