Images 1706949563 65Bdfbbb208Bb
معرفی کسب و کار

مرکز تخصصی دمپینگ خودرو

بهمن ۱۶, ۱۴۰۲ 4۰87

دمپینگ خودرو می‌تواند با ایجاد یک محیط آرام و بدون سر و صدا، احساس بهتری را برای سرنشینان ایجاد کند و در نتیجه تجربه سفر و راحتی سرنشینان را افزایش دهد

کسانی که ماشین خود را عاشقانه دوست دارند و به ارتقای ماشین خود بسیار اهمیت می‌دهند، از هر فرصتی برای این کار استفاده می‌کنند تا بتوانند کیفیت خودروی خودشان را بالا ببرند. از همین رو یکی از کارهایی که برای افزایش لذت از رانندگی و بهبود تجربه خود از رانندگی استفاده می‌کنند، انجام دمپینگ خودرو است.

دمپینگ خودرو به چه معناست؟

دمپینگ خودرو به طور کلی وظیفه کاهش هرگونه صدای خارج از خودرو را دارد. البته مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه این مطلب به طور کامل با ویژگی های دمپینگ خودرو آشنا خواهیم شد. دمپینگ خودرو تجربه رانندگی بهتری را امکان پذیر می‌کند. این یکی از بهترین راه ها برای کاهش صدای محیط اطراف خودرو است.
بطور خلاصه دمپینگ کردن خودرو با بکارگیری مواد جذب صدا و عایق تولید می‌شوند. در اصل رویه‌ای است که از مواد خاموش کننده صدا برای کاهش سطح NVH در داخل خودرو استفاده می‌کند. هرچقدر میزان NVH بیشتر باشد، بر روی صدا و لرزش خودرو تأثیر منفی می‌گذارد. دمپینگ خودرو نیز یکی از ساده ترین راه‌ها برای افزایش عملکرد سیستم صوتی خودرو است. در این روش از مواد خاموش کننده صدا استفاده می‌شود تا فضای داخلی خودروی شما ساکت تر شود تا بهتر بتوانید از موسیقی و سکوت لذت ببرید.

Images 1706949563 65Bdfbbb208Bb

دمپینگ خودرو در چه بخش هایی از خودرو انجام می‌شود؟

به طور معمول، خواهید دید که استفاده از دمپینگ خودرو در ماشین روی کف خودرو، درب‌ها، سقف، گلگیرهای خودرو و مناطق لرزش پذیر انجام می‌شود.
برای دمپینگ درب خودرو، یک ورق دمپینگ در پشت روکش درب اعمال می‌شود تا جرمی به فلز اضافه کند و در نهایت قابلیت انتقال صدای بیرون را در کابین خودرو کاهش دهد. لایه دیگری از دمپینگ درب خودرو بر روی فلز داخلی اعمال می‌شود. این کار باعث می‌شود صدایی که از پشت بلندگو به دست می‌آید را از خاموش کردن صدایی که از جلوی بلندگو می‌آید متمایز کند که همین مکانیزم باعث بهبود عملکرد سیستم صوتی به‌طور چشمگیری می‌شود.

مزایای دمپینگ خودرو

حال که اطلاعات کلی از دمپینگ خودرو بدست آوردیم، باید به برخی دیگر از مزایای دمپینگ خودرو اشاره کنیم تا درک بیشتری از تأثیر آن داشته باشیم. استفاده از دمپینگ برای خودرو فراتر از ارتقاء سیستم صوتی خودرو شماست! در اینجا مزایای دیگری از دمپینگ اتومبیل آورده شده است تا شما را متقاعد کند که آنها را جدی بگیرید.
•    بهبود تمرکز راننده
رانندگی زمانی چالش برانگیز و شاید سخت می‌شود که صداهای جاده، بوق زدن و سایر موارد راننده را کلافه کند! با دمپینگ خودرو، این صداها تا حدود بسیار زیادی حذف می‌شوند. این امر به راننده کمک می‌کند تا روی رانندگی خود تمرکز کند. با کاهش صداهای جاده، راننده می‌تواند بهتر روی جاده تسلط داشته باشد، ایمنی رانندگی را بهبود بخشد و حواس پرتی را کاهش دهد.

•    بهبود ارتباطات داخل خودرو
دمپینگ خودرو، یک کابین عایق بندی شده ایجاد می‌کند که به افراد اجازه می‌دهد به راحتی در داخل خودرو ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، با کاهش نویز داخل کابین، تماس‌های تلفنی شما واضح‌تر و متمایزتر می‌شوند و در نتیجه کیفیت تماس بهتری ایجاد می‌شود و برعکس، وقتی سطح NVH در خودرو بالا باشد، گفتگو در داخل خودرو سخت‌تر می‌شود.

•    ارائه محیط آرامش بخش
دمپینگ خودرو می‌تواند با ایجاد یک محیط آرام و بدون سر و صدا، احساس بهتری را برای سرنشینان ایجاد کند و در نتیجه تجربه سفر و راحتی سرنشینان را افزایش دهد.

