اصول سئو در نویسندگی چیست؟

اصول سئو در نویسندگی به شما به عنوان کسی که  نویسنده‌ی محتوا می باشد، کمک می کند درک عمیقی از قوانین موتور‌های جستجو پیدا کنید.
اصول سئو در نویسندگی به پروسه ای گفته می شود که در آن محتواهای متنی با توجه به اصول و قوانین مربوط به موتور های جستجو نوشته و منتشر می شوند.
محتوای متنی سئو شده، باید به گونه ای باشد که موتور های جستجو هدف و موضوع آن را متوجه شده تا بتوانند به کاربر ارائه دهند.

اگر به دنبال یادگیری سئو هستید، می توانید مطلب آموزش سئو برای مبتدیان در سایت فرصت را مطالعه کنید.

تعیین عنوان صفحه برای اصول سئو در نویسندگی

 محتوای متنی

روال معمول و از پیش شناخته شده به منظور رعایت اصول سئو در نویسندگی این است که برای نوشتن محتوا کلمات کلیدی را مورد استفاده قرار دهیم.
قرار دادن هوشمندانه‌ی این کلمات در بین محتوای متنی سبب می شود تا موتور های جستجو معنا و مفهوم داخل آن را دریابند. اما این یکی از اصول سئو در نویسندگی به حساب می آید.

اصول سئو در نویسندگی و استفاده از کلمات چند سیلابی

اولین گام اصول سئو در نویسندگی این است که به تحقیق در ارتباط با کلمات کلیدی مربوط به یک موضوع بپردازیم. سپس کلمات مرتبط باهم را برای محتوا برگزینیم.
به کارگیری از یک یا دو کلمه نمی تواند سئوی محتوای ما را ضمانت کند. بر این اساس بایستی مجموعه ای از کلمات را مورد استفاده قرار داد.
تحقیق کلمات کلیدی، باعث می شود از دید بهتری نسبت به محبوب ترین موضوعات و کلمات نزد کاربران پیدا کنید. به همین علت، کمک می کند تا  بروی موتور های جستجو تاثیر بگذارید.
یک توصیه کاربردی و حائز اهممیت در اصول سئو در نویسندگی این است که از کلمات کلیدی چند سیلابی به کارگیری نمایید. این کلمات سبب بالا رفتن شانس شما در دیده شدن محتوای شما و موفق شدن کسب و کار اینترنتی شما می شود. در این باره می توانید در سایت عرصه سه بیشتر مطالعه کنید.
در شرایطی که وب سایت های بزرگ از کلمات تک یا دو سیلابی به منظور جلب کردن توجه موتور های جستجو و مخاطب به کارگیری می کنند، راهکار شما برای دیده شدن و رقابت با آنها باید مورد استفاده قرار دادن کلمات چند سیلابی باشد.

اصول سئو

تعیین عنوان صفحه برای اصول سئو در نویسندگی

انتخاب عنوان مناسب با رعایت اصول سئو در نویسندگی، به دیده شدن هرچه بهتر محتوایتان از دید موتور های جستجو کمک می کند.
شما باید زمان به نسبت طولانی را برای انتخاب عنوان پیج خود در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را اخذ نمایید. عنوانِ انتخابی توسط شما باید بتواند شامل موارد زیر باشد:
۱-  عنوان صفحه شامل کلمه کلیدی اصلی محتوایتان باشد.
۲- عنوانی ویژه و غیر تکراری در سایت تان باشد.
۳- بایستی برای کاربران جذاب به نظر برسد و آنها را تشویق کند تا  روی آن کلیک کنند.
۴- صرفا ۱۶۰ کاراکتر داشته باشد.
۵- نباید تسابه به سایر عنوان های ۱۰ صفحه برتر در نتایج گوگل داشته باشد.
به مورد آخر توجه داشته باشید. ده عنوان مربوط به ده نتیجه‌ی برتر گوگل را مرود ارزیابی قرار دهید. بررسی کنید که آنها  چه عنوانی را به کار گرفته اند تا موفق شده اند در نتایج اول گوگل ظاهر شوند؟ حتما آنها را در نظر داشته باشید. دقت کنید که از آنها کپی نکرده و فقط ایده بگیرید.

اصول سئو در نویسندگی
اصول سئو در نویسندگی به شما یاداوری می کند تا عنوانی را برگزینید که خاص و ویژه باشد. عنوان منحصر بفرد می تواند از شانس رقابت با ده نتیجه برتر گوگل برخوردار باشد.
در صورتی که عنوان محتوای متنی شما دقیقا شبیه عناوین ده نتیجه برتر گوگل باشد، در نتایج نهایی گوگل به نمایش در نخواهد آمد. در نتیجه کاربر هرگز محتوای شما را نخواهد دید.
در اصول سئو در نویسندگی آمده است که گوگل به محتواهایی که طولانی و بلند باشند، بیشتر توجه می کند (به طور معمول بالاتر از ۱۳۰۰ کلمه).
به همین علت امروزه بیشتر در تلاش هستند محتواهای نسبتا طولانی بنویسند و بر طبق تقویم تولید محتوا منتشر کنند.
انجام این کار خیلی هم خوب است اما قرار نیست به هر قیمتی یک مطلب طولانی و بی کیفیت را ارائه دهید تا از دید موتور های جستجو ارزشمند محسوب شوید.
محتوایی که می نویسید باید مشکل یا دغدغه کاربر را برطرف کند؛ در اینجا باید متوجه شوید که هدف کاربر از خواندن محتوای شما چیست؟
اگر به اندازه و متناسب و تا حد ممکن بلند بنویسید تا بتوانید مشکل یا دغدغه کاربر را از بین ببرید، کافی است.
هر گونه طولانی کردن ِمحتوای متنی فقط به بهانه جذب نظر موتور های جستجو، نتیجه ای برعکس خواهد داشت: یعنی باعث می شود که مخاطب را از شما دور می کند. این اتفاق امری طبیعی است که موتور های جستجو، عکسالعمل و انتخاب های کاربران را در اولویت قرار می دهند، نه شما را.

افزودن کلمات کلیدی در پاراگراف اول

افزودن کلمات کلیدی در پاراگراف اول

در اصول سئو در نویسندگی محتواهای متنی، ما موظف هستیم تا از کلمه کلیدی لزوما در بیست کلمه اول ِمحتوا به کارگیری نماییم.
اگر از قبل محتوا را به طور کامل تهیه کرده اید، مجدد به عقب برگردید و آنچه در پاراگراف ابتدایی نوشته اید را مورد بررسی قرار دهید. به جز درج کلمه کلیدی در خط اول، پاراگراف اول محتوای متنی شما باید بسیار جذب کننده و گیرا باشد.
پاراگراف اول در حکم ِیک دام ایفای نقش می کند. شما باید آن را به گونه ای طراحی کنید که مخاطب در آن اصطلاحا جذب و به دام آن بیوفتند.

جذاب بودن محتوای متنی شما

پاراگراف اول ، برای گوگل و بسیاری از موتور های جستجو بسیار دارای اهمیت است. آنها به این پاراگراف به عنوان مقدمه محتوای متنی نگاه می کنند.
بر این اساس شما باید بتوانید کُلیت و هرآنچه که هدف شما در کل محتوا می باشد را در این پاراگراف ارائه دهید. به همین علت مهم است که از کلمه کلیدی اصلی تان در پاراگراف اول و خط اول به کارگیری نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها