پوست و مو ارغوان تصویر 1
معرفی کسب و کار

کاشت مو طبیعی با تراکم بالا + بهترین روش کاشتن مو

آبان ۸, ۱۴۰۲ 3۰189

طاسی و ریزش مو یکی از مشکلاتی است که زیبایی چهره را تحت‌تاثیر قرار داده و به همین دلیل، امروز کاشت مو مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. این، روش موثری است که توانسته این بیماری درمان کند.

از زمانی که کاشتن مو برای درمان طاسی سر مطرح شد، روش‌‌ها و تکنیک‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفتند. هرچه علم پزشکی در این حوزه پیشرفت کرد، روش‌های جدیدی هم ابداع شد که توانست درصد موفقیت این درمان را بالاتر ببرد.

در سال‌های اخیر، تکنیک‌هایی به‌کار گرفته می‌شوند که امکان کاشتن مو با تراکم بسیار بالا را فراهم کرده‌اند. با این روش‌ها، می‌توان زیبایی را دوباره به چهره بیمار برگرداند.

البته استفاده از بهترین روش‌ها صرفا برای موفقیت این درمان کافی نیست. بیمار خود باید بعد از درمان تمام نکات مراقبتی گفته‌شده توسط متخصص را رعایت کند تا مشکلی از این بابت به‌وجود نیاید.

این مقاله با هدف آگاهی بیشتر شما نوشته شده و اطلاعات کاملی در این‌باره ارائه کرده‌ایم. در ادامه همچنین شرایط انجام این درمان به‌صورت اقساطی را نیز بیان کرده‌ایم.

بهترین روش‌های کاشت مو کدام‌اند؟

اگر سری به تاریخچه کاشتن مو بزنید، روش‌های زیادی از همان ابتدا برای درمان طاسی سر مطرح شده‌اند. اما هریک با یکسری معایبی همراه بوده و به همین دلیل، پزشکان همواره در تلاش بوده‌اند که روش‌های بهتری ابداع کنند.

در این چند سال اخیر، با پیشرفت‌هایی که در این حوزه صورت گرفته، تکنیک‌های بسیار موثری در کاشتن مو ارائه شده‌ که درصد موفقیت آن را تا ۹۸درصد افزایش داد‌ه‌ است.

در ادامه، بهترین روش‌هایی که امروز برای انجام این درمان در کلینیک‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی کرده‌ایم.

کاشتن مو با تکنیک SUT

یکی از بهترین روش‌هایی که در این سال‌ها خیلی مورد استقبال قرار گرفته، تکنیک SUT است. در این روش‌، پزشک از هولدرهای اتوماتیک استفاده می‌کند تا احتمال آسیب به فولیکول مو را کاهش دهد.

با این روش دیگر نیازی به برش پوست نخواهد بود. این بدان معناست که دیگر بافت اسکاری روی پوست بیمار ایجاد نمی‌شود. همچنین، توجه داشته باشید که برای افزایش شانس موفقیت این‌چنین درمان‌هایی، نیاز است تراکم فولیکول‌ها افزایش یابد.

این تکنیک با استفاده از هولدرهای اتوماتیک، قابلیت کاشت فولیکول مو با تراکم بالا را فراهم کرده است. علاوه‌بر این نیز، استفاده از این روش سبب می‌شود زیبایی چهره بیمار به حالت قبلی برگردد.

مزایای کاشتن مو با روش SUT:

  • هزینه کمتر نسبت به روش میکروگرافت
  • هیچ جای زخمی در ناحیه اهدا فولیکول مو ایجاد نخواهد شد. به همین دلیل، هیچ نیازی به بخیه نخواهد بود.
  • در این تکنیک، سرعت انجام درمان نسبت به رو‌ش‌های سنتی بالاتر رفته است.
  • بهبود بافت بعد از درمان خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

کاشت مو با تکنیک میکروگرافت

Cd60Ea6C 1B04 4Afc A5D5 B24372E2B13F

بعد از ابداع تکنیک SUT، روش میکروگرافت برای کاشتن مو معرفی شد که محبوبیت زیادی در مدت‌زمان کم به‌دست آورد. همانطورکه از نام این تکنیک مشخص است، این درمان در سطح میکرو برای بیماران انجام می‌شود.

