مقایسه بین زیورآلات مسی و استیل
دنیا مد و لباس

مقایسه بین زیورآلات استیل و مسی، کدام یک برای خرید بهتر است؟

بهمن ۴, ۱۴۰۲ 6۰126

زیورآلات هزاران سال است که توسط انسان ها استفاده می شود و در طول زمان به گونه ای تکامل یافته است که سبک های مختلفی را در دل خود جای داده است. دو فلز محبوب مورد استفاده در ساخت زیورآلات مس و استیل هستند که هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصربه فردی را دارا می باشند که در این مقاله به مقایسه زیورآلات مسی و استیل از حیث دوام، هزینه، ظاهر، ایجاد حساسیت، نگهداری و ... می پردازیم.

زیورآلات هزاران سال است که توسط انسان ها استفاده می شود و در طول زمان به گونه ای تکامل یافته است که سبک های مختلفی را در دل خود جای داده است.  دو فلز محبوب مورد استفاده در ساخت زیورآلات مس و استیل هستند که هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصربه فردی را دارا می باشند که در این مقاله به مقایسه زیورآلات مسی و استیل از حیث دوام، هزینه، ظاهر، ایجاد حساسیت، نگهداری و … می پردازیم.

مقایسه بین زیورآلات مسی و استیل

مقایسه دوام و ماندگاری استیل و مس

دوام و ماندگاری یکی از عوامل اساسی در انتخاب زیورآلات می باشد. استیل ضد زنگ به دلیل دوام و ماندگاری بالا شناخته شده اشت و آن را فلزی ایده آل برای ساخت زیورآلات می دانند که به وفور امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. استیل ضد زنگ در مورد خوردگی و کدر شدن مقاوم میباشد به این معنی که ظاهر خود را در طول زمان حفظ می کند از سوی دیگر مس فلز نرم تری است و بیشتر در معرض آسیب های ناشی از سایش و شسکتگی قرار داد. زیورآلات مسی نسبت به استیل امکان کدر شدن بیشتری دارند و برای حفظ آنها نیاز به نگهداری و مراقبت صحیح است از همین رو از آلیاژ های مس برای ساخت زیورآلات استفاده می شود که زیورآلات برند ژوپینگ و … از چنین فرمولاسیونی استفاده می کنند.

مقایسه دوام و ماندگاری زیورآلات استیل و مس

مقایسه هزینه زیورآلات مس و استیل

یکی دیگر از عواملی که در مقایسه بین زیورآلات مسی و استیل در نظر گرفته می شود هزینه ای است که باید برای آنها پرداخت کنیم. معمولا مس ارزان تر از استیل ضد زنگ است و از همین رو گزینه ای مقرون به صرفه تر برای ساخت زیورآلات محسوب می شود، با این حال اغلب زیورآلات استیل به دلیل دوام و طول عمر بیشتر گزینه مناسبی برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته می شوند. در نتیجه اگر شما قصد خرید انگشتر یا گردنبند را دارید که هزینه نیز برای شما مهم باشد می توانید انگشتر استیل زنانه را انتخاب کنید.

مقایسه بین هزینه زیورآلات مس و استیل

مقایسه شکل و ظاهر زیورآلات مسی و استیل

ظاهر و شکل نیز یکی از عوامل اساسی در انتخاب زیورآلات محسوب می شود. استیل دارای ظاهری براق و نقره ای است که می تواند با استایل ها و لباس های مختلف ست شود و دارای ظاهری شیک، مدرن و به روز است، از طرف دیگر مس دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز ( رزگلد) است که می تواند به زیورآلات شما گرما و عمق ببخشد. زیورآلات مسی معمولا به دلیل رنگ رزگلد آنها دارای استایل کلاسیک می باشند و برای فرادی که به زیورآلات پتینه علاقه دارند گزینه مناسبی است. این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که هم استیل و هم مس دارای قابلیت آبکاری هستند و می توان آنها را به وسیله آبکاری به رنگ های نقره ای ، طلایی و رزگلد در آورد که به این دلیل امروزه زیورآلات مسی با روکش آب طلا به دلیل نزدیکی رنگ و تمایل رنگ طلایی به رزگلد از طرفداران زیادی برخوردار است که نمونه های آن را در بخش دستبند ژوپینگ زنانه می توانید مشاهده کنید.

مقایسه آلرژی و حساسیت بین زیورآلات مسی و استیل

آلرژی و حساسیت نیز یکی از مسائلی است که در انتخاب زیورآلات مورد توجه قرار می گیرد. برخی افراد امکان دارد به مس حساسیت داشته باشند یا از ایجاد رنگ سبز بر روی پوست بیزار باشند که در این صورت مس گزینه مناسبی نیست از سوی دیگر استیل ضد زنگ بدون ایجاد حساسیت است و کمتر واکنش آلرژیک ایجاد می کند و برای افرادی که پوست های حساس دارند گزینه مناسب تری محسوب می شود. نکته خیلی مهمی که باید در اینجا بدان اشاره کنیم این است که آبکاری صورت گرفته شده بر روی مس و استیل یک عامل تعیین کننده در ایجاد حساسیت پوستی محسوب می شوند به صورتی که اگر در آبکاری آنها از مواد نامناسب همانند نیکل و سرب استفاده شود قطعا بر روی پوست شما ایجاد حساسیت خواهد داشت اما در صورتی که در آبکاری انها از روکش آب طلا و یا آبکاری رودیوم استفاده شود کاملا با پوست های شما سازگار خواهد بود به همین جهت است که امروزه زیورآلات ژوپینگ ساخته شده از آلیاژ مس به یکی از محبوب ترین ها در دنیا بدل شده اند که با آبکاری با کیفیت رودیوم و آب طلا کاملا با پوست های حساس سازگارند.

مقایسه آلرژی بین استیل و مس

برای مشاهده نمونه های زیورآلات استیل می توانید با بخش گردنبند استیل زنانه نیز مراجعه کنید.

مقایسه نگهداری زیورآلات استیل و مس

نگهداری صحیح از هر زیورآلات یک امر ضروری در استفاده از ان می باشد. نگهداری از زیورآلات استیل ضد زنگ نسبتا آسان تر از مس می باشد و می توان از محلول آب و صابون و یا محلول تمیز کننده برای آن استفاده کرد از سوی دیگر نگهداری از زیورآلات مسی کمری سخت تر از استیل است و باید همواره سطح آنها تمیر نگه داشته شود و می توان برای تمیز نگه داشتن آنها از مخلوط سرکه و نمک و یا پاک کننده های تجاری مس استفاده کرد این نکته را باید در نظر داشت که تمامی مواد گفته شده برای تمیز کردن استیل و مس منوط به عدم داشتن آبکاری است.

مقایسه وزن و چگالی زیورآلات استیل و مس

وزن یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب زیورآلات باید مورد توجه قرار گیرد. معمولا مس فلز سنگین تری از استیل می باشد که هنگام استفاده از آن مورد توجه قرار می گیرد. از سوی دیگر استیل وزن کمتری دارد و برای استفاده طولانی مدت توصیه می شود.

مقایسه بین زیورآلات مس و استیل از لحاظ وزن

خلاصه:

استیل ضد زنگ و مس هر دو جزو محبوب ترین فلزات برای ساخت زیورآلات محسوب می شوند که هر کدام دارای مزایا و ویژگی های منحصربه فردی هستند. استیل به دلیل دوام بالا، نگهداری آسان و خواص ضد حساسیت شناخته می شود و این در حالی است که مس دارای رنگ گرم و خاکی است که می تواند در طول زمان پتینه ای منحصر به فرد ایجاد کند. هزینه نیز عامل مهمی در مقایسه است زیرا مس به مراتب ارزان تر از استیل می باشد اما به نگهداری بیشتری نیازمند است از همین رو می توان نتیجه گرفت که انتخاب بین زیورآلات استیل و مس به سلیقه، بودجه شخصی شما بستگی دارد زیرا هر دو فلز زیبایی منحصربه فرد خود را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×