چرا یک ضد آفتاب حاوی آنتی اکسیدان کافی نیست
معرفی کسب و کار

چه چیزی مهمتر از ضد آفتاب است؟

دی ۴, ۱۴۰۱ 4۰127

ما قبلا فکر می کردیم که SPF بهترین سلاح شما در مبارزه با پیری است. ممکن است نباشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌ها در مراقبت از پوست ممکن است بر ضد آفتاب تأثیر بگذارند. شما روزانه از ضد آفتاب استفاده می کنید. بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، SPF تا ۹۰% از پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش پیشگیری میکند. این بدان معناست که سیگار کشیدن، رژیم غذایی و خواب در مقایسه با یکدیگر اهمیت ندارند. در چند دهه اخیر، همه از متخصصان پوست گرفته تا آرایشگران و متخصصین در امور زیبایی بر اهمیت SPF تاکید کرده اند. شعار “با کرم ضد آفتاب ها میتوان جوانی خود راحفظ کرد” بوده است. اما نکته اینجاست: ما اشتباه کردیم. SPF برای محافظت از شما در برابر آسیب های خورشید کافی نیست. ضدآفتاب ها اشعه های UVA و UVB را مسدود می کنند، اما این اشعه ها تنها هفت درصد انرژی خورشیدی را تشکیل می دهند. تحقیقات جدید نشان می دهد که تشعشعات مادون قرمز که ۵۴ % انرژی خورشیدی را تشکیل می دهد نیز باعث پیری می شود. حتی ممکن است بدتر از اشعه ماوراء بنفش باشد. در حالی که هیچ محصولی وجود ندارد که به طور کامل از شما در برابر اشعه مادون قرمز محافظت کند، مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها در مراقبت از پوست ممکن است به شما کمک کنند. در حال حاضر تعداد بیشتری از متخصصان پوست و متخصصان مراقبت از پوست استفاده از سرم آنتی اکسیدانی و ضد آفتاب را توصیه می کنند و بسیاری از آنها معتقدند که آنتی اکسیدان نیمی مهمتر از دیگری است. استوارت لیچ، دستیار معاون بازاریابی در SkinCeuticals، در حالی که پشت میز ویراستاران زیبایی شوکه شده نشسته بود، گفت: «من دیگر به ندرت از ضد آفتاب استفاده می کنم. “من از سرم آنتی اکسیدانی خود محافظت بیشتری دریافت می کنم.”

چه چیزی مهمتر از ضد آفتاب است؟

لیچ توضیح داد، وقتی می‌داند قرار است بیرون باشد، از SPF استفاده می‌کند؛ همچنین اکثر پزشکان و متخصیین پوست پیشنهاد می‌کنند که از ترکیب یک سرم آنتی‌اکسیدان و به دنبال آن یک ضد آفتاب استفاده کنند. با این حال، مشکل این است که اکثر بیماران از آن مرحله آنتی اکسیدانی صرف نظر می کنند زیرا در مورد آنتی اکسیدان ها سردرگمی زیادی وجود دارد: آنها چه هستند؟ آنتی اکسیدان ها چه می کنند؟ آیا مهم است که کدام را انتخاب کنید؟ ما به این سوالات و موارد دیگر پاسخ می‌دهیم زیرا افزودن یک آنتی اکسیدان به رژیم مراقبت از پوست شما ممکن است مهم‌ترین کاری باشد که برای مبارزه با پیری انجام می‌دهید.

با این حال، مشکل این است که اکثر مراجعین پوست، از مرحله آنتی اکسیدانی صرف نظر می کنند؛ زیرا در مورد آنتی اکسیدان ها سردرگمی زیادی وجود دارد.

نوع “جدید” آسیب خورشید

این قسمت ترسناک است. شما احتمالاً در مورد اشعه های UVA و UVB می دانید و اینکه کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع از شما در برابر هر دو محافظت می کنند. اشعه های UVA مسئول پیری هستند. آنها کلاژن و الاستین را تجزیه می کنند که پوست شما را جوان می کند. اشعه UVB به لایه های بالایی پوست شما آسیب می رساند و باعث آفتاب سوختگی می شود. هر دو UVA و UVB می توانند باعث سرطان پوست شوند.