در کاشت مو با توجه به اینکه نیاز است با ظرافت خیلی زیاد تک‌تک فولیکول‌های مو را جدا کرد، هرچه پزشک بتواند از ابزارهای کوچک‌تری استفاده کند، می‌تواند درصد موفقیت آن را افزایش دهد.

پزشک در روش میکروگرافت با بهره‌گیری از هولدرهای اتوماتیک با سایز ۴دهم میکرون، می‌تواند علاوه‌بر افزایش شانس موفقیت درمان، زیبایی چهره بیمار را به‌ بهترین شکل ممکن حفظ کند.

در این تکنیک علاوه‌بر مرحله برداشت فولیکول، در مرحله کاشت آن نیز تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌شود. نسبت به روش قبلی، در این تکنیک امکان کاشتن مو با تراکم خیلی بالاتر فراهم شده است.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تکنیک میکروگرافت با توجه به به‌کارگیری ابزارهای پیشرفته‌تر، هزینه بیشتری هم به‌همراه خواهد داشت. اما با توجه به مزایای زیادی که این روش دارد، ارزش صرف چنین هزینه‌ای را خواهد داشت.

مزایای کاشتن مو با روش میکروگرافت:

  • این درمان نسبت به روش‌های قبلی زمان کمتری نیاز خواهد داشت. به‌طوری که گفته شده حتی ظرف ۲ تا ۳ ساعت می‌توان کار کاشتن مو را به ‌اتمام رساند.
  • در این روش بافت اسکاری تشکیل نخواهد شد.
  • ناحیه‌ای که فولیکول‌های مو از آن برداشته می‌شود، به‌سرعت بهبود خواهد یافت.

عوارض کاشت مو کدام‌اند؟

کاشتن مو ممکن است یک‌سری عوارض برای بیمار ایجاد کند. البته توجه داشته باشید که خیلی از مشکلات و عوارض بعد از این درمان طبیعی بوده و پس از مدتی از بین خواهند رفت.

بااین‌حال، برخی از آنها نیاز به توجه جدی دارند. در ادامه برخی از مهم‌ترین عوارض بعد از کاشتن مو را بیان کرده‌ایم.

درد، شایع‌ترین عارضه

درد بعد از این درمان شایع‌ترین عارضه‌ای است که تقریبا در همه بیماران مشاهده می‌شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که بسته به تکنیک استفاده‌شده، شدت این عارضه می‌تواند متغیر باشد.

به‌عنوان مثال، در روش FUT که یک تکنیک قدیمی‌تر به‌شمار می‌رود، با توجه به ایجاد برش بیشتر در پوست بیمار، شدت درد خیلی بیشتر از سایر روش‌ها خواهد بود.

گاهی اوقات نیز به‌دلیل طولانی‌بودن این پروسه و نحوه پوزیشن بیمار، احتمال گرفتگی عضله و درد آن وجود دارد. به همین دلیل، اکثر پزشکان حین درمان استراحت کوتاهی برای بیمار در نظر می‌گیرند. درصورتی‌که درد شما غیرقابل تحمل باشد، می‌توانید داروهای مسکنی که پزشکتان برای شما تجویز کرده را مصرف کنید.

خونریزی

با توجه به اینکه این درمان یک نوع جراحی به‌حساب می‌آید، احتمال خونریزی بعد از آن وجود دارد. معمولا خونریزی بعد از این درمان طبیعی بوده و مشکلی برای فرد به‌وجود نمی‌آورد.

درصورتی‌که به یکی از اختلالات انعقادی دچار هستید، حتما این موضوع را قبل از جراحی به اطلاع پزشک خود برسانید. چراکه باید یک‌سری تمهیدات دیگری اندیشیده شود.

تورم و التهاب

در حدود ۴۰ تا ۵۰درصد احتمال بروز تورم در بیماران وجود دارد. معمولا این عارضه در روز سوم تا پنجم به حداکثر شدت خود می‌رسد.

به‌طور معمول بروز این عارضه طبیعی بوده و مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. اما اگر شدت آن خیلی زیاد بود، می‌توانید این موضوع را به پزشک اطلاع دهید تا راهکارهایی برای کاهش آن در نظر بگیرد.

