Images 1706104863 65B1181Fafb36 Jpg
معرفی کسب و کار

گوگل ریویو چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

بهمن ۱۶, ۱۴۰۲ 5۰64

گوگل ریویو چیست و چرا در دنیای کسب و کار مهم است؟ گوگل ریویو در واقع محکی برای اعتبارسنجی کسب و کارتان است و امری حیاتی برای سئو محسوب می شود. سایرین می توانند میزان محبوبیت کسب و کارتان را با توجه به نظراتی که برایتان در گوگل ثبت شده اند، بسنجند. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مقاله قصد داریم به یک پرسش مهم و کلیدی پاسخ دهیم: گوگل ریویو چیست؟

مروری بر نظرات گوگل

آیا تا به حال مرور نظرات در گوگل سبب شده است تا یک فروشگاه، ارایشگاه یا کسب و کار خاص را انتخاب کنید؟ کاربرد گوگل ریویو چیست؟ نظرات گوگل در جلب مشتریان بیشتر، بسیار موثر هستند. این روش در واقع راهی است تا مشتریان قبلی شما، نظرشان را در خصوص خدمات و کسب و کارتان بیان کنند.

این نظرات به صورت عمومی به نمایش در می آیند و در صورت رضایت مشتریان قبلی، باید در انتظار مشتریان جدید بیشتری نیز باشید. گوگل ریویو یک ویژگی یکپارچه شده با گوگل مپ و گوگل بیزینس است و برای فعال کردن آن، شما باید ابتدا یک اکانت گوگل بیزینس برای کسب و کار خود بسازید.

بدین ترتیب، کسب و کار شما در گوگل مپ و گوگل بیزینس معرفی و فعال می شود و مشتریان می توانند نظرات خود را وارد کنند.هرچه نظرات مثبت بیشتری دریافت کنید، محصولات شما بهتر به فروش می رسند و ترافیک وب سایتتان نیز بالاتر خواهد رفت.

چرا گوگل ریویو اهمیت دارد؟

گوگل ریویو بنا به دلایل متعددی برای کسب و کارها اهمیت دارد؛ از جمله اینکه:

بهبود جستجوی محلی و رتبه بندی:

یکی از مزایای اصلی دریافت گوگل ریویوهای مثبت، بالا رفتن رتبه شما در جستجوی های محلی است. جستجوی های محلی به طور خاص برای کسب و کارهای کوچک اهمیت دارند. با کمک این ویژگی محصولات و خدمات شما برای مشتریان محلی به نمایش در می آیند و این به معنای فروش بیشتر می باشد.

جستجوهای محلی نه تنها اطلاعاتی در خصوص چیستی کسب و کارتان (مانند نام محصولات، دسته بندی کسب و کار و کلمات کلیدی) را ارائه می دهند، بلکه آدرس، نام شهر و حتی کد پستی شما را نیز در اختیار مشتریان می گذارند.

افزایش ارزش کسب و کار:

گوگل ریویو درست مانند تبلیغات دهان به دهان (یکی از انواع بازاریابی)، با ارزش است. به طور متوسط، ۹۲ درصد از مشتریان احتمالی شما در فضای وب به دنبال کسب و کارهای محلی هستند و ۸۲ درصد از آن‌ها، نظرات گوگل را پیش از تصمیم به خرید یا استفاده از خدمات، مرور می کنند.

نظراتی که سایرین در گوگل قرار می دهند، مانند یک راهنما برای ارزیابی کسب و کار شما، انتخاب بهترین محصول و نقاط ضعفتان عمل می کنند. در واقع به عنوان صاحب کسب و کار، شما نیز از این نظرات منتفع می شوید. این نظرات شامل اطلاعات بسیار ارزشمندی از نیاز کاربران، نقاط ضعف و نقاط قوت کسب و کارتان هستند.

راه ارتباطی میان مشتریان و کسب و کارتان ایجاد ‌می‌کند:

بازاریابی دیجیتال شاید بر پایه ارتباط مستقیم میان مشتریان و کسب و کار استوار نباشد، اما با پاسخ دهی به نظرات مشتریان، کسب و کارتان از حالت مجازی خارج شده و ارتباط شما جنبه انسانی پیدا می کند. این امر می تواند تجربه مشتریان را بهبود ببخشد.