آسیب خورشید

با این حال، این پرتوها تنها ۷ % از انرژی خورشیدی را تشکیل می دهند. چه چیزی بقیه را تشکیل می دهد؟ ما شما را با یک پایان نامه علمی در مورد طول موج خسته نمی کنیم، اما این چیزی است که باید بدانید: تحقیقات جدید نشان می دهد که اشعه مادون قرمز A (IRA) حتی عمیق تر از اشعه UVA به داخل پوست نفوذ می کند. همانطور که در مقاله “محافظت از خورشید باید از آسیب IRA محافظت کند” (می ۲۰۱۲) توسط دکتر Nadim Shaath رئیس شیمی در SUNY-Purchase نوشته شده، به سلول های پوست آسیب می رساند و با تولید رادیکال های آزاد باعث آسیب خورشید و پیری می شود. چرا رادیکال های آزاد اینقدر مضرر هستند؟

رادیکال های آزاد چیست؟

 

اشعه مادون قرمز با تولید رادیکال های آزاد به پوست شما آسیب می رساند. دکتر لزلی باومن، متخصص پوست میامی، توضیح می دهد: «رادیکال آزاد یک مولکول اکسیژن ناپایدار با تعداد نابرابر الکترون است. این رادیکال‌های آزاد به دنبال این هستند که الکترون‌ها را از سلول‌های شما بدزدند تا خود را کامل کنند و نتیجه آن آسیب به سلول‌ها به شکل التهاب، رنگدانه و حتی آسیب DNA است.

اساساً، رادیکال‌های آزاد دشمن هستند و هر چه بیشتر در پوست ما جمع شوند، بیشتر به سلول‌های سالم ما آسیب می‌رسانند و سریع‌تر پیر می‌شویم. آنتی اکسیدان ها شناخته شده ترین راه برای خنثی کردن آن رادیکال های آزاد قبل از شروع حمله به سلول های سالم ما هستند.

آنتی اکسیدان ها چگونه کار می کنند ؟

اگر رادیکال های آزاد دشمن شما هستند، پس آنتی اکسیدان ها قهرمانان شما هستند. باومن پیشنهاد می کند از سرم آنتی اکسیدانی ترکیبی از ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک استفاده کنید، می گوید: «آنتی اکسیدان ها الکترون از دست رفته را فراهم می کنند، بنابراین مولکول ها [رادیکال های آزاد] سعی نمی کنند آنها را از پوست شما بگیرند. او می گوید: «ویتامین E به تثبیت ویتامین C کمک می کند و فرولیک یک آنتی اکسیدان و همچنین یک ضد آفتاب است.

چرا یک ضد آفتاب حاوی آنتی اکسیدان کافی نیست؟!

چرا یک ضد آفتاب حاوی آنتی اکسیدان کافی نیست

متخصصان پوست مانند باومن و استیون وانگ، از مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ، موافقند که آنتی اکسیدان های موجود در ضد آفتاب تاثیر زیادی ندارند.

بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی ناپایدار هستند، به این معنی که پس از قرار گرفتن در معرض نور و هوا خیلی خوب عمل نمی کنند (چیزی که با ضد آفتاب تقریباً اجتناب ناپذیر است). حتی اگر آنتی اکسیدان های موجود در کرم ضد آفتاب اکسیده نشوند، زمانی که اساساً در مواد SPF غرق می شوند، انجام کارشان سخت است. اگر می‌خواهید در زمان خود صرفه‌جویی کنید، اینجا مکان مناسبی برای انجام این کار نیست. باومن می گوید: «شما باید حتماً از یک سرم مراقبتی آنتی اکسیدانی پوست زیر ضد آفتاب خود استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب در واقع رادیکال های آزاد تولید می کنند، بنابراین برای مقابله با آن به سرم نیاز دارید. می بینید، نه تنها باید با رادیکال های آزاد تشکیل شده توسط اشعه مادون قرمز مبارزه کنید، بلکه مواد شیمیایی SPF مانند Avobenzone و Octinoxate نیز هنگامی که اشعه UV را جذب می کنند، رادیکال های آزاد تولید می کنند. . این بدان معناست که برخی از کرم‌های ضدآفتاب ممکن است به جای اینکه مانع از چین و چروک شوند، باعث ایجاد بیشتر آن نیز شود. از اینرو اگر می خواهید به طور کامل از ضد آفتاب های تولید کننده رادیکال های آزاد اجتناب کنید، به دنبال ترکیبات فیزیکی (که معدنی نیز نامیده می شود) ضد آفتاب مانند روی و دی اکسید تیتانیوم باشید.

