هایفوتراپی صورت
آرایش و زیبایی

شایع‌ترین عوارض هایفوتراپی را بشناسیم

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۲ 3۰180

عوارض هایفوتراپی در برابر برتری‌ها و ویژگی‌های مثبت آن بسیار ناچیز است. هایفوتراپی صورت روشی بی‌خطر برای بازسازی پوست و سفت کردن آن است. پوست‌هایی که دچار افتادگی و چین‌وچروک شده‌اند را می‌توانیم با هایفوتراپی جوان‌تر و درخشنده‌تر سازیم. در جوان‌سازی پوست صورت با روش هایفوتراپی، هیچ زخمی بر روی پوست شما ایجاد نمی‌شود و به دنبال آن، جای هیچ بخیه‌ای هم بر روی پوستتان باقی نمی‌ماند. هایفوتراپی روشی برای لیفت و کشیدگی پوست صورت است و آن را جوان‌تر، شفاف‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.

با مطب پوست دکتر رفیعی همراه باشید تا هایفوتراپی صورت را بشناسیم و نگاهی هم به عوارض نادر آن داشته باشیم.

عوارض هایفوتراپی با توجه به روش این درمان زیبایی

پیش از اینکه به عوارض هایفوتراپی بپردازیم، بهتر است این روش بازسازی پوست صورت را بشناسید. هایفوتراپی صورت با دستگاه‌هایی شبیه به دستگاه سونوگرافی انجام می‌شود. در روند این روش جوان‌سازی، پوست شما تحت تاثیر امواج فراصوت قرار می‌گیرد. این امواج از بی‌ضررترین پرتوهای پزشکی هستند و بارداری و رشد نوزادان نیز با کمک همین امواج مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در روند بازسازی پوست با هایفوتراپی، امواج اولتراسونیک برخی چین‌وچروک‌های پوست را از بین می‌برند. هایفوتراپی صورت تاثیر مهم دیگری هم روی پوست شما دارد. امواج فراصوت هایفوتراپی، سلول‌های پوستی شما را تحریک می‌کند که به تولید بیشتر کلاژن بپردازند. ساخت کلاژنِ بیشتر در پوست شما، زیبایی، درخشندگی و برطرف شدن چین‌وچروک‌های ریز پوستی را به همراه خواهد داشت.

جوانسازی با هایفوتراپی

آشنایی با عوارض هایفوتراپی

هر درمان پزشکی و زیبایی ممکن است همراه با پیامدهایی باشد. هایفوتراپی هم می‌تواند عوارضی در برخی افراد به همراه داشته باشد که بهتر است آنها را بشناسید.

۱- قرمزی پوست:

یکی از عوارض این روش زیبایی که بر روی پوست برخی افراد دیده می‌شود، التهاب و قرمز شدن پوست است. این مسئله بیشتر بر روی پوست‌هایی دیده می‌شود که مستعد قرمز شدن و برافروختگی هستند. قرمزی پوست نوعی التهاب است و در نتیجۀ جمع شدن سلول‌های سیستم ایمنی در بافت زیر پوست روی می‌دهد.

۲- پدید آمدن درد در پوست صورت:

هایفوتراپی درد ندارد، اما برخی افراد درد خفیفی را در زمان هایفوتراپی بر روی پوست خود احساس می‌کنند. این درد پس از پایان هایفوتراپی صورت برطرف می‌شود. در برخی افراد که پوستی بسیار حساس دارند، این درد، حتی پس از پایان هایفوتراپی، ادامه می‌یابد.

۳- تورم:

یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی که ممکن است در برخی افراد روی دهد، ورم کردن پوست صورت است. در روند انجام هایفوتراپی صورت، سیستم ایمنی بدن برخی افراد به‌شدت تحریک می‌شود. همین مسئله باعث جریان خون بیشتر در بخش در حال درمان می‌شود. به این ترتیب، آب میان‌بافتی در آن منطقه جمع می‌شود و به شکل تورم خودنمایی می‌کند. البته این مشکل هم در ۲۴ ساعت بعد از درمان برطرف می‌شود و نباید به خاطر آن نگران باشید.

۴- بی‌حسی پوست صورت:

امواج فراصوت دستگاه هایفوتراپی در برطرف ساختن چین‌های صورت هم کاربرد دارد و به همین دلیل تا عمق بافت سلول‌های پوستی شما نفوذ می‌کند. در واقع، نفوذ این امواج به لایه‌های عمقی پوست، جوان‌سازی پوست را به دنبال دارد. برخورد امواج اولتراسونیک هایفوتراپی به لایه‌های عمقی پوست ممکن است باعث آسیب موقت به سیستم عصبی پوست شما شود. این مسئله در برخی افراد، بی‌حسی موقت پوست صورت را به دنبال دارد.

در صورت بروز این مورد از عوارض هایفوتراپی هم نباید نگران باشید. بی‌حسی پوست صورت شما در چند روز آینده برطرف می‌شود. هرچند که مراجعه شما به پزشک ماهر و باتجربه، از بروز این پیشامد جلوگیری می‌کند.