Images 1706104863 65B1181Fb8E07

چگونه برای بیزینس خود گوگل ریویو فراهم کنم؟

شما تنها نظر آن دسته از مشتریان خود را می توانید دریافت کنید که اکانت گوگل داشته باشند و از این طریق، در گوگل ریویو نظرات خود را اعلام کرده باشند. شما می توانید از طریق روش های مختلفی این نظرات را دریافت کنید. آسان ترین و سریع ترین راه به شرح زیر است:

  1. وارد اکانت گوگل بیزینس (GMB) خود شوید.

  2. یک نام کوتاه برای نمایه خود ایجاد کنید. برای این کار باید به لیست های گوگل بیزینس رفته و گزینه Menu را انتخاب کنید. سپس از داخل منو، گزینه Info و پس از آن، گزینه add a short name را انتخاب کنید. این نام باید ۳۲ کاراکتر و یا کمتر باشد. در صورت امکان نامی منحصر به فرد و مشابه با نام کسب و کارتان را انتخاب کنید.

  3. پس از تایید توسط گوگل، نام کوتاه انتخابی شما در پروفایل کاریتان به نمایش در می آید.

  4. برای دریافت نظرات، کافی است به صفحه اصلی اکانت خود رفته و گزینه Get more reviews را انتخاب کنید. این کار یک لینک در اختیار شما قرار می دهد. می توانید با فرستادن این لینک به مشتریان خود و یا از طریق به اشتراک گذاشتن آن در وب سایتتان، از مشتریان بخواهید تا نظراتشان را در گوگل ثبت کنند.

چگونه به نظرات در گوگل پاسخ دهم؟

شما ممکن است نظرات مثبت و منفی در خصوص کسب و کارتان دریافت کنید. این نظرات عمومی هستند و پاسخ شما به آنها نیز توسط همه افراد قابل رویت خواهد بود. بنابراین در پاسخ به نظرات مثبت و منفی، باید استراتژی های مختلفی را پیش بگیرید.

برای پاسخ دهی به نظرات مثبت:

  • از افراد به خاطر نظراتشان تشکر کنید. از جملات عمومی استفاده نکنید و سعی کنید هر پیام را به طور خاص برای مشتری بنویسید (مثلا نامش را در پیام خود تکرار کنید).

  • سعی کنید در اسرع وقت به پیام های خود پاسخ دهید. این نشان می دهد که شما به تجربه مشتری اهمیت می دهید.

  • پاسخ های خود را کوتاه و ساده نگه دارید.

  • آپدیتی ارائه دهید. اطلاعات مربوط به محصول، رویدادها یا تبلیغات فروش آینده خود را به اشتراک بگذارید.

Images 1706104863 65B1181Fbf7C2

برای پاسخ دهی به نظرات منفی:

  • از احساسی برخورد کردن خودداری کنید.

  • خود را به جای مشتری بگذارید و سعی کنید مشکل را از زاویه دید او نگاه کنید. این کار باعث می شود پیامتان برای مشتری قابل قبول باشد و به او این حس را منتقل کند که دیده شده و تجربه بدش برایتان اهمیت دارد.

  • عذرخواهی کنید و مسئولیت موضوع را به عهده بگیرید. بهانه آوردن فقط وضعیت را بدتر می کند. در صورتی که موضوع ناشی از یک سوءتفاهم است، سعی کنید تمام اتفاق ها و شرایط را به صورت دقیق توضیح دهید.

  • یک راه حل ارائه دهید. به عنوان مثال می توانید تخفیف و یا ارائه خدمات رایگان را پیشنهاد دهید. این کار مدیریت قوی شما را در شرایط سخت نشان می دهد و اعتماد سایرین را نیز جلب می کند.