 مراقب « شستشوی آنتی اکسیدانی » باشید

با افزایش محبوبیت محصولات زیبایی اکوسیستم که به عنوان “شستشوی سبز” به یک موضوع داغ تبدیل شده است. وقتی شرکت‌ها شناخته شده‌ محصولی مملو از مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی مضر باشد، طبیعی جلوه می‌دهند.

اکنون، دروغ های بازاریابی مشابهی در مورد آنتی اکسیدان ها رخ می دهد. موادی مانند چای سبز و ویتامین C به همه چیز از مرطوب‌کننده‌ها گرفته تا ماسک‌های مو اضافه می‌شوند. این بدان معنا نیست که آنها فوایدی ندارند. برای مثال، هم چای سبز و هم ویتامین C می توانند به کاهش التهاب کمک کنند اما تصور نکنید که آنها از شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند.

هنگامی که یک آنتی اکسیدان را برای استفاده در زیر ضد آفتاب خود انتخاب می کنید، پنج تا شش قطره سرم را استفاده کنید و اجازه دهید قبل از استفاده از ضد آفتاب کاملا جذب شود. باومن پیشنهاد می‌کند به دنبال ترکیبی از ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک باشید و می‌گوید جفت شدن ویتامین C و E کلیدی است، ویتامین E به تثبیت ویتامین C و ماندگاری طولانی‌تر آن کمک می‌کند.

و قانون کلی طبق اکثر پوست ها این است که محصولی را انتخاب کنید که حاوی بیش از یک ماده آنتی اکسیدانی باشد.

راه های دیگر برای دریافت آنتی اکسیدان :

پزشکان پوست پیشنهاد می‌کنند که آنتی‌اکسیدان‌ها را تا حد امکان در زندگی‌تان بگنجانید. آنها توصیه می کنند صبح ها از مکمل کوآنزیم Q10 استفاده کنید، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند تمشک و زغال اخته را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از لوسیون بدن حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید.

آنچه آنتی اکسیدان ها انجام نمی دهند :

راه های دیگر برای دریافت آنتی اکسیدان

اکنون که فکر می‌کنید آنتی‌اکسیدان‌ها معجزه ضد پیری هستند، این خبر بد است: آنتی‌اکسیدان‌ها به جلوگیری از پیری کمک می‌کنند، اما کاری برای خلاص شدن از شر چین و چروک‌های شما انجام نمی‌دهند. باومن می گوید: “من فکر می کنم مردم آنتی اکسیدان ها را در دسته ای با رتینول و پپتیدها قرار می دهند.” اما آنها بسیار متفاوت از آن مواد کار می کنند. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از تجزیه الاستین کمک می کنند. در همین حال، رتینول ها چرخش سلولی را سرعت می بخشند و پپتیدها به پوست شما می گویند که کلاژن بیشتری بسازد.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که هر روز از یک سرم آنتی اکسیدان در زیر ضد آفتاب خود استفاده کنید. ممکن است این چیزی باشد که شما را جوان نگه  می دارد. از اینرو شما میتوانید با خرید از فروشگاه پاییزان، بهترین محصولات پوستی، بهداشتی و آرایشی را تهیه کنید و مجلات مربوطه را در این سایت برای داشتن پوستی سالم مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×