۵- پدید آمدن رنگ‌دانه‌های تیره بر روی پوست:

پدید آمدن رنگ‌دانه‌های تیره بر روی پوست که در اصطلاح پزشکی هایپرپیگمنتیشن گفته می‌شود، ممکن است یکی از پیامدهای هایفوتراپی صورت باشد، گمان می‌رود این اتفاق به‌دلیل بالا رفتن دمای پوست در هنگام هایفوتراپی باشد. در اثر بالا رفتن دمای پوست در زمان هایفوتراپی، رنگ‌دانه‌های پوستی یا ملانین‌ها شروع به فعالیت می‌کنند. این فعالیت ممکن است باعث ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست برخی افراد شود.

این مسئله یک عارضه‌ی طبیعی است که پوست در برخورد با نور شدید و گرما بروز می‌دهد تا بتواند از خود دفاع کند. تغییر رنگ پوست پس از مدتی برطرف می‌شود.

۶- کم‌تاثیر بودن هایفوتراپی:

یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی را می‌توان تاثیرگذاری کم آن دانست. در چنین موردی، بیمار تغییر زیادی روی پوست خود نمی‌بیند و همین نکته باعث ناراحتی او می‌شود. این بیماران ممکن است در درمان با روش‌های دیگر جوان‌سازی پوست، نتیجه‌های درخشانی ببینند. به همین دلیل ما در کلینیک دکتر رفیعی ابتدا به معاینه پوست شما و ویژگی‌های آن می‌پردازیم تا بهترین روش جوان‌سازی پوست را به شما پیشنهاد کنیم.

جوانسازی پوست

کاربردهای هایفوتراپی:

هایفوتراپی در بخش صورت و گردن کاربردهای گوناگونی دارد:

  • لیفت ابروها و پیشانی
  • لیفت گونه‌ها
  • لیفت گردن
  • لیفت غبغب
  • لیفت گردن و زیر چانه
  • فرم دادن به خط فک و سفت کردن آن
  • کاستن از چین‌وچروک صورت
  • صاف شدن و درخشندگی پوست صورت

چگونه می‌توانیم عوارض هایفوتراپی را به کمترین مقدار ممکن برسانیم؟

ابتدا باید یک نکته را بدانید که هر عمل زیبایی ممکن است عوارضی هم داشته باشد. اما توجه به چند موضوع می‌تواند عوارض عمل زیبایی را بر روی پوست شما کاهش دهد:

* مشاوره پیش از انجام عمل زیبایی:

پیش از گرفتن تصمیم قطعی برای هر نوع عمل زیبایی، بهتر است آن را با یک پزشک متخصص در میان بگذارید. تجربه پزشک و دیدن بافت پوست صورت شما کمک می‌کند تا بهترین روش جوان‌سازی برایتان در نظر گرفته شود.

* انتخاب بهترین دکتر برای هایفوتراپی:

نکته دیگری که اهمیت بسیار دارد، انتخاب پزشکی کاردان و باتجربه است که سلامتی شما را فدای سود مادی خود نمی‌کند. در کلینیک دکتر رفیعی، ابتدا پوست صورت شما مورد معاینه قرار می‌گیرد و با توجه به شرایط آن، بهترین روش جوان‌سازی به شما پیشنهاد می‌شود. در صورتی که هایفوتراپی برای پوست شما مفید و بی‌ضرر تشخیص داده شود، همین روش می‌تواند درمان پیشنهادی باشد.

در مواردی هم که پوست شما نیاز به درمان‌های اساسی‌تر و تاثیرگذارتر دارد، ممکن است روش‌های دیگری مانند لیزر اندولیفت به شما پیشنهاد شود. برای شناخت لیزر اندولیفت و مزایای آن به قسمت مقالات سایت دکتر رفیعی مراجعه نمایید.

مراقبت‌های پیش از هایفوتراپی که می‌تواند عوارض هایفوتراپی را کاهش دهد

رعایت نکته‌های زیر، پیش از اقدام به هایفوتراپی صورت می‌تواند عوارض آن را بر روی پوست شما کاهش دهد:

  • با پوست آفتاب‌سوخته به هایفوتراپی صورت نروید.
  • پیش از هایفوتراپی، از هیچ ماده شیمیایی بر روی پوست خود استفاده نکنید.
  • در حال درمان با آنتی بیوتیک نباشید. آنتی بیوتیک‌ها پوست را نسبت به نور حساس‌تر می‌کنند.
  • بر روی صورت شما هیچ نوع کرم آرایشی و مرطوب‌کننده نباشد.

مراقبت‌های پس از هایفوتراپی که می‌تواند عوارض هایفوتراپی را کاهش دهد

یکی از عوامل موثر در کاهش عوارض هایفوتراپی صورت، مراقبت‌های پس از این روش جوان‌سازی پوست است. از نمونه این مراقبت‌ها به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • پوست خود را پاکیزه نگه دارید.
  • از تابش مستقیم پرتوهای خورشید دور بمانید و پیش از رفتن به فضای آفتابی، کرم ضد آفتاب بزنید.
  • مصرف الکل پس از هایفوتراپی ممنوع است.
  • به خاراندن و تحریک پوست خود نپردازید.
  • از شستن صورت خود با آب داغ خودداری کنید.
  • نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید.

 

البته ماندگاری برخی از روش‌های جوان‌سازی پوست مانند اندولیفت بیشتر از هایفوتراپی است. درباره ماندگاری لیزر اندولیفت بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×