Images 1686665037 6488774D0F068
معرفی کسب و کار

چند جلسه لیزر برای موهای زائد لازم است؟

خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ 2۰168

استفاده از لیزر برای موهای زائد یکی از محبوب‌ترین روش‌های حذف دائمی ‌موهای اضافی در سراسر جهان است. این فناوری نوآورانه شامل استفاده از یک پرتو نور متمرکز است که فولیکول‌های مو را از بین ‌می‌برد و در نتیجه از رشد آنها جلوگیری ‌می‌کند. با این روش موثر، راحت‌تر و در مدت کمتری از روش‌های دیگر، از موهای زائد خود خلاص می‌شوید.

با دانستن این موضوع، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در ذهن اکثر افراد ایجاد ‌می‌شود این است که “چند جلسه لیزر برای موهای زائد لازم است؟”. پاسخ دادن به این سوال ساده نیست، زیرا تاثیر لیزر موهای زائد به عوامل زیادی بستگی دارد.

اجازه دهید عمیقاً در این مورد کاوش کنیم و نحوه انجام این روش مدرن و مدت زمان مورد نیاز برای نشان دادن نتایج آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

لیزر بعد از چند جلسه جواب میده؟

لیزر موهای زائد چگونه اثر ‌می‌کند؟

لیزر موهای زائد با تابش یک پرتو نور متمرکز بر روی ناحیه‌های مورد نظر عمل ‌می‌کند. رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو(ملانین)، نور را جذب و گرما تولید ‌می‌کنند، در نتیجه فولیکول‌های مو را از بین ‌می‌برند و از رشد مجدد آنها جلوگیری ‌می‌کند.

از این روش باید زمانی کمک بگیرید که موها در مرحله رشد هستند. از آنجایی که موهای نواحی مختلف همزمان رشد نمی‌کنند، باید لیزر طی جلسات متعددی انجام شود و جلسات تا زمانی که تما‌می‌موهای زائد از بین بروند، تکرار ‌می‌شود.

فواید لیزر موهای زائد  نسبت به سایر روش‌ها

همه ما موهایی در بدنمان داریم که آرزو ‌می‌کنیم نداشته باشیم. از پاها گرفته تا صورت و زیر بغل، ساعت‌ها از عمر خود را صرف اصلاح، اپیلاسیون و از بین بردن آن‌ها می‌کنیم. اگر شما هم از اصلاح و اپیلاسیون خسته شده‌اید و کاملاً مطمئن نیستید که برای لیزر درمانی آماده هستید یا نه، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا با فواید لیزر موهای زائد بیشتر آشنا شوید.

  1. سریع است

لیزر موهای زائد سریع ترین راه برای خلاص شدن از شر موهای اضافی و مزاحم است. شما با چندین جلسه درمانی که هر جلسه آن مدت زمان کوتاهی بسته به ناحیه آن طول ‌می‌کشد، ‌می‌توانید از شر موهای زائد خود خلاص شوید. هرچه ناحیه درمان کوچکتر باشد، زمان کمتری برای از بین بردن موهای زائد صرف می‌شود.

  1. درد کمتری دارد

درد حذف موهای زائد با لیزر بسیار کمتر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر ‌می‌کنند؛ به طوری که به گفته خیلی از مراجعین، بسیاری از مردم آن را با احساس کوبیدن یک نوار لاستیکی به پوست یکی ‌می‌دانند. باید توجه داشته باشید که بسته به آستانه درد، ممکن است درد آن را کمی‌احساس کنید.

  1. دقیق تر است

فناوری لیزر فوق العاده دقیق است و برای افرادی که به دنبال حذف چند تار مو از بخش‌های خاصی هستند، بسیار ایده آل است. اگر به دنبال حذف نواحی کوچک مو از اطراف ابرو، لب بالایی، بینی، خط بیکینی یا خط مو هستید، بی برو برگرد لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است. در این مورد نوع لیزر و کیفیت دستگاه اهمیت بالایی دارد.

  1. در تمامی نواحی بدن قابل اجرا هست

به جز مژه‌ها، از این روش حذف موهای زائد ‌می‌توان در هر قسمتی از بدن استفاده کرد. مخصوصاً برای ناحیه پشت و بیکینی که دسترسی به آن با وسایل اصلاح سخت است و اپیلاسیون آن بسیار دردناک است، بسیار مناسب است.

