آزمایش چکاپ خانم ها
معرفی کسب و کار - بیمارستان ها

آشنایی با انواع آزمایشات تخصصی و چکاپ کامل خانم ها در بهترین آزمایشگاه

تیر ۶, ۱۴۰۱ 5۰152

دلیل انجام آزمایشات های چکاپ که خانم ها 

خانم ها باید در سنین مختلف نسبت به سلامتی خود حساس باشند و آزمایش های چکاپ متفاوتی را انجام دهند تا نسبت به سلامتی خود اطمینان حاصل کنند. فیزیولوژی بدن بانوان نسبت به مردان متفاوت است، به همین دلیل خانم ها باید در دوران زندگی و در سنین مختلف آزمایش های متفاوتی را انجام دهند.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون انجام بسیاری از آزمایشات را تحت پوشش قرار داده است. آزمایش بانوان متفاوت از آقایان است و یک سری آزمایش ها فقط مختص به بانوان است. با گذر زمان شرایط بدن و سلامتی تغییر می کند، به همین دلیل انجام آزمایش خون در  تهران در تمام سنین اهمیت دارد.

زمانی که خانم ها در دهه های مختلف زندگی و در سنین مختلف آزمایش چکاپ انجام دهند تا حدود بسیار زیادی می توانند از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنند. اگر آزمایش چکاپ خانم ها و تست پاپ اسمیر به طور منظم انجام شود بانوان در سنین بالا کمتر دچار بیماری می شوند یا حداقل درمان بهتری برای بیماری ها پیدا می شود.  یکی از اهداف انجام آزمایش چکاپ خانم ها تشخیص زودهنگام بیماری و سلامتی بدن خانم ها است.

به نظر بسیاری صاحب نظران علم پزشکی انجام آزمایشات می تواند راه های پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون باشد و می توان با ایجاد یک عادت غذایی و خواب کافی، ورزش منظم از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد.

آزمایش چکاپ خانم ها

معرفی آزمایشاتی که خانم های بیست ساله باید انجام دهند

آزمایش فیزیکی سالانه از مهمترین و ضروری ترین آزمایشاتی است که خانم ها باید انجام دهند. با انجام آزمایش چکاپ خانم ها در آزمایشگاه نارون می توانند نسبت به سلامت جسمی و روحی  اطمینان داشته باشند یا اگر دچار بیماری هستند سریعا درمان کنند. برای مشخص کردن کمبود سلول های قرمز یا میزان کم خونی انجام آزمایش خون سی بی سی انجام می شود.

توجه کنید که در آزمایشگاه نارون برای انجام آزمایش کلسترول و گلوکز باید ناشتا باشید. توجه کنید که اگر شما اضافه وزن شدید دارید باید چکاپ انجام دهید، همچنین برای بررسی وجود دیابت یا پیشگیری از دیابت باید آزمایش چکاپ انجام دهید. آزمایشات فیزیکی سالانه شامل معاینه قسمت های مختلف بدن از جمله شکم و  قلب چشم، ریه، غده های لنفاوی، گو و سایر قسمت های بدن است و اگر بعد از آزمایش مشکلی وجود داشته باشد با بهترین روش ها برطرف می شود. همچنین مواردی مانند سابقه بیماری‌های مختلف، وزن، قد و سن توسط پزشک ثبت می شود. البته با توجه به اعلامیه منتشر شده در سطح ملی بهداشت باید بری پیشگیری از بیماری های کزاز، دیفتری و سیاه سرفه و آبله مرغان و… واکسن های مورد نظر تزریق شود.

انجام تست پاپ اسمیر و چکاپ خانم ها 

از آزمایشاتی که در دهه ۲۰ سالگی خانم ها باید انجام دهند تست پاپ اسمیر است. تست پاپ اسمیر آزمایشی است که از دهانه رحم نمونه برداری می شود و اگر مشکلی در این ناحیه وجود داشته باشد توسط آزمایش تشخیص داده می شود.

بعد از انجام آزمایش اگر مشکلی وجود داشته باشد با روش های مختلف و داروهای متفاوت درمان می شود. این تست باید در آغاز سن بیست سالگی یا بعد از انجام رابطه جنسی انجام شود و اگر جواب تست مثبت بود تست پاپ اسمیر باید هر سال یکبار انجام شود و اگر جواب آزمایش منفی بود لازم نیست هر سال یکبار انجام شود باید هر سه سال یکبار تست پاپ اسمیر انجام شود. همچنین از دیگر چکاپ هایی که خانم ها باید در سن ۲۰ سالگی انجام دهند آزمایشات مربوط به بیماری های ایدز و مراقبتی است.

تست پاپ اسمیر

بنابراین اگر یک خانمی چند شریک جنسی داشته باشید یا بیش از یکی داشته باشد باید برای جلوگیری از بیماری هایی مانند ایدز، گنور و… چکاپ کامل در نیاوران انجام دهد‌ تا در صورتی که به این بیماری ها مبتلا باشد بیماری سریع تشخیص داده شود و برای درمان آن داروی تجویز شود. آزمایش خون است از دیگر چکاپ هایی است که خانم ها باید در سن ۲۰ سالگی انجام دهند.

