خرید دستگاه تصفیه آب خانگی
معرفی کسب و کار

در فرایند تصفیه آب کلوئیدهای مضر حذف می شوند

اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲ 4۰277

استفاده از روش های جدید و منحصر به فرد برای حذف آلاینده های مختلف در زمان تصفیه آب، امری است که توسط دستگاه تصفیه آب خانگی یا نیمه صنعتی انجام می گیرد. دستگاه های آب تصفیه کن پیشرفته و جدید، امکان حذف انواع آلاینده های مختلف موجود در ترکیبات ملکولی آب را فراهم می آورند.

در این مطلب، درباره انواع روش های حذف آلاینده های کلوئیدی در آب، صحبت خواهد شد. شما می توانید پس از مطالعه این مطلب و کسب اطلاعات کافی، جهت انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب درجه‌ یک، به وب سایت شرکت آبگونه مراجعه نمایید.

آب تصفیه کن خانگی

آب تصفیه کن خانگی

املاح موجود در آب تصفیه نشده

در ترکیبات ملکولی تمام آب های زیر زمینی و آب های رودخانه ای، املاح مختلفی در اندازه نانو میکرون وجود دارند. این املاح با بهره گیری از رسوبات موجود در سنگ ها و گل و لای مسیر آب، به داخل ترکیبات ملکولی آب نفوذ پیدا می کنند. با این وجود تشخیص انواع املاح مفید و مضر در ترکیبات آب موردنظر، امری بسیار مهم و قابل تامل می‌ باشد.

امروزه تصفیه کردن آب برای مصارف مختلف، به واسطه استفاده از انواع دستگاه تصفیه آب پیشرفته صورت می گیرد. این دستگاه ها با توجه به سیستم فنی و کیفی اختصاصی که دارا می‌ باشند، از کاربرد متفاوتی برحسب نوع مدل برخوردار هستند. دستگاه تصفیه آب، با داشتن فیلترهای متعدد با کارایی مختلف، برای جداسازی املاح موجود در آب، فعالیت می‌ کند.

هر فیلتر موجود در دستگاه تصفیه آب، می‌ تواند املاح مشخصی را جداسازی نماید. با این حال آلاینده های موجود در داخل ترکیبات آب، مورد شناسایی قرار گرفته و برای جداسازی آن ها در مرحله تصفیه، از فیلترهای خاص کمک گرفته می‌ شود.

بعضی از آلاینده هایی که دارای وزن مناسبی نبوده و قابلیت جمع آوری شدن توسط فیلترهای جدید را دارا نیستند، باید توسط روش های شیمیایی، مورد حذف قرار بگیرند. به عبارتی متخصصان در حوزه صنعتی با بهره گیری از واکنش‌ های شیمیایی، می توانند املاح مضر عبور کرده از فیلترها را جمع آوری نمایند. این املاح دارای نام خاصی نمی باشند و به صورت کلی با عنوان “کلوئید” مورد خطاب قرار می گیرند.

استفاده از روش های خاص برای تصفیه آب شهری

تصفیه آب شهری در تمامی مناطق کشور انجام می گیرد. حال در آب لوله کشی شده برخی از مناطق کشور، کدری و سنگینی آب مشهود می‌ باشد. این امر نشان دهنده وجود املاح متنوع در آب زیرزمینی منطقه مذکور می‌ باشد که توسط آب تصفیه کن های عمومی آب لوله کشی، جداسازی نگشته اند. لذا افراد دارای این نوع از آب لوله کشی در منطقه سکونت یا فعالیت خود، باید از دستگاه های آب تصفیه کن خانگی و یا نیمه صنعتی، با توجه به نوع نیاز خود، استفاده نمایند.

روش هایی که برای تصفیه آب شهری به صورت عمومی استفاده می‌ شوند، شامل مراحل چندگانه ای می‌ باشند که به نوبه خود از استاندارد خاصی برخوردار هستند. مراحل مختلف برای تصفیه آب موردنظر به شرح زیر می‌ باشند:

  • حذف مواد زائد و ناخالص در سایز معلوم
  • ته نشینی املاح سنگین با روش های پیشرفته
  • لخته سازی برای حذف کلوئیدها
  • اعمال فیلتراسیون به صورت اصولی
  • استفاده از واکنش جذب سطحی
  • گندزدایی و ذخیره کردن در منبع های مختلف

در مرحله سوم انجام تصفیه برای آب زیر زمینی، استفاده از واکنش های شیمیایی، امری رایج می‌ باشد. در این مرحله که به عنوان سخت ترین مرحله شناخته می‌ شود، بهره گیری از مواد شیمیایی ترکیبی خاص، مورد انجام قرار می گیرد. این عمل می‌ تواند ظهور کلوئیدها را به صورت لخته، ممکن ساخته و امکان جذب آن ها توسط فیلترهای آب تصفیه کن را فراهم آورد.

در مراحل دیگر تصفیه آب که همواره توسط دستگاه آب تصفیه کن صنعتی انجام می‌ شوند، استفاده از فیلترهای پیشرفته، امر مطلوبی است. فیلترهای موردنظر در هر مرحله با توجه به فعالیت تعریف شده، املاح یا آلاینده های مذکور را جذب و حذف می نمایند.

