فروش و ارتباط
معرفی کسب و کار

۶ تا از مهارت های مهم شغلی که برای هر کاری نیاز هستند

خرداد ۸, ۱۴۰۲ 3۰143

در دنیایی امروزه که همواره همه چیز در حال ارتقا یافتن است شما نیز برای جای نماندن از این کارزار و کسب موفقیت های شغلی لازم است تا مهارت های شغلی خود را ارتقا دهید. اما لازم است که توجه داشته باشید که تمام مهارت های لازم و ضروری نیستند بنابراین لازم است تا شما از بین این همه مهارت های مختلف آنچه که مهم است را بیاموزید. مهارت هایی که برای شما پولساز باشند و بتوانید با آن ها پیشرفت کنید. به عنوان مثال مهارت حسابداری را می توانید در بهترین آموزشگاه حسابداری تهران یاد بگیرید. ما در چند تا از این مهارت ها را برای شما شرح می دهیم. این مهارت ها عبارت اند از:

  • فروش
  • هوش هیجانی
  • خلاقیت
  • انعطاف پذیری شناختی
  • مدیریت مردم
  • مذاکره

فروش و ارتباط

۱- فروش و ارتباط

فروش ستون فقرات هر نوع موفقیت تجاری است، همه چیز در مورد ایجاد اعتماد و حل مشکلاتی است که مشتریان شما به روشی استراتژیک دارند.

فرصت های بی شماری برای افرادی که می توانند خوب بفروشند و ارتباط برقرار کنند وجود دارد، عکس این موضوع برای کسانی که نمی توانند صادق است. یکی از راه هایی که می توان فروش و ارتباط را با مشتریان بالا برد استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی است. می توانید بهترین پیج اینستاگرام برای تبلیغ را پیدا کنید و با معرفی محصول خود به دیگران به فروش بالایی دست پیدا کنید.

لازم نیست برای رساندن پیام خود به مخاطب بزرگ ترین نمایش دهنده باشید، مهم این نیست که چقدر بلند حرف می زنید و فروش به معنای دروغ گفتن به مخاطب نیست.

هر دو مهارتی هستند که می توان آن ها را از طریق راهنمایی یاد گرفت و کامل کرد.

تسلط بر این مهارت ها به شما یک مزیت استراتژیک در کسب وکار و زندگی شخصی تان خواهد داد.

۲.هوش هیجان

اولین مهارت نرم در این لیست، هوش هیجانی است، که به عنوان توانایی مدیریت احساسات دیگران و شما برای به دست آوردن نتایج مثبت دلخواه تعریف می شود.

هوش هیجانی از نظر گلمن اینگونه تعریف می شود: هوش هیجانی به معنای توانایی انگیزه دادن به خود و استقامت و حفظ پشتکار در شرایط دشوار است. همچنین توانایی فرد در کنترل رفتارهای بدون فکر و ناگهانی، کنترل هیجانات، توانایی مدیرت استرس و عدم تأثیر گذاری آن بر تصمیمات و همچنین توانایی به تأخیر انداختن خواسته ها را نیز شامل می شود. هوش هیجانی به معنای توانایی درک دیگران، همدلی با آن ها و دادن امیدواری است.

در کل هوش هیجانی به توانایی کنترل رفتار شما در تعامل با دیگران و درک آن ها در موفقیت های مختلف است. اینکه هر فرد رفتار خود را در مواجه با رفتارهای مختلف دیگران کنترل کند و بهترین و متمدنانه ترین واکنش را نشان دهد.

بسیاری از مردم بر این باورند که هوش هیجانی (EQ) در رسیدن به موفقیت در زندگی و شغلشان مهمتر از (IQ) است.

به عنوان یک فرد، موفقیت کلی ما از جمله موفقیت در حرفه ما تا حد زیادی به توانایی ما در خواندن سیگنال های احساسی دیگران و واکنش مناسب به آنها بستگی دارد، این همان کاری است که ماشین ها و ربات ها نمی توانند انجام دهند، بنابراین چرا این مهارت برای گنجاندن این مهارت در زندگی شخصی شما بسیار مهم است. بیشتر افرادی که دارای بهترین پیج اینستاگرام برای تبلیغ هستند این مهارت را در خود تقویت کرده اند. توانایی برخورد با دیگران و جذب آن ها باعث شده است تا پیجشان به رشد خیلی خوب برسد و بتوانند درآمد زیادی از آن کسب کنند.

EQ به شما این توانایی را می دهد که یک رابطه بین فردی با دیگران ایجاد کنید که مساوی با موفقیت در زندگی و حرفه شما است.

در دنیای متصل امروزی، تقریباً همه افراد فوراً به دانش فنی دسترسی دارند، بنابراین «مهارت‌های افراد» در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا برای همدلی و مذاکره بهتر با سایر افراد در اقتصاد جهانی باید از سطح بالایی از هوش هیجانی برخوردار باشید.