چگونه نظرات جعلی را در گوگل ریویو حذف کنم؟

 نظرات جعلی در گوگل ریویو طیف گسترده‌ای از موارد را تشکیل می دهند، از جمله: جعل هویت مشتریان، نظراتی که با منافع شما ناسازگار هستند و یا حتی کامنت‌های اشتباهی که مشتریان سایر کسب‌وکارها برایتان می نویسند. این نظرات، به ویژه نظرات منفی مغرضانه‌ای که گاهی رقیبان برایتان می‌نویسند، می‌توانند بر روی عملکرد شما تاثیر منفی داشته باشند.

برای حذف این کامنت ها راه های زیر را امتحان کنید:

پاسخ دادن به نظرات:

خیلی مختصر و مودبانه، پاسخ کامنت را بنویسید. در برخی موارد، پاسخ ندادن بهترین جایگزین است.

کامنت را برای تیم بازرسی گوگل علامت گذاری کنید:

این کار شما را به صفحه Report a policy violation هدایت می کند. در این بخش می توانید ایمیل خود را وارد کرده و علت گزارش کامنت را نیز انتخاب کنید. بررسی تیم گوگل یک الی دو روز کاری به طول می انجامد.

بررسی بیشترِ درخواست:

در صورت رد درخواست می توانید از طریق صفحه the Google My Business Help، با توضیح بیشتر مشکل، موضوع را پیگیری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله حذف نظرات در گوگل مپ از سایت جک‌ بلک را مطالعه نمایید.

چرا گوگل ریویو پس از کووید همچنان مهم است؟

نظرات در گوگل ریویو معمولا اولین بلوک اطلاعاتی هستند که یک مشتری بالقوه پیش از تعامل با کسب و کارتان، به آن مراجعه می کند. گوگل ریویو می تواند با افزایش اعتبار و اعتماد مشتریان به یک کسب و کار، شهرت آنلاین یک تجارت را بهبود ببخشد. این موضوع به طور خاص در دوران کووید و اقتصاد پسا کووید اهمیت پیدا کرده است.

در دوران کووید بسیاری از کسب و کارهای محلی آسیب دیدند یا به طور کامل تعطیل شدند. این بحران سبب شد تا بسیاری از آنها فعالیت های تجاری خود را به طور کامل تغییر دهند. در دوران کووید، هیچ کسب و کاری نمی توانست از موقعیت جغرافیایی خود به عنوان یک امتیاز برای جلب مشتری استفاده کند. مثلا یک رستوران با دکور زیبا، نمی توانست صرفا به خاطر زیبایی محیطش مشتری بیشتری جذب کند.

Google Review چیست

در دوران کووید تنها چیزی که اهمیت داشت، ارائه یک سرویس خوب و جلب نظر مثبت مشتریان بود. البته این کافی نبود، مشتریان باید نظرات خود را در مکان هایی مانند گوگل ریویو ثبت می کردند تا سایر مشتریان بالقوه بتوانند به کسب و کار اعتماد کنند. این یعنی حضور و اعتبار آنلاین یک کسب و کار، بسیار بیشتر از موقعیت جغرافیایی در بقایش نقش داشت.

کلیت این فرایند بسیار ساده است. اگر شما خدمات و محصولاتی با کیفیت را ارائه دهید، مشتریان نیز ترغیب می شوند تا از خدماتتان استفاده کنند. آنها نظر مثبت خود را در گوگل ریویو ثبت می کنند و سایر مشتریان بالقوه با مطالعه این نظرات، ترغیب می شوند تا از خدمات شما استفاده کنند. تداوم این چرخه، ماندگاری کسب و کارتان را تضمین خواهد کرد.

ریویوهای آنلاین شکل قدرتمندی برای ارزیابی یک سرویس یا شرکتی است که به طور محلی فعالیت می کند.

کلام آخر

گوگل ریویو یکی از ویژگی های Google My Business است که می توانید از آن استفاده کنید. نکته کلیدی این است که یاد بگیرید چگونه حضور آنلاین خود را مدیریت کنید تا به کسب و کار خود احساس اعتبار و رتبه بالاتر برای سئو ببخشید.

یکی دیگر از سرویس های بی نظیر شرکت گوگل، سرویس شماره مجازی گوگل ویس است که می‌توانید با خرید آن در ایران صاحب یک شماره آمریکا شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×