•    جلوگیری از صدای تق تق در خودرو
با بالا رفتن سن خودرو، طبیعی است که برخی قطعات مثل درب و پنجره‌ها، برخی قطعات سیستم تعلیق و برخی قطعات جزئی و کوچک‌تر شروع به لرزیدن و سر و صدا کنند. همچنین صدای موتور از آنجایی که زیاد می‌باشد، ممکن است برای راننده و سرنشینان آزار دهنده باشد. دمپینگ می‌تواند صدای بی وقفه و آزار دهنده‌ی موتور و سایر اجزا را که عموما در ماشین های قدیمی‌تر دیده می‌شود جلوگیری کند. اگر اتومبیل شما مکرراً سر و صدا ایجاد می‌کند، نباید در پیگیری این موضوع تردید کنید که البته ممکن است این صداها شامل ایرادات فنی باشد و حتی با دمپینگ خودرو هم حل نشود! در این صورت ضروری است تا خودروی خود را به مراکز و تعمیرگاه های معتبر برده و معاینه کنید.

بطور کلی انجام دمپینگ خودرو مزایای متعددی از جمله افزایش ایمنی، ارتباطات بهتر، تجربه سفر لذت‌بخش‌تر و کاهش صدا در خودرو را به همراه دارد. بنابراین، برای هر کسی که به دنبال بهبود کیفیت کلی و راحتی رانندگی در ماشین خود است، دمپینگ خودرو پیشنهاد می‌شود.

Images 1706949592 65Bdfbd8611Ec

معایب دمپینگ خودرو

برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد هر گونه ارتقاء وسیله نقلیه، هر فردی باید مزایا و معایب را به دقت در نظر بگیرد. دمپینگ خودرو هم شامل این تصمیم گیری‌ها می‌شود که با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه برخی از معایب در مورد دمپینگ وجود دارد که رانندگان باید قبل از انجام، آنها را در نظر بگیرند:

•    هزینه و زمان انجام آن
در حالی که انجام دمپینگ مزایای متعددی دارد، عواملی مانند هزینه دمپینگ خودرو و زمان‌بر بودن این فرآیند باید در نظر گرفته شود. هزینه های دمپینگ یک خودرو می‌تواند بالا باشد چون این یک روش کار فشرده است که نیاز به چسباندن دستی مواد جاذب صدا به قسمت‌های مختلف خودرو دارد و طبیعتا هر کار تخصصی و حرفه‌ای زمان بر است.

اگر صاحب وسیله نقلیه تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد، مواد دمپینگ پس از گذشت چند سال ممکن است کارایی سابق را نداشته باشند. همچنین اگر وسیله نقلیه شما نیاز به تعمیرات داخلی داشته باشد، نیاز به کندن ورق دمپینگ دارد که می‌تواند فرآیندی زمان بر باشد.

•    افزایش وزن خودرو
استفاده از مواد مرطوب کننده سنگین و فوم های متراکم‌تر می‌تواند وزن کلی خودرو را افزایش دهد. این افزایش وزن ممکن است منجر به مصرف سوخت بیشتر در طول زمان شود.
وزن اضافه شده به خودرو همچنین می‌تواند بر شتاب گیری خودرو و افزایش سرعت آن تأثیر بگذارد.بنابراین باید این نکته را نیز در نظر گرفت.

قیمت دمپینگ خودرو

قیمت دمپینگ خودرو با توجه به قسمت‌های مختلف خودرو و نوع خودروی شما متغیر است و گاهی از بخش‌های خودرو که زمان بیشتری را می‌گیرد، طبیعتا هزینه آن هم بیشتر خواهد شد. اما بطور کلی هزینه دمپینگ خودرو ممکن است ۱۰۰ هزار تومان یا ۴ میلیون تومان تمام شود! بنابراین نمیتوان برای آن قیمت دقیقی مشخص کرد. برای اطلاع از قیمت به روز شده میتوانید با مراجعه به مراکز معتبر نسبت به استعلام هزینه آن اقدام نمایید.

Images 1706949629 65Bdfbfdcc5D0

مرکز خدمات تخصصی دمپینگ خودرو

همانطور که اشاره کردیم دمپینگ خودرو مزایای بسیاری دارد و برای کاهش صدای محیط اطراف و همچنین کاهش صدا و لرزش قطعات خودرو مثل موتور، درب‌ها و پنجره و… بسیار کاربردی است. همچنین مهم تر از دانستن فواید آن، رعایت اصول و نصب دمپینگ در بخش های مختلف ماشین است که این کار با دقت و مهارت کافی مکانیک ها و تعمیرکاران ماهر میسر است. مجموعه دنده کمک با تجربه‌ بلندمدتی که در این زمینه دارد، به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی دمپینگ خودرو را از صفر تا صد و طبق خواسته مشتریان انجام می‌دهد.

نتیجه گیری

در حالی که دمپینگ خودرو چندین مزیت مانند بهبود رانندگی، ثبات و ایمنی را ارائه می‌دهد، اما با معایبی نیز همراه است. در نهایت، صاحبان وسایل نقلیه باید تمام جوانب را به دقت تجزیه و تحلیل کنند و تصمیم آگاهانه‌ای در مورد اینکه آیا دمپینگ خودرو سرمایه گذاری مناسبی برای نیازهای خودرو و رانندگی آنها است یا خیر، اتخاذ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×