  1. رشد مجدد مو را به تعویق ‌می‌اندازد

تراشیدن، اپیلاسیون و سایر روش‌های از بین برنده موهای زائد می‌توانند باعث رشد مجدد آنها شود. اگر موی زائد دارید، حذف آن‌ها با استفاده از دستگاه‌های لیزر یک گزینه عالی برای شما است؛ با از بین بردن مو از ریشه، هرگز نگران رشد مجدد موهای مزاحم یا برگشت آن به داخل بدن نخواهید بود.

  1. شما را از تحمل رشد مجدد نجات ‌می‌دهد

برخی از روش‌ها، مانند اپیلاسیون دائمی نیستند و بعد از طی مدت زمانی ممکن است دوباره موها برگردند و رشد کنند؛ در صورتی که با روش لیزر برای حذف موهای زائد و انجام مرتب تمامی جلسات، می‌توان انتظار این را داشت که موهای زائد به کلی از بین بروند. در این مورد زمان مراجعه اهمیت زیادی دارد و بعد از تعداد جلسات مشخصی باید به صورت یادآور طبق نظر کلییک خو.د مراجعه کنید.

  1. یک راه حل بلند مدت 

اکثر مردم از این روش نتایج دائمی‌ ‌و ماندگاری گرفته‌اند. در برخی موارد، ممکن است با گذشت چند ماه یا چند سال با برگشت موهای زائد بعد از لیزر مواجه شوید، این مورد طبیعی است و با جلسات سالانه ‌و لیزر یادآور می‌توان تا حد زیادی از بازگشت موهای زائد جلوگیری کرد.

  1. مقرون به صرفه‌تر

ویژگی دیگر لیزر موهای زائد این است که شاهد کاهش دائمی ‌رشد مو خواهید بود. علاوه بر اینکه تاثیر این روش بلند مدت است، مقرون به صرفه نیز ‌می‌باشد. یعنی شما صدها هزار تومان پس انداز ‌می‌کنید و دیگر نیازی به اپیلاسیون ماهانه نخواهید داشت.

جوابدهی لیزر موهای زائد

تاثیر چرخه رشد مو بر تعداد و زمان جلسات لیزر

در هر لحظه از زندگی‌تان، بدن شما در مراحل مختلف رشد مو است. زمانی که برخی از موها در حال ریزش هستند، برخی دیگر به شدت در اوج رشد خود هستند. جلسات لیزر در از بین بردن موهایی که در فاز آناژن هستند موثر است.

در اصل مراحل رشد مو با فاز آناژن شروع می‌شود؛ این طولانی‌ترین مرحله است که برای موهای سر شما حدود ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد، اگرچه برای برخی افراد یک تار مو می‌تواند تا ۷ سال یا بیشتر به رشد خود ادامه دهد.

در طول مرحله آناژن، فولیکول‌های موی شما در حال بیرون راندن موهایی هستند که تا زمانی که کوتاه شوند یا به پایان عمر خود برسند و ریزش کنند، به رشد خود ادامه می‌دهند. در هر زمان، حدود ۹۰ درصد از موهای سر شما در مرحله آناژن هستند.

پس از اولین جلسه چند هفته صبر لازم است تا مجدد به کلینیک زیبایی مراجعه کنید. در این مدت، گروه جدیدی از موها وارد فاز آناژن ‌می‌شوند و ‌می‌توان آنها را با لیزر از بین ببرید. معمولا روند انجام یک جلسه در ماه تکرار ‌می‌شود تا از نتایج رضایت کافی داشته باشید.

فاصله زمانی مناسب بین جلسات لیزر

هر جلسه ‌می‌تواند بین ۱۰‌ تا ‌۳۰ درصد موهای شما را از بین ببرد. با هر جلسه، شاهد پیشرفت تدریجی خواهید بود. برای هدف قرار دادن حداکثر تعداد موها در هر جلسه، بهتر است بین ۴ تا ۶ هفته فاصله بین آنها قرار دهید. در بیشتر موارد بنا بر شرایط خود، در کمتر از یک سال ‌می‌توانید به پوستی صاف و بدون مو دست پیدا کنید.

این مورد را در نظر داشته باشید که تاخیر در جلسات لیزر ‌می‌تواند موجب از سرگیری پروسه درمانی شما شود. همچنین ممکن است هزینه‌های اضافی را به شما تحمیل کند.

