Images 1697877592 65338E583Af10
معرفی کسب و کار

چگونه یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر انتخاب کنیم؟

مهر ۲۹, ۱۴۰۲ 4۰162

 

آرایشگری یکی از شغل‌هایی است که در چند دهه اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این شغل در مقایسه با سایر مشاغل درآمد بهتری دارد و افراد زیادی علاقه دارند وارد این حرفه شده و در زمینه آرایشگری مشغول‌به‌کار شوند.

برای شروع این حرفه، اولین و مهم‌ترین موضوع طی کردن یک دوره آموزشی مناسب است که افراد را برای ورود به این حوزه آماده کند. دوره‌های مختلف آرایشگری در مکان‌های متنوعی از جمله آموزشگاه آرایشگری زنانه، سالن‌های آرایشی و… برگزار می‌شود که باید در میان آن‌ها بهترین و معتبرترین دوره و موسسه را انتخاب کنید. به همین جهت قصد داریم در این نوشته به بررسی ویژگی‌های مربوط به یک آموزشگاه آرایشگری معتبر بپردازیم.

 

۱. چه محیطی را برای گذراندن دوره‌های آموزشی انتخاب کنیم؟

اولین سوالی که در ذهن همه افراد برای گذراندن دوره‌های آموزش آرایشگری به‌وجود می‌آید؛ این است که در کجا دوره‌های آموزش آرایشگری را طی کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم؛ دوره‌های آموزش آرایشگری در مکان‌ها و محیط‌های مختلفی برگزار می‌شوند که محبوب‌ترین آن‌ها سالن‌های آرایشی و آموزشگاه‌های آرایشگری زنانه هستند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که کدام یک از این محیط‌ها را برای شرکت در کلاس آموزشی انتخاب کنیم؟

سالن‌های آرایشگری محیط‌هایی هستند که در آآآن‌ها علاوه‌بر ارائه خدمات به افراد مختلف، کلاس‌‌های آموزشی مختصری نیاز در آن‌ها تشکیل می‌شوند. در این مکان‌ها به علت شلوغی و رفت‌وآمد بسیار زیاد امکان تمرکز برای فرد آموزش‌دهنده و هنرجو وجود ندارد و شما نمی‌توانید به‌خوبی تمام مباحث آموزشی را فرابگیرید.

در حالی‌که آموزشگاه آرایشگری زنانه محیطی است که برای آموزش آرایشگری طراحی شده و در آن فقط دوره‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود. این آموزشگاه‌ها دوره‌های متنوع آرایشگری را  به‌طور تخصصی و از صفرتاصد برگزار می‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت در این دوره‌ها شرکت کنید.

پس توصیه ما این است که برای شروع این حرفه و وارد شدن به دنیای آرایشگری به‌سراغ آموزشگاه‌های آرایشگری بروید تا بتوانید با تمرکز و خیال آسوده این دوره‌ها را طی کرده و به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای و متخصص در زمینه مورد علاقه خود شروع به کار کنید.

 

۲. چگونه یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر انتخاب کنیم؟

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

دومین گام برای شرکت در دوره‌های آموزش آرایشگری، انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری معتبر است.

آموزشگاه‌های مختلفی در زمینه آموزش خدمات آرایشگری فعالیت دارند که انتخاب از میان آن‌ها قطعاً کار دشواری است. به همین دلیل در ادامه این مطلب ویژگی‌های یک آموزشگاه معتبر را ذکر خواهیم کرد تا شما بتوانید به‌راحتی و با اطمینان بیشتر یک آموزشگاه مناسب برای یادگیری مهارت مدنظرتان انتخاب کنید.

 

  • استفاده از اساتید مجرب و حرفه‌ای

مهم‌ترین اصلی که به یک آموزشگاه اعتبار می‌بخشد؛ استفاده از مدرسین حرفه‌ای است. مربی آموزشی تأثیر بسیار زیادی در یادگیری مهارت شما دارد. به همین دلیل باید آموزشگاه آرایشگری را انتخاب کنید که از مدرسین کاربلد، حرفه‌ای و متخصص که در زمینه آموزشی خود تجربه کافی دارند؛ استفاده می‌کند.

 

  • ارائه مدرک معتبر

دومین ویژگی که در انتخاب آموزشگاه آرایشگری تأثیر دارد، ارائه مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، پس پایان دