عنوان اصلی محتوا تصویر 1
فناوری

ویژگی های یک آتلیه عکاسی ایده آل چیست؟

مهر ۳۰, ۱۴۰۲ 6۰165

مقدمه:با توجه به اینکه خاطره جشن ها و مراسمات به وسیله عکس و فیلم گرفته شده از آن ثبت می شود به همین دلیل انتخاب یک آتلیه عکاسی حرفه ای می تواند بسیار مهم باشد. چگونگی ثبت خاطرات و لحظه ها تنها از دست یک عکاس و مجموعه حرفه ای برمی آید. ثبت مراسم هایی مانند تولد، عروسی که فقط یک بار اتفاق می افتد می تواند به وسیله یک مجموعه کاربلد بسیار خاطره انگیز شود.

تجهیزات لازم برای آتلیه عکاسی - مجله مینیاتور - فروشگاه دوربین و تجهیزات عکاسی مینیاتور

تجهیزات حرفه ای

 

ویژگی های یک آتلیه عکاسی ایده آل کدام موارد می باشد؟

در این بخش به مواردی که یک آتلیه عکاسی را به یک مجموعه خاص و حرفه ای تبدیل می کند اشاره خواهیم کرد:

  1. محیط آتلیه عکاسی: این مورد به معنی بزرگ و کوچک بودن استودیو عکاسی نیست. زمانی که افراد برای عکاسی وارد یک استودیو عکاسی می شوند بایستی جذب دکوراسیون و محیط حاکم بر آن شوند. این مورد بسیار می تواند در بازدید اولیه افراد از یک مجموعه حرفه ای برای  جذب مشتری مهم باشد.
  2. رسمی کردن قول و قرار ها توسط آتلیه: تمامی مجموعه های حرفه ای بعد از به توافق رسیدن با افراد در تمام زمینه ها به ویژه هزینه، اقدام به عقد قرارداد با مشتری خود می کنند. این قرارداد توسط هر دو طرف امضا می شود. این مورد باعث می شود که هیچ مشکلی در روند انجام مراسمات پیش نیاید.
  3. داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح: آتلیه عکاسی باید دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه عکاسان داشته باشد. علاوه بر آن مشتری بعد از عقد قرارداد حتما یک ضمانت نامه مبنی بر حفظ حریم شخصی از آتلیه عکاسی دریافت نماید.

12 وسیله ضروری نورپردازی در آتلیه عکاسی

نورپردازی حرفه ای

  1. یک آتلیه عکاسی حرفه ای باید دارای تجهیزات و دوربین مناسب و حرفه ای برای همه موارد باشد. در صورتی که عکس و فیلم با دوربین و تجهیزات مناسب گرفته نشود هرچقدر هم تکنیک مناسب انتخاب شود و محیط زیبا باشد باز هم محصول نهایی کیفیت لازم را نخواهد داشت.
  2. نورپردازی حرفه ای: یکی از مواردی که به اندازه کیفیت دوربین در کیفیت عکس تاثیر گذار است نورپردازی می باشد. فلاش های حرفه ای، کارشناس تنظیم نور کاربلد و استفاده از رینگ لایت و دیگر تجهیزات می تواند در کیفیت عکس نهایی بسیار مهم باشد.
  3. انواع لنز: یک عکاس حرفه ای از لنز های مختلف برای عکس های مختلف استفاده می کند. تنظیم دوربین به اندازه استفاده از لنز حرفه ای نمی تواند یک عکس حرفه ای را خلق نماید.

بهترین لنز برای عکاسی صنعتی + معرفی 13 لنز برای عکاسی صنعتی

پرسنل کاربلد

از دیگر ویژگی های یک آتلیه عکاسی حرفه ای عبارت است از:

  1. استفاده از محیط و بک گراند حرفه ای: یک آتلیه عکاسی کاربلد هم در فضای بسته و استودیو و هم در محیط های طبیعی باید  بتواند یک تصویر پس زمینه باب میل مشتری فراهم نماید.
  2. دارا بودن استودیو های مجزا حرفه ای: یک مرکز عکاسی حرفه ای باید  دارای استودیو مخصوص مراسم عروسی، استودیو مخصوص کودک و نوزاد و در نهایت استودیو مخصوص برای عکس های رسمی و اداری باشد.
  3. یک آتلیه عکاسی باید از یک کارشناس حرفه ای ادیت عکس و فیلم استفاده نماید. این فرد باید توانایی کار با تمام برنامه های ادیت عکس و فیلم و استفاده از نرم افزار های گرافیکی را داشته باشد.
  4. انجام تبلیغات بالا و قابلیت ارائه نمونه کار به مشتری هم از دیگر ویژگی های مجموعه های حرفه ای می باشد.
  5. همچنین ارائه پکیج های مختلف با قیمت های متفاوت که با بودجه افراد متناسب باشد یکی از مهمترین ویژگی های این مراکز است.