فولیکولیت

زمانی که عفونت در ناحیه اهدا فولیکول یا کاشت آن ایجاد شود، اصطلاحا گفته می‌شود فرد به فولیکولیت مبتلا شده است. این عارضه در اکثر مواقع به‌صورت خفیف بروز پیدا می‌کند.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که علت این عارضه ممکن است رویش و رشد مو حدود ۲ تا ۳ ماه بعد از جراحی باشد. برای پیشگیری از این عارضه، می‌توانید پمادهای آنتی‌بیوتیکی استفاده کنید.

تشکیل بافت اسکار

2E6609Ec C678 41D3 977B 903Bb45B8D89

بسته به اینکه پزشک از چه تکنیکی برای کاشت مو استفاده کند، احتمال بروز این عارضه متفاوت خواهد بود. معمولا در روش FUT، احتمال تشکیل بافت اسکار و جای زخم بیشتر است.

این عارضه بیشتر در نواحی اهداکننده فولیکول مو مثل پشت گردن ایجاد می‌شود. بافت اسکار نسبت به پوست سالم کمی ضخیم‌تر بوده و تاثیر منفی در زیبایی بیمار دارد.

پوسته‌پوسته‌شدن

یکی دیگر از عوارض شایع بعد از این جراحی، پوسته‌پوسته‌شدن اپیدرم است. این عارضه معمولا ۲ روز بعد از این درمان ایجاد شده و پس از یک هفته از بین خواهد رفت.

معمولا با شست‌وشو و مرطوب‌کردن آن ناحیه می‌توانید این عارضه را از بین ببرید. درصورتی‌که با انجام این کارها بعد از ۱۰ روز مشکل برطرف نشد، حتما آن را به پزشک اطلاع دهید.

ریزش موی افلوویوم

ریزش مو بعد از انجام این درمان طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. این عارضه در اکثر بیماران یک ماه بعد از جراحی ایجاد شده و تا مدت‌ها ادامه دارد.

با توجه به ایجاد برش و ضرباتی که به فولیکول مو حین جراحی وارد می‌شود، باید انتظار چنین عارضه‌ای را داشته باشید. البته این مشکل بعد از ۳ تا ۴ ماه برطرف شده و دوباره شاهد رویش موهای خود خواهید بود.

خارش پوست سر

با توجه به ایجاد زخم در ناحیه اهداکننده و گیرنده فولیکول مو، التهاب در این ناحیه اتفاق می‌افتد. اما روند بهبودی این زخم‌ها با نشانه‌هایی مثل خارش پوست همراه است.

بی‌حسی موقت پوست سر بعد از کاشت مو

با توجه به آسیب به اعصاب ناحیه پوست سر، بیمار ممکن است به‌صورت موقت در این ناحیه احساس بی‌حسی کند. اگر این عارضه بعد از زمان زیادی برطرف نشد، می‌توانید آن را با پزشک در میان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

بعد از کاشتن مو باید نکات مراقبتی که پزشک به شما گوش‌زد می‌کند را به‌خوبی رعایت کنید. در غیر این‌ صورت، احتمال موفقیت درمان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

این مراقبت‌ها منحصر ‌به بازه زمانی مختلفی هستند. در ادامه این دستورالعمل‌ها را در زمان‌های مختلف بررسی کرده‌ایم.

مراقبت‌های ۳ روز اول

شاید مهم‌ترین بازه زمانی که باید نکات مراقبتی را رعایت کنید، ۳ روز اول باشد. در این مدت به‌هیچ‌عنوان استحمام نکرده و از دستکاری پوست سر خود جدا خودداری کنید.

همچنین، درصورتی‌که درد غیرقابل تحملی دارید، از داروهای مسکن تجویزی استفاده کنید. فراموش نکنید، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ در این مدت برای جلوگیری از بروز عفونت بسیار مهم است.

علاوه‌بر این، به این نکته توجه کنید که در این مدت، فولیکول‌های مو نسبت به گردوخاک و نور خورشید بسیار حساس‌اند. همچنین، استعمال سیگار و مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این مدت می‌تواند تاثیر منفی در روند بهبودی شما ایجاد کند.

مراقبت‌های ۷ روز اول

در این مدت همچنان باید از استعمال دخانیات پرهیز کنید. همچنین می‌توانید استحمام کرده و سر خود را بشویید. علاوه‌بر این، در این مدت باید از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید.