انواع آزمایش های چکاپ خانم ها که باید در سن سی سالگی انجام شود

  • چکاپ آزمایش سطح کلسترول
  • چکاپ بررسی پوست
  • آزمایش بررسی وضعیت تیروئید
  • آزمایش فشار خون

خانم ها باید برای دانستن وضعیت بدن خود چکاپ های کامل انجام دهند‌‌. با توجه به نظر صاحب نظران علم پزشکی خانم ها باید در دهه سی سالگی آزمایشات چکاپ کاملی انجام دهند. خانم ها بیشتر در سن ۳۰ سالگی دچار سکته مغزی و حملات قلبی می شوند با توجه به این موضوع انجام آزمایش خون در  تهران اهمیت بسیار زیادی دارد.

بنابراین خانم ها در این سن نباید اضافه وزن شدید داشته باشند یا دخانیات استعمال کنند و از عدم تحرکی پرهیز کنند. چکاپ برای آزمایش سطح کلسترول خون خانم ها از چکاپ های است که یک خانم در این سن باید انجام دهد. توجه کنید که آزمایش لیپوپروتئین یا کلسترول باید به صورت ناشتا انجام شود تا سطح کلسترول خون سنجیده شود.

توجه کنید که کلسترول بسیار خطرناک است که می تواند عامل بسیاری از بیماری ها از جمله هزینه قلبی باشد. چکاپ برای بررسی پوست و وضعیت تیروئید انجام آزمایش فشار خون از مهمترین آزمایشاتی است که یک خانم باید در سن ۳۰ سالگی انجام دهد. هر خانم باید آزمایش استاندارد طلایی تیروئید را انجام دهند تا وضعیت کم کاری یا پرکاری تیروئید آن ها تشخیص داده شود.

بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی

انجام آزمایش چکاپ خانم‌ها در چهل سالگی

  • چکاپ ماموگرافی
  • معاینه چشم
  • آزمایش برای تشخیص دیابت و قند خون
  • آزمایش برای تشخیص سرطان راست روده

خانم های چهل ساله در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، فشار خون، پوکی استخوان، بیماری های قلبی، آرتریت هستند. با توجه به این موضوع وقتی خانم ها به سن چهل سالگی می رسند باید برای اطلاع از وضعیت بدن آزمایشات گوناگونی انجام دهند‌. چکاپ ماموگرافی از آزمایشاتی است که خانم ها باید در سن ۴۰ سالگی انجام دهند تا اگر دچار این بیماری هستند بیماری آن ها تشخیص داده شود و بیماری آن ها زود هنگام درمان شود.

زمانی که خانم ها به سن ۴۰ سالگی می رسند چشمان آن ها ضعیف می شود، به همین دلیل انجام آزمایشات مربوط به معاینه چشم ضروری است. البته در این سن خانم ها دچار بیماری های مختلفی از جمله گلوکوم، آب مروارید، رتینوپاتی دیابتی، دژنراسیون ماکویا می شوند که باید برای انجام معاینه چشم آزمایشات مختلف از جمله معاینه کامل چشم و آزمایش فشار چشم انجام شود.

آزمایش قند خون از دیگر آزمایش هایی است که خانم ها در سن ۴۰ سالگی باید انجام دهند تا در صورت داشتن بیماری دیابت درمانی برای آن پیشنهاد شود. آزمایش برای تشخیص سرطان راست روده از دیگر آزمایش های بسیار مهم است که با انجام آزمایش بیماری تشخیص داده می شود.

انجام آزمایشات خانم ها در بهترین آزمایشگاه ها 

آزمایش های چکاپ کامل بانوان در آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون انجام می شود. آزمایش های چکاپ کامل بانوان و آقایان باید در دوره های سنی مختلف به صورت منظم و مرتب انجام شود تا در صورت بروز بیماری زود هنگام تشخیص داده شود. در آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون آزمایشگاه فوق تخصصی و تخصصی با بهترین تکنولوژی روز دنیا انجام می شود همچنین آزمایشگاه نارون در ساعات مشخصی آماده خدمات رسانی به مراجعه کنندگان است. همچنین در این آزمایشگاه با تعیین وقت قبلی آزمایش در محل انجام می‌ شود‌‌. آدرس آزمایشگاه نارون و شماره تماس آزمایشگاه این است‌‌. قیمت آزمایش خون در  تهران کاملا بسته به نوع آزمایش متفاوت است.

آزمایش خون در تهران

شماره تماس آزمایشگاه نارون: ۰۲۱۲۲۸۱۲۸۷۹ – ۰۲۱۲۲۸۱۲۸۸۰

آدرس آزمایشگاه نارون: تهران، نیاوران، خیابان شهید باهنر، بالاتر از چهار راه کامرانیه، جنب مجتمع نارون، پلاک ۸۰، طبقه همکف، واحد ۳

سوالات متداول:

برای چکاپ کامل بانوان و مردان کدام آزمایشگاه بهتر است؟

از خدمات آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون می توان به انجام تمام آزمایش های چکاپ کامل بانوان و مردان به قدرت تخصصی و فوق تخصصی اشاره کرد.

آیا برای آزمایش خون در تهران باید ناشتا بود؟

برای انجام آزمایش کلسترول،  ویتامین های B12 و B کمپلکس، آزمایش آهن سرم و… باید ناشتا باشید.

چرا باید بانوان در هر دوره سنی چکاپ کامل انجام دهند ؟

خانم ها در سنین مختلف دچار بیماری های متفاوتی می شوند و برای تشخیص این بیماری ها باید چکاپ کامل انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×