تاثیر لیزر موهای زائد

تعداد جلسه مورد نیاز برای تاثیر لیزر موهای زائد

این مورد در هر فرد به نسبت نوع مو و طیف رنگی پوست او می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین، هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد، زیرا تعداد جلسات مورد نیاز توسط پزشک شما ارزیابی می‌شود و به عوامل زیر مرتبط است:

  • ابعاد و محل ناحیه لیزر

ابعاد و محل ناحیه لیزر از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعتا هرچه نواحی مورد نظر کمتر باشد زمان انجام لیزر کوتاه‌تر است. نواحی کوچکتر که دسترسی آسان‌تری دارند، به زمان کمتری نیاز دارند. در حالی که مناطق وسیع‌تر مانند ران پاها زمان بیشتری را برای لیزر نیاز دارند.

  • رنگ پوست

در انجام فرآیند رفع موهای زائد با دستگاه لیزر، یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد و کمتر به آن توجه می‌شود طیف رنگی پوست فرد است. بهترین نمونه برای انجام لیزر، فردی است که دارای پوست روشن با موهای سیاه باشد. هر کدام از دستگاه‌های لیزر با طول موجی که دارند برای یک طیف پوستی خاص گزینه بهتری هستند؛ به طور مثال: برای طیف پوستی اکثر ایرانی‌ها طول موج دایود گزینه مناسبی است.

  • ضخامت موهای شما

هر چه موها ضخیم‌تر باشند، زمان بیشتری برای از بین بردن آنها نیاز است.

  • رنگ مو 

موهای سیاه و تیره به راحتی از بین ‌می‌روند و زمان کمتری ‌می‌گیرند، زیرا رنگدانه ملانین لیزر را بهتر جذب ‌می‌کند.

  • هر گونه تغییر هورمونی با افزایش سن

تغییرات هورمونی بر رشد مو تاثیر می‌گذارد. بنابراین، تعداد جلسات مورد نیاز شما به نسبت تغییرات هورمونی کم و زیاد خواهد شد تا به نتیجه مطلوب برسید. معمولاً حدود ۶‌تا‌۱۲ جلسه طول ‌می‌کشد تا موهای زائد به صورت موفقیت آمیز از بین بروند. متخصص پوست شما می‌تواند مشاوره مناسبی درباره تعداد جلساتی که ممکن است برای درمان نیاز داشته باشید به شما ارائه دهد.

  • نوع دستگاه لیزر درمانی 

نوع دستگاه لیزر و کیفیت آن در نتیجه لیزر موهای زائد تاثیرگذار است. یکی از نکاتی که خیلی اهمیت دارد پشتیبانی دستگاه از طول موج‌هایی است که با طیف پوستی شما سازگار باشد. همانطور که می‌دانیم دستگاه‌های لیزر با قبلیت‌های فراوانی که دارند، استهلاک بالایی نیز دارند و باید توجه کنیم که اگر قصد راه اندازی کلینیک زیبایی و یا تجهیز کلینیک زیبایی داریم، دستگاه لیزر پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد و علاوه بر کیفیت مناسب قیمت خوبی نیز داشته باشد و به عنوان مراجع به کلینیک‌های زیبایی باید حتما از نوع و کیفیت دستگاه اطلاع داشته باشیم.

دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه کندلا دایود ادیشن و رادو پلاس دو نوع از دستگاه‌های لیزر موهای زائد هستند که امروزه مورد استقبال زیادی از طرف مراجعین و صاحبان کلینیک شده است. شرکت داتیس لیزر تنها تولیدکننده و عرضه‌کننده دستگاه لیزر کندلا دایود ادیشن و دستگاه لیزر رادو پلاس در ایران است.

دستگاه لیزر کندلا دایود ادیشن جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های لیزر موجود در کشور است که به دلیل جوابدهی بالا در تعداد جلسات محدود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجهیز کلینیک‌های زیبایی در لاین لیزر موهای زائد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات ‌شرکت داتیس لیزر می‌توانید به وبسایت مجموعه به نشانی www.datis-laser.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۹۱۹۹۹ در ارتباط باشید، تا کارشناسان ما به بهترین نحو ممکن شما را در خرید دستگاه لیزر موهای زائد راهنمایی کنند. شرکت داتیس لیزر همواره در تلاش است با ارائه محصولات با کیفیت خیال شما را از خرید هرگونه دستگاه لیزر راحت کند. برای پشتیبانی هرچه بهتر از محصولات، شرکت داتیس لیزر برای تمامی محصولات خود، گارانتی و وارانتی مشخص کرده و با توجه به بودجه و شرایط شما، بهترین شرایط پرداخت را به صورت نقدی و یا با اقساط بلند مدت در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×