حذف کلوئیدهای مضر در تصفیه آب

حذف کلوئیدهای مضر در تصفیه آب

کلوئیدهای موجود در آب

در این مطلب آنچه که مورد اهمیت قرار می گیرد، شناسایی کلوئیدها و نحوه رفع آن ها از ترکیبات آب مصرفی است. لذا در دستگاه های تصفیه آب خانگی مختلف، کلوئیدها می توانند با بهره گیری از مواد ثانویه، مورد حذف قرار بگیرند.

با این حال استفاده از تصفیه آب خانگی پیشرفته و یا نیمه صنعتی و صنعتی، برای رفع کلوئیدها بسیار مهم می‌ باشد. اماکن مسکونی، برج ها، بیمارستان ها، مراکز صنعتی و کارخانجاتی که به آب آشامیدنی سالم برای رفع نیازهای روزانه احتیاج دارند، نیازمند استفاده از انواع تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و یا صنعتی برای از بین بردن کلوئیدهای شناور در آب می‌ باشند.

مشاهده کدری در ظاهر آب آشامیدنی در صورتی که تصفیه آب آشامیدنی به صورت اختصاصی توسط انواع تصفیه آب خانگی و یا نیمه صنعتی موردنظر انجام شده باشد، می تواند برای افراد مصرف کننده، احساس ناخوشایندی به وجود بیاورد. لذا این نوع کدری، ناشی از وجود گل و لای در ترکیبات آب نیست بلکه نشان واضحی از کلوئیدهای شناور در آب می‌ باشد.

کلوئیدها، ذرات بسیار کوچکی می‌ باشند که امکان تشخیص آن ها با میکروسکوپ به راحتی وجود دارد. لذا عدم خاصیت چسبندگی این املاح به ملکول های آب، یک امتیاز مثبت برای حذف راحت این مواد از ترکیبات آب می‌ باشد. اندازه و سایز بسیار ریز این املاح، محدودیت بسیاری برای کارکرد فیلترهای مختلف در مراحل تصفیه آب ایجاد می‌ کند.

با این حال تصفیه آب موردنظر، باید بصورت تخصصی ادامه یابد. متخصصان در این زمینه با کسب اطلاعات ویژه از ساختار ملکولی کلوئیدهای موردنظر، توانسته اند روشی ساده را برای حذف آن ها به وجود بیاورند. در نظر داشته باشید، کلوئیدهای مذکور علاوه بر ایجاد  ظاهری کدر برای آب موردنظر، می توانند عامل ایجاد بیماری های پوستی و گوارشی نیز باشند. لذا اهمیت زیاد از بین بردن کلوئیدها، استفاده از تصفیه آب خانگی یا نیمه صنعتی با روش های بیان شده در مراحل تصفیه آب را الزامی می سازد.

نحوه حذف کلوئیدهای مضر در تصفیه آب

کلوئیدهای دفع نشده در مراحل تخصصی تصفیه آب، نیازمند ایجاد یک پیوند شیمیایی می‌ باشند تا تجمع آنان به صورت لخته صورت بگیرد. برای این کار، در مرحله اول استفاده از املاح ترکیب شده آزمایشگاهی انجام می گیرد. املاح معدنی و آلی آزمایشگاهی، با توجه به داشتن بار یونی مثبت می توانند بار منفی کلوئیدها را خنثی کرده و انرژی دافعه آنان را از بین ببرند.

در این مرحله از تصفیه آب، جذب کلوئیدها به سوی یکدیگر بواسطه از دست دادن بار منفی انجام می گیرد و در نهایت یک توده سنگین و بزرگ به وجود می آید. لذا با سنگین تر شدن توده، امکان استفاده از فیلتر برای جمع آوری این ذرات ملکولی به راحتی و بدون دردسر انجام می‌ شود. لازم به ذکر است که شرایط خاصی برای استفاده از املاح معدنی یا آلی آزمایشگاهی وجود دارد که تاثیر بسزایی جهت کسب نتیجه مطلوب اعمال می‌ کند.

انتقال مواد آلی و معدنی به آب موردنظر، باید همزمان با مخلوط کردن آب صورت بگیرد. آب موردنظر با بهره گیری از انرژی‌ فیزیکی و با دور تند هم زده می‌ شود تا عمل تجمیع ذرات کلوئید پس از حذف بار منفی آنان، با سرعت بیشتری انجام گیرد. در واقع این مرحله در انواع دستگاه تصفیه آب، می‌ تواند در فاصله زمانی متغیری رخ دهد. زمان لازم برای انجام این عمل خاص، ممکن است دو تا بیست دقیقه طول بکشد. علت این امر، تنوع مواد آلی و معدنی می‌ باشد که برای عمل حذف کلوئیدها به آب موردنظر اضافه می‌ شوند.