معمولا در هفته اول پوسته‌پوسته‌شدن بروز پیدا می‌کند. این عارضه مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی‌کند؛ اما باید به این موضوع توجه کنید که از خارش آن ناحیه خودداری کنید.

خارش این ناحیه سبب آسیب به فولیکول مو شده و سبب شکست این درمان خواهد شد. برای کاهش این عارضه آن ناحیه را بشویید.

علاوه‌بر این نیز، با توجه به حساس‌بودن فولیکول‌های مو در روزهای ابتدایی، از رفتن به دریا و استخرهای عمومی خودداری کنید. رفتن به چنین جاهایی ممکن است سبب بروز عفونت و آسیب به فولیکول مو شود.

مراقبت‌های طولانی‌مدت

یکسری مراقبت‌ها هستند که باید در طولانی‌مدت آنها را در نظر داشته باشید. در ادامه هریک از این دستورالعمل‌ها را بیان کرده‌ایم:

  • باید استرس خود را کنترل کنید. استرس و اضطراب سبب آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود.
  • سعی کنید بعد از کاشتن مو، مواد آرایشی و رنگ‌های شیمیایی را کنار بگذارید. برخی از شامپوها نیز به‌دلیل ترکیبات شیمیایی زیادی که دارند، سبب ریزش بیشتر موها خواهند شد.
  • سعی کنید از خراش پوست سر برای خارش آن پرهیز کنید.
  • هر چند روز یک‌بار استحکام کنید تا پوست سر کاملا تمیز شود.
  • استفاده از کلاه‌های آفتابی در درازمدت سبب شکستگی مو و آسیب به فولیکول‌های آن می‌شود.

برای بهبودی هرچه ‌سریع‌تر و مشاهده نتیجه درمان، باید این نکات مراقبتی را رعایت کنید. درصورت سهل‌انگاری در رعایت این موارد، مشکلات و عوارض زیادی برای شما به‌وجود خواهند آمد.

کاشت مو اقساطی

Fb7Eaedf 1469 47E0 B398 E1984103Aa6C

این روزها امکان کاشت مو در تهران در کلینیک‌های مختلفی به‌صورت اقساطی نیز فراهم شده است. بیمارانی که نمی‌توانند هزینه این درمان را به‌صورت یکجا پرداخت کنند، می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند.

بسته به اینکه به چه کلینیک کاشت مویی مراجعه کنید، شرایط اقساطی آن متفاوت خواهد بود. همچنین، هزینه کاشت مو بسته به تکنیک و پزشکی که انتخاب می‌کنید، متغیر خواهد بود.

برای کاشت مو اقساط چند ماهه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا بیمار بتواند بدون دغدغه فکری درمورد هزینه، از چنین درمانی بهره‌مند شود. معمولا برای شرکت در این طرح، مبلغ کمی به‌عنوان پیش‌پرداخت از شما گرفته خواهد شد.

برای اینکه بتوانید به نتیجه دلخواه بعد از انجام این درمان برسید، باید به یک کلینیک کاشت مو معتبر و باسابقه مراجعه کنید که از بهترین تجهیزات و امکانات بهره می‌گیرند.

جمع‌بندی

برای درمان طاسی سر، کاشت مو می‌‌تواند روش بسیار موثری باشد. این درمان با استفاده از تکنولوژی ویژه‌ای انجام می‌شود تا شانس موفقیت آن افزایش پیدا کند. کاشتن در سال‌های اخیر مورد استقبال خیلی از بیماران قرار گرفته و خیلی‌ها با کمک آن به هدف خود دست پیدا کرده‌اند. هیچ‌یک از تکنیک‌های مورد استفاده برای کاشتن مو هیچ دردی برای بیمار در حین جراحی به‌همراه نخواهند داشت.

کلینیک پوست و مو ارغوان یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شماست که با کمک روش‌های جدید پزشکی، می‌تواند بهترین نتیجه درمانی را برای شما به ارمغان آورد. این کلنیک همچنین طرح‌های ویژه‌ای برای بیماران در نظر گرفته تا بتوانند مشکل خود را درمان کنند. شما همچنین می‌توانید هزینه درمان را به‌صورت اقساطی با شرایط بسیار عالی پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×