پنج دسته هوش هیجانی

  • خودآگاهی
  • خودتنظیمی
  • انگیزه
  • همدلی
  • مهارت های اجتماعی

۳- خلاقیت

به گفته دنیای اقتصاد ربات ها ممکن است به ما کمک کنند به جایی برسیم که می خواهیم سریع تر باشیم، اما آن ها نمی توانند به اندازه انسان ها خلاق باشند.

خلاقیت یک مهارت کلیدی در آینده است، بیشتر مردم خود را یک فرد خلاق نمی دانند، برخی فکر می کنند این یک حوزه انحصاری برای نوازندگان و نویسندگان بزرگ است.

اگر بتوانید نقطه های بخش های مجزای اطلاعات را به هم متصل کنید و ایده ها را کنار هم قرار دهید تا چیزی جدید خلق کنید، آنگاه یک فرد خلاق هستید.

پس چگونه می توانید این مهارت را توسعه دهید؟ چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است که اجازه دهید ذهن شما در فضای مشکلی که سعی در حل آن دارید سرگردان و سرگردان باشد، این اجازه دادن به آرامش است، به همین دلیل است که برخی افراد بهترین ایده های خود را در حین دوش گرفتن به دست می آورند.

۴. انعطاف پذیری شناختی

ساده‌ترین راه برای تعریف انعطاف‌پذیری شناختی، داشتن چابکی ذهنی است، توانایی جابجایی بین وظایف مختلف با سیال بودن. انعطاف پذیری شناختی را نباید با “تقویل تکلیفی” که یک افسانه است، اشتباه گرفت، زیرا مغز برای آن طراحی نشده است.

پس چرا انعطاف‌پذیری شناختی آنقدر مهم است که در مجمع جهانی اقتصاد به عنوان یک مهارت ضروری برای آینده فهرست شود؟ همانطور که می دانید دنیای کار در حال تغییر است، به این معنی که اغلب از کارمندان خواسته می شود تا دامنه وسیع تری از وظایف را نسبت به شرح وظایفشان انجام دهند، این بدیهی است که به توانایی شما برای جابجایی بین فعالیت ها به طور یکپارچه اهمیت می دهد.

فردی با انعطاف‌پذیری شناختی قوی می‌تواند مشکلات را خلاقانه‌تر حل کند، سریع‌تر بیاموزد و مهارت‌های جدید را کسب کند و در مواجهه با چالش‌های جدید غرق نشود. به عنوان مثال اگر حسابدارید و یا به شغل حسابداری علاقه دارید بهترین آموزشگاه حسابداری تهران را انتخاب کنید و در کنار یادگیری این مهارت، تلاش کنید تا انعطاف پذیری خود را نیز بالا ببرید که در شغل آتی خود به موفقیت برسید.

چگونه انعطاف پذیری شناختی قوی ایجاد کنیم

  • مدیتیشن ذهن آگاهی
  • خود را در معرض تجربیات جدید قرار دهید. سفر کنید، غذای جدید را امتحان کنید، برنامه های روزمره خود را مرتباً ترک کنید.
  • تفکر خلاق خود را تمرین کنید.
  • با گروه های مختلف مردم مخلوط کنید. آنها الهام بخش روش های جدید تفکر خواهند بود.
  • خوابی با کیفیت و منظم داشته باشید.
  • یک مهارت جدید یاد بگیرید یا یک سرگرمی جدید را شروع کنید. این یک مسیر عصبی جدید در مغز ایجاد می کند.

۵ – مدیریت مردم

کارمندان بدون توجه به میزان پیشرفت هوش مصنوعی، هنوز باارزش ترین منابع یک شرکت هستند

انسان ها به سادگی خلاق تر از ماشین ها هستند، با این حال انسان بودن در محل کار مستلزم مدیریت و نگهداری زیادی است، زیرا به راحتی می توانیم بیمار، بی انگیزه یا حواس پرت شویم.

برای مدیران و رهبران تیم آینده داشتن افراد قوی، مهارت مدیریت برای حفظ انگیزه تیم و افزایش بهره وری حیاتی است.

یک مدیر عالی بودن ارتباط زیادی با هوش هیجانی دارد، می داند چگونه تفویض اختیار کند و سبک مدیریتی خود را توسعه دهد.

مذاکره

۶- مذاکره

با به دست گرفتن نیروی کار توسط روبات ها و پیش بینی می شود که اتوماسیون تبدیل به یک هنجار جدید شود. داشتن مهارت های اجتماعی قوی در آینده بسیار مهم خواهد بود.

حتی از افرادی که در مشاغل صرفاً فنی هستند به زودی انتظار می رود که مهارت های بین فردی بیشتری نشان دهند و توانایی مذاکره با همکاران، مدیران، مشتریان و تیم های شما در لیست مهارت های مطلوب قرار می گیرد.

امروزه نیمه عمر یک مهارت از ۳۰ سال به حدود ۶ سال کاهش یافته است. اکنون زمان آن رسیده است که مهارت های جدیدی را بیاموزید که برای آینده کاری شما ارزشمند باشند و شما را به سمت موفقیت سوق دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×