تصفیه آب

تصفیه آب

انواع املاح مورد استفاده در مرحله انعقاد سازی تصفیه آب

عمل جذب ذرات کلوئید و توده ای شدن آن ها (انعقاد سازی) دارای اهمیت بسیار زیادی می‌ باشد. در انعقاد سازی موردنظر، استفاده از ترکیبات آلومینیومی و آهنی، امری رایج است. این ترکیبات، سرعت بالایی برای حذف بار منفی کلوئیدها دارا هستند که برای انجام مرحله تصفیه موردنظر، بسیار کاربردی می‌ باشند. در کل دو نوع مواد معدنی مهم وجود دارند که در ایجاد ته نشین شدن ذرات کلوئیدی، نقش مهمی را ایفا می کنند.

در دسته اول، املاح آلومینیوم دار مورد توجه می‌ باشند. این املاح بیشترین میزان استفاده را جهت انجام اقدامات لازم برای تصفیه آب صنعتی و شهری دارا می باشند. از بین ترکیبات آلومینیومی پدید آمده در شرایط آزمایشگاهی، سولفات آلومینیوم به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در تصفیه آب انتخاب می گردد. این املاح، با داشتن مزایای عالی برای سیستم داخلی بدن، می‌ تواند برای تصفیه اختصاصی آب مصرفی در کارخانه ها و کارگاه ها، مورد بهره گیری قرار گیرد.

در دسته دوم املاح آهن دار، حائز اهمیت می‌ باشند. سولفات فریک و کلروفریک از مهمترین ترکیبات دارای آهن می‌ باشند که برای رفع بار منفی ذرات کلوئیدی، نتیجه فوق‌ العاده ای را ارائه می نمایند. استفاده بیش از حد مجاز از این ترکیبات، می‌ تواند سبب مسمومیت گردد. اما به طور کلی افراد ناظر به انجام مراحل تصفیه آب صنعتی، از مقدار مجاز این محصول آگاهی داشته و شیوه مناسبی را برای بهره گیری از این محصول اعمال می‌ کنند.

منعقد کننده های مکمل

مواد آلی دیگری در بین منعقد کننده های اصلی وجود دارند که می توانند با توجه به شرایط از جمله نوع دستگاه تصفیه آب موردنظر و همچنین میزان ناخالصی آب، مورد استفاده قرار گیرند. لذا در ادامه به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم.

منیزیم اکسید به عنوان مکمل منعقد کننده، از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌ تواند به عنوان مکمل ذرات کلوئیدی، در لخته سازی سیلیس، نقش موثری را داشته باشد. طبق اطلاعات ارائه شده از کلوئیدها، املاح گوناگون با داشتن ذرات ملکولی ریز، با عنوان کلوئید شناخته می‌ شوند.

با این حال وجود ذرات بسیار ریز سیلیس در آب های زیر زمینی، امری اثبات شده می‌ باشد. لذا برای اطمینان از حذف این ماده مهم، از منیزیم اکسید به عنوان منعقد کننده، استفاده می‌ شود. لازم به ذکر است که در هنگام استفاده از این املاح، باید PH آب موردنظر سنجیده شود. امکان استفاده از این املاح فقط در شرایطی صورت می گیرد که PH آب مذکور به میزان ۵.۹ درجه رسیده باشد.

منعقد کننده های پلیمری در بین سایر منعقد کننده های بیان شده، محبوبیت بالایی را دارا هستند. چرا که این املاح با داشتن میزان سرعت بالا در ارائه نتیجه، مدت زمان ته نشین سازی کلوئیدها را بسیار کوتاه می نمایند. در کنار این موضوع، مزایای فوق العاده آن برای خاک کشاورزی و زراعی مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از آب تصفیه کن در نوع صنعتی به همراه املاح پلیمری، جهت بهره گیری از آب سالم در فعالیت کشاورزی، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

استفاده از شوک های الکتریکی در مراحل تصفیه آب نیز عمل حذف بار منفی کلوئیدها را به انجام می رساند. اما بسیاری از افراد برای انجام این کار، تردید بسیاری دارند، بنابراین استفاده از املاح های بیان شده برای حذف کلوئیدها کفایت می‌ کند.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، باید میزان آب موردنیاز برای مصارف روزانه و همچنین کاربری مکان مورد استفاده، مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال در صورتی که آب مصرفی کارخانه تولید مواد غذایی، نیاز به تصفیه داشته باشد، باید در انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب مورد نیاز، دقت بالایی صورت بگیرد. همچنین جهت خرید انواع آب تصفیه کن خانگی، بررسی میزان سختی و نوع آلاینده های موجود در آب لوله کشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شرکت آبگونه با سالها تجربه در عرضه انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و پیش تصفیه، می‌ تواند راهنمایی و مشاوره بسیار خوبی را به مشتریان گرامی مجموعه ارائه دهد. برقراری تماس با کارشناسان فروش در رابطه با انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب موردنظر، با تکمیل فرم اخذ مشاوره رایگان موجود در سایت، توسط خریداران انجام می گیرد.

در این صورت شما می توانید دستگاهی متناسب با نیازهای خود را با قیمت مناسب و کیفیتی فوق العاده خریداری نمایید. ضمانت طلایی ۲۴ ماهه و خدمات مادام العمر، خریدی مطمئن را برای شما به ارمغان خواهد آورد. هدف ما سلامتی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×