آب میوه برای دیابتی ها
تغذیه

۷ میوه ای که دیابتی ها می توانند جایگزین قند مصنوعی کنند

بهمن ۲۷, ۱۴۰۲ 6۰117

میوه های که دیابتی ها می توانند جایگزین قند مصنوعی کنند : میوه‌هایی که طعم شیرینی محسوسی دارند، می‌توانند به عنوان یک جایگزین مناسب برای خوراکی‌های شیرین مورد استفاده قرار بگیرند و میل و هوس غذایی شما را به مصرف این خوراکی‌ها راضی نگه دارند. این میوه‌ها از طریق ارائه یک تجربه شیرین و لذیذ به شما امکان می‌دهند تا از لذت مصرف مواد شیرین بدون نگرانی از اثرات منفی آنها لذت ببرید. همچنین، این میوه‌ها با ارزش غذایی بالا و حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مهم هستند که به سلامتی و رشد سالم بدن شما کمک می‌کنند. بنابراین، با انتخاب این میوه‌ها می‌توانید هنگامی که شیرینی‌ها را میل دارید، خود را به صورت سالم و همچنین راضی نگه دارید.

بیشتر بخوانید:

استفاده از میوه‌های شیرین به عنوان جایگزین سالم و خوشمزه برای خوراکی‌های مضر می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. علاوه بر اینکه حاوی قندهای طبیعی هستند، حاوی مواد مغذی مهمی نیز می‌باشند که برای سلامتی بدن ضروری هستند. به علاوه، مصرف میوه‌های شیرین می‌تواند احساس سیری بیشتری را به شما بدهد و در نتیجه مانع افزایش وزن ناشی از مصرف بیش از حد خوراکی‌های شیرین شود. از این رو، بهتر است در جهت حفظ سلامتی بدن، انتخاب میوه‌های شیرین به جای خوراکی‌های مضر باشد.

اگر شما هم از طرفداران طعم‌های شیرین هستید، حتما از میوه‌هایی که در ادامه این مطلب به آنها اشاره کرده ایم، استفاده کنید.

۱. خرما

نام میوه های بدون قند

نام میوه های بدون قند

این میوه خشک، یعنی خرما، با طعم لطیف و خوشمزه‌اش می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به خوراکی‌های شیرین باشد. انواع خرما به‌طور طبیعی دارای فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی هستند که برای بدن بسیار مفید هستند. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از انواع کره مغزها، یک میان‌وعده باکیفیت و شیرین را در کنار خرما داشته باشید.

۲. انجیر تازه

چه میوه هایی قند خون را پایین می اورد

چه میوه هایی قند خون را پایین می اورد

انواع انجیر، به خصوص اگر کاملاً رسیده باشند، طعم شیرینی فراوانی دارند و بافت نسبتاً چسبناکی به خود می‌گیرند. به خوبی می‌توانند جایگزینی باکیفیت برای خوراکی‌های شیرین رایج مانند کیک‌ها و کلوچه‌ها باشند. انواع انجیر حاوی مقدار زیادی فیبر نیز هستند و اضافه کردن آن به صبحانه، ناهار، میان‌وعده، دسر یا نان‌های سبوس‌دار می‌تواند کیفیت تغذیه شما را بهبود بخشد.

۳. گلابی

چه میوه هایی برای قند بد است

چه میوه هایی برای قند بد است

گلابی به عنوان یک میوه آبدار و شیرین با فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های غنی، گزینه ای عالی برای علاقه مندان به طعم های شیرین و دسرهای متنوع است. با افزودن دارچین و زنجبیل به تکه های خردشده گلابی و پختن آن درون فر، شما می توانید یک دسر با کیفیت و شیرین طعم به دست آورید. این ترکیب منحصر به فرد از مزه ها و عطرهای مختلف، تجربه ای لذیذ و متفاوت از دسر را به شما هدیه خواهد داد.

۴. انگور قرمز

غذاها و میوه های مناسب افراد دیابتی

غذاها و میوه های مناسب افراد دیابتی

انگور قرمز با طعم ترش و شیرین غلیظی که دارد، علاوه بر اینکه خوشمزه است، مقادیر مناسبی از ویتامین C، ویتامین K و آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز به بدن تامین می‌کند. بنابراین، افرادی که به آب‌نبات‌ها یا بستنی‌های یخی شیرین علاقه دارند، می‌توانند به جای آنها از انگور قرمز استفاده کنند. همچنین، قرار دادن انگور قرمز درون فریزر می‌تواند یک خوراکی خنک و جذاب را برای شما فراهم کند.

۵. آناناس

چه میوه هایی قند خون را بالا میبرد

چه میوه هایی قند خون را بالا میبرد

آناناس، به عنوان یکی از میوه‌های استوایی، دارای خواص بسیاری است. این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین C و بروملین است. بروملین یک آنزیم است که به تسکین التهاب و بهبود کیفیت گوارش کمک می‌کند. افرادی که علاقه‌مند به نوشیدنی‌های شیرین هستند، می‌توانند از تکه‌های آناناس یخ‌زده استفاده کنند تا نوشیدنی‌های خنک و طبیعی تهیه کنند. همچنین، افزودن دارچین به تکه‌های آناناس و پختن آنها درون فر برای چند دقیقه، می‌تواند یک دسر سبک و سالم را فراهم کند.

۶. سیب

چه نوشیدنی برای دیابت خوب است

چه نوشیدنی برای دیابت خوب است

سیب‌های شیرین دارای شیرینی مطلوبی هستند و همچنین دارای تردی و طراوت خاصی می‌باشند. هر سیب متوسطاً حدود ۴ گرم فیبر و ۱۰۰ کیلوکالری انرژی را به بدن ارائه می‌دهد و همچنین مقادیر مناسبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر را نیز دارا می‌باشد. البته، اضافه کردن کره مغزها یا دانه‌ها به سیب می‌تواند میزان پروتئین دریافتی و غلظت شیرینی در این خوراکی ساده را افزایش دهد.

۷. هلو

میوه های بدون قند برای افراد دیابتی

هلو  آبدار و با طراوت، منبع مناسبی برای دریافت ویتامین های A و C است. این میوه علاوه بر خواص مغذی، طعم شیرین و جذابی هم دارد. هلو های رسیده تر، شیرینی بهتری نیز دارند. برای تهیه یک دسر یا میان وعده جذاب، می توان تکه های خردشده هلو را با افزودن دارچین و زنجبیل مخلوط کرده و آن را برای ۴ تا ۵ دقیقه گریل کرد. این روش می تواند یک دسر خوشمزه و متفاوت برای شما ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×