 

تالار عروسی و تاثیر آن بر انجام مناسب مراسمات:

تاثیر تالار عروسی در انجام هرچه بهتر مراسم اگر بالاتر از تاثیر آتلیه عکاسی نباشد کمتر نخواهد بود. در این بخش به مهمترین ویژگی های یک مرکز برگزاری مراسمات مناسب اشاره خواهیم کرد:

  1. اولین مورد داشتن انواع مجوز ها از مبادی قانونی می باشد.
  2. عقد قرارداد و نوشتن کوچکترین جزئیات توافق شده بین طرفین.
  3. داشتن امکانات مناسب برای انواع مراسمات و پذیرایی ها.
  4. داشتن کیفیت غذا و پذیرایی مناسب.
  5. داشتن سالن های متعدد برای برگزاری مراسمات به شیوه های گوناگون.
  6. داشت امکان برگزاری جشن ها در محیط های سربسته و محیط باز.
  7. داشتن پکیج های متنوع با قیمت های مناسب برای انواع مشتریان با بودجه های مختلف.
  8. داشتن قرارداد با آتلیه عکاسی و مراکز تهیه غذای معتبر برای انجام همکاری و انجام صفر تا صد مراسمات.

 

اهمیت انتخاب آرایشگاه در برگزاری با کیفیت مراسمات:

اهمیت آرایشگاه را برای بانوان می توان هم رده  با آتلیه عکاسی و حتی تالار قرار داد. ولی برای آقایان این موضوع از اهمیت کمتری برخوردار است. استفاده از مد های به روز و ترند، هماهنگی با لباس انتخاب شده، آرایش مناسب برای موضوع مراسم و توانایی انجام خواسته های مشتریان با سلایق متفاوت از ویژگی های یک آرایشگاه مناسب می باشد. حفظ حریم شخصی، قابلیت ارائه نمونه کار های ارائه شده برای مشتری و عقد قرارداد رسمی با جزئیات هم باید در یک آرایشگاه معتبر وجود داشته باشد.

چرا باید در انتخاب آتلیه عکاسی و سایر موارد ذکر شده دقت نمایید؟

انتخاب آتلیه عکاسی و سایر موارد مذکور باید بسیار با دقت صورت گیرد. اولین و مهمترین مورد حفظ حریم شخصی می باشد. برای این منظور علاوه بر انتخاب یک مرکز مطمئن باید ضمانت های لازم را نیز دریافت نمایید. مورد بعدی در صورتی که مرکزی مبتدی و غیر حرفه ای را انتخاب نمایید بعد از بازبینی نتیجه ممکن است بسیار احساس ناراحتی کنید. در این حالت علاوه بر اینکه هزینه ای که کرده اید به هدر رفته است از نتیجه نهایی نیز راضی نخواهید بود.

 

در انتها:

امروزه مراکز و مجموعه هایی افتتاح شده است که صفر تا صد مراسمات را انجام می دهند. این مجموعه ها یا خود دارای تمامی موارد اشاره شده هستند یا با مراکزی که نیاز است قرار داد بسته اند و در صورت نیاز از آنها استفاده می کنند. عمدتا این نوع برگزاری مراسم که به صورت پکیج می باشد از لحاظ مالی به نفع مشتریان خواهد بود. البته در این خصوص هم حتما باید مجموعه ای مورد اطمینان را انتخاب کنید. همچنین همانطور که در این متن چندین بار اشاره شد عقد قرارداد با تمامی جزئیات، هزینه ها و توافقات صورت پذیرد. بهتر است مرکزی را انتخاب نمایید که از تمام تجهیزات به روز و کارشناسان حرفه ای بهره مند باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×