درب ضد سرقت
معرفی کسب و کار

بهترین اقدام برای افزایش امنیت درب ضد سرقت کدام است؟

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ 2۰147

درب ورودی از مهم‌ترین بخش‌ها در افزایش امنیت ساختمان است که بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد. در سال های گذشته استفاده از درب ضد سرقت تا حدی متداول شده است اما پیشرفت تکنولوژی و پیدا شدن روش‌هایی برای باز کردن این نوع درب، سازندگان را وادار می‌کند برای افزایش امنیت درب ضد سرقت همواره در تلاش باشند.

عموما بزرگترین ضعف ساختمان‌ها و منازل امنیت درب ورودی است. طبق آمار ثبت شده، بیشترین سرقت انجام شده طی چندین سال اخیر، از ورودی اصلی ساختمان صورت گرفته است. همانطور که پیش‌تر گفته شد استفاده از درب ضد سرقت برای افزایش امنیت ساختمان‌های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای افزایش امنیت و آسایش بیشتر استفاده از قفل درب ضد سرقت هوشمند که در مدل‌های متنوعی در بازار موجود است، توصیه می‌شود.

در ادامه به معرفی چندین روش برای افزایش و تقویت درب ورودی خواهیم پرداخت.

روش های افزایش امنیت درب ضد سرقت

  • کیفیت درب ضد سرقت: درب ضد سرقت از انواع متعددی برخوردار است. توجه به مدل، ویژگی‌ها و مزایای درب ضد سرقتی که قصد خرید آن را دارید، از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید با مراجعه به نمایندگی‌های معتبر از کیفیت و خدمات پس از فروش درب اطمینان پیدا کنید.
  • سنسور ورودی: یکی از روش‌های امنیتی برای اطلاع از ورود افراد غیرمجاز استفاده از انواع سنسور هوشمند است. سنسور درب ورودی این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که در صورت ورودی فردی از آن مطلع شوید و از خسارات احتمالی جلوگیری کنید.
  • دوربین مداربسته: یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای افزایش امنیت، استفاده از دوربین مداربسته است. تصور استفاده از دوربین مداربسته به دلیل قیمت بالای آن برای افراد بسیاری سخت است. اما با در نظر گرفتن خسارات احتمالی از ورود افراد به ساختمان، استفاده از این محصول بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
  • قفل هوشمند درب ضد سرقت: مقاومت بالای درب ضد سرقت در برابر ضربه مانع ورود سارقان به داخل ساختمان شده است. اما اگر قفلی که بر روی درب ضد سرقت نصب شده است، از مقاومت بالایی برخوردار نباشد، به راحتی شکسته و امکان ورود سارقان به راحتی امکان‌پذیر است.

قفل هوشمند درب ضد سرقت

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت استفاده از قفلی مناسب و ضد سرقت می‌باشد که علاوه بر امنیت راحتی را نیز برای افراد فراهم نماید. همانطور که می‌دانید در حال حاضر دو نوع کلی قفل در بازار ایران موجود است که شامل قفل مکانیکی و قفل الکترونیکی است. قفل مکانیکی به قفل‌های قدیمی گفته می‌شود که امکان ورود به ساختمان را توسط کلید برای افراد مهیا می‌کند.

قفل هوشمند درب ضد سرقت در نوع متفاوتی ساخته و به بازار عرضه شده است. این نوع قفل‌ها ترکیبی از قفل‌های ضد سرقت و مکانیکی می‌باشد. در طراحی این قفل‌ها، کلیدی برای مواقع ضروری تهیه شده که در هر زمانی بتوانید برای باز نمودن درب از آن استفاده کنید. در ادامه بیشتر با این نوع قفل آشنا می‌شویم.

قفل الکترونیکی چیست؟

قفل الکترونیکی که از جریان الکتریکی برای اتصال به سیستم مرکزی استفاده می‌کند، باز کردن درب را توسط رمز، اثر انگشت، کارت، تشخیص چهره و … فراهم می‌کند. قفل الکترونیکی با نام‌ قفل دیجیتال نیز شناخته شده است اما قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند نیز نوعی قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی است، با این تفاوت که با بهره‌گیری از امکانات و ماژول‌های هوشمند امکان کنترل بیشتری را برای مشتریان ایجاد کرده است. به عنوان مثال، برخی از انواع قفل هوشمند (قفل دیجیتال) امکان اطلاع رسانی در صورت ورود غیرمجاز به داخل، تعیین زمان دسترسی و یا کنترل از راه دور را نیز فراهم می کنند.

انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

تنوع بالای قفل هوشمند، باعث هراس مشتریان در خرید موفق شده است. چرا که هر کدام از انواع قفل هوشمند از ویژگی‌های منحصر به فرد خاصی پشتیبانی می‌کند.  با شناخت انواع قفل هوشمند و روش کار آن‌ها می‌توانید انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید. در ادامه به معرفی معروف‌ترین قفل های دیجیتال خواهیم پرداخت.

انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

قفل کارتی درب ضد سرقت

قفل کارتی از قدیمی‌ترین قفل‌های دیجیتال است که در صنعت هتلداری و ورزشی مورد استفاده قرار گرفته است. با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن ماژل‌های متفاوت این قفل‌ها اکنون در ساختمان‌های اداری، تجاری و منازل مسکونی مورد استفاده قرار گرفته است.

روش کار قفل کارتی درب ضد سرقت بسیار ساده است. در این روش با استفاده از کارتی که در دسترس شما قرار گرفته است، می‌توانید قفل درب ورودی را باز نمایید. در صورت گم شدن کارت نیز به راحتی می‌توانید کارت جدیدی تعریف کنید و کارت قبلی را باطل کنید.

استفاده آسان از قفل کارتی درب و امکان کنترل نمودن ورودی و خروجی‌ها از مهم‌ترین مزایای استفاده از قفل کارتی محسوب می‌شود.

قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی

استفاده از سیستم بیومتریک به عنوان تایید هویت هر فرد، از ایمن‌ترین روش‌ها برای افزایش امنیت درب ضد سرقت می‌باشد. همانطور که می‌دانید اثر انگشت هر شخص منحصر به فرد است. در نتیجه استفاده از این سیستم در جهت افزایش امنیت بیش از گذشته مورد استفاده صنایع مختلف قرار گرفته است که صنعت قفل‌سازی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هنگام استفاده از قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی با ثبت اطلاعات اثر انگشت در سیستم مرکزی قفل دیجیتال، دیگر نیازی به کلید برای باز نمودن درب نیست. با پیشرفت روش‌های سرقت در برخی از قفل‌های اثر انگشتی به استفاده از اثر انگشت جعلی برای باز کردن قفل فکر شده است. بنابراین سنسورهای جدید قفل دیجیتال، مجهز به سیستمی است که می‌تواند جریان خون را تشخیص دهد.

قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی

قفل درب ضد سرقت رمزی

درب ضد سرقت رمز دار به درب‌های گفته می‌شود که باز کردن آن‌ها توسط رمز عبور امکان‌پذیر است. استفاده از قفل رمزی در هر مکانی توصیه نمی‌شود. چرا که ورود به ساختمان و باز کردن این نوع قفل‌ها مستلزم حفظ نمودن یک پین کد حداقل ۶ رقمی است.

استفاده از قفل رمزی در ساختمان‌های تجاری و اداری که افراد مختلفی نیازمند دسترسی هستند، مناسب‌تر است. به دلیل اینکه با در اختیار گذاشتن رمز عبور یونیک در اختیار هر فرد توانایی کنترل ورود و خروج افراد به قسمت‌های مختلف ساختمان امکان‌پذیر است.

مزایای قفل هوشمند درب ضد سرقت

  • افزایش امنیت درب ضد سرقت: با استفاده از قفل هوشمند احتمال وقوع سرقت کاهش می‌یابد. همچنین در صورت تلاش فردی برای ورود باعث فعال شدن آلارم قفل خواهد شد.
  • سهولت در استفاده: دیگر نگرانی بابت گم کردن کلید نخواهید داشت. به آسانی می‌توانید با فشار دادن یک کلید بر روی تلفن همراه یا قرار دادن اثر انگشت بر روی سنسور قفل دیجیتال درب را باز کنید.
  • کنترل دسترسی: با قفل هوشمند می‌توانید کنترل دقیق‌تری بر رفت و آمد افراد داشته باشید. همچنین می‌توانید میزان دسترسی هر شخصی را برای ورود به اتاق‌های مختلف محدود کنید. استفاده از این سیستم در ساختمان‌های تجاری و اداری بسیار پرکاربرد است.
  • افزایش زیبایی: قفل های هوشمند به دلیل طراحی زیبا و مدرن، به دکوراسیون داخلی محل شما کمک می کنند.

قفل هوشمند از کجا بخرم؟

قفل هوشمند از کجا بخرم؟

حال که با قفل هوشمند (قفل دیجیتال) و مزایای آن آشنا هستید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این قفل را از کجا بخرم؟

امروزه نمایندگی‌ها و محصولات متفاوتی از قفل هوشمند در بازار موجود است که هر کدام تنوع بالایی از محصولات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. اما توجه داشته باشید که علاوه بر تنوع توجه به خدمات پس از فروش، کیفیت و … نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

قفل دیجیتال کاداس یکی از برندهای مطرح در تولید قفل دیجیتال است. این برند با سابقه چندین ساله و ساخت تخصصی قفل دیجیتال به شهرت جهانی رسیده است. خوشبختانه این کمپانی نمایندگی اصلی در ایران دارد که فروش محصولات خود را تحت عنوان شرکت کاداس انجام می‌دهد.

با خرید قفل دیجیتال کاداس علاوه بر زیبایی به امنیت درب ضد سرقت افزوده و باعث آسایش و راحتی خانواده خود باشید. قفل دیجیتال کاداس دارای انواع قفل رمزی، قفل کارتی، قفل اثر انگشتی، قفل کمد و … است. برای خرید قفل کاداس یا مشاهده محصولات قفل هوشمند درب ضد سرقت می‌توانید به سایت این مجموعه به نشانی اینترنتی www.kaadas.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×