دکتر رجب پور
معرفی کسب و کار - پزشکان

اندامی ایده آل با دکتر رجب پور

خرداد ۸, ۱۴۰۲ 6۰180

با وجود اینکه در عصر حاضر علم روانشناسی تاکید بسیار زیادی بر روی پذیرش بدن خود با تمامی نقص ها و زیبایی ها دارد ، اما با این حال تعداد کثیری از مردم به دنبال داشتن اندامی ایده آل و زیبا هستند. این تمایل در بیشتر موارد از سوی خانم ها است که دلیل آن نیز می تواند چیز های متفاوتی باشد ، به عنوان مثال برخی از آنان برای حفظ سلامتی خود به دنبال داشتن اندامی ایده آل هستند و برخی دیگر ، به خاطر پوشیدن لباس های جذاب و زیبا و جذب کردن نگاه های دیگران به خود به دنبال راهکار های سریع تر برای داشتن اندامی مناسب و زیبا می باشند.

البته در این میان نباید به هیچ وجه تاثیر شبکه های مجازی را دست کم گرفت چرا که با به وجود آمدن این فضا به مرور معیار های زیبایی اندام تغییر پیدا کرد و افراد بیشتر از گذشته به اندام خود اهمیت دادند. از سوی دیگر این فضا پلت فرم مناسبی برای ترغیب کردن افراد برای داشتن تناسب اندام و بدنی سفت و محکم محسوب می شد.

اما تا به حال با خود فکر کرده اید که اندام ایده آل یعنی چی؟ چجوری به دست می آید؟ آیا اندامی لاغر یا به فرم ساعت شنی یا داشتن سینه های خوش فرم و زیبا تنها ملاک زیبا بودن اندام است؟ با دکتر رجبپور همراه باشید تا نگاهی به تغییر نگرش افراد و بیان معنی درست از اندام ایده آل بی اندازیم.

باربی بودن یا زیبا بودن؟؟؟

حتما عروسک باربی و کن را یادتان است. در یک بازه زمانی خاص عرضه این نوع عروسک ها باعث شد تا در معیار های زیباشناسی اندام و خصوصیات بدن کمی تغییر ایجاد شود. در زمان های پیش از این ، هر شخصی که لاغر بود از دید مردم جامعه زیبا و خوش هیکل محسوب میشد. اما با به میان آمدن این عروسک ها معیار ها نیز تغییر پیدا کرد. بدنی در زنان ایده آل و زیبا بود که سینه ها خوش فرم و بزرگ بودند و شکم و پهلو ها به فرم ساعت شنی بودند.

در آقایان نیز بدنی که عضلانی و شش تکه یا به عبارتی دیگر دارای سیکس پک بود زیبا به نظر می رسید. همین مسئله نیز باعث شد تا در آن زمان عمل های زیبایی مانند لیپوماتیک ، ابدومینوپلاستی یا کوچک کردن شکم و پروتز سینه بسیار محبوب شوند.

همانطور که گفتیم صنعت مد و زیبایی هرگز ثابات خاصی نداشته و ندارد و به مرور زمان و با به وجود آمدن وسایل جدید دستخوش تغییرات ریز و درشتی شده و خواهد شد. از همین رو هر یک از این عمل ها در بازه های زمانی متفاوت نقشی پررنگ و گاها کم رنگ داشتند.

چرا که به مرور افراد یاد گرفتند تا بدن خود را متناسب با نیاز های خود تغییر دهند و از تغییرات اضافه اجتناب کنند. به عنوان مثال اگر خانمی بدن تپل و خوش فرمی داشت اما سینه های او بسیار کوچک بود تنها برای افزایش سایز سینه خود اقدام به انجام پروتز سینه می کرد و در این زمینه هیچ گاه زیاده روی نمی کرد. امروزه با تغییر نگرش مردم تعریف اندام ایده آل کمی تغییر کرده و به نظر عموم بهتر شده است.

تعریف بدن ایده آل در گذشته و قرن ۲۱

زیبایی بدن و اندام متناسب همواره تحت تاثیر فرهنگ و جامعه قرار دارد. به عنوان مثال در یونان باستان ، این ایده آل در غالب مجسمه ها به تصویر کشیده می شد. مجسمه زنان بیش از اندازه لاغر نبودند و شکل جذابی داشتند ، سینه های آن ها بزرگ نبوند چرا که مجسمه ها در آن زمان نماد کامل بدن انسان بود و نه کشش های جنسی آنان. در قرون وسطی نیز این مسیحیت بود که به زیبایی معنا بخشید.

صورت های رنگ پریده و لاغر و بدن هایی که افراد را یاد روزه گرفتن و ریاضت می انداند در آن زمان یکی از استاندارد های زیبایی محسوب می شد. در دوران رنسانس ، اندام زنان بارک تر و لاغر تر شد ، اما در اغلب موارد آن ها به شکل کاملا مشخصی شکم داشتند. در واقع از آنجایی که علاقه انسان ها به بدنشان پدید آمده بود و توجه ویژه ای به آن نشان می دادند ، هیچ زنی از نشان دادن شکم بزرگ خود به خاطر بارداری و زایمان ابایی نداشت.

قرن شانزدم شکم بند های ساعت شنی ظهور پیدا کردند و در قرن بیست و یکم هر بدنی با توجه به خصوصیات خود زیبا شناخته می شد و تنها مهم بود که فرد به سلامتی خود اهمیت دهد و سالم زندگی کند. به گفته دکتر رجب پور در عصر ۲۱ دیگر معیار زیبایی این نبود که شما بدنی به فرم ساعت شنی یا لاغر داشته باشید و تنها معیار حفظ سلامتی شما و ایجاد تناسب در بدن می باشد.

برخی از افراد برای خلق بدن ایده آل ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی را انتخاب می کنند و برخی دیگر راه آسان تر را یعنی عمل جراحی زیبایی بدن را ، برخی از افراد نیز به اجبار تن به انجام چنین پروسه هایی می دهند چرا که با انجام ورزش نمی توانند حتی بعد از گذشت چندین سال به اندام مورد نظر خود برسند و همین مسئله باعث می شود تا از عمل های جراحی کمک بگیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره عمل ابدومینوپلاستی اینجا کلیک کنید.

توصیه های دکتر رجب پور به تمامی افراد جامعه

به یاد داشته باشید که بدن هر فرد خاص بوده و دارای زیبایی ها و عیوب خاص خود می باشد که تمامی این ها باعث زیبا به نظر رسیدن فرد می شود. زمانی که شما این جمله را بپذیرید و بدن خود را با وضعیت کنونی اش قبول کنید ، می توانید در آن تغییراتی زیبا و چشمگیر ایجاد کنید و در نهایت با انجام هر پروسه ای رضایت کامل را داشته باشید.

شما با قبول کردن اندام خود و مشکلات آن و مقایسه نکردن بدن خود با مدل ها و تصاویر روتوش شده داخل فضای مجازی به خصوص اینستاگرام و زنان و مردان فامیل ، می توانید اعتماد به نفس خود را به دست بیاورید و با دید بهتر و درست تر اقدام به انجام عمل های زیبایی مانند عمل لاغری شکم و پهلو ، پروتز سینه یا ابدومینوپلاستی کنید و در نهایت از نتایج لذت ببرید. افرادی که با بدن خود دوست نیستند هرگز نمی توانند به نتایج زیبا و مطلوبی دست پیدا کنند چرا که در اصل نمی دانند تعریف شان از اندام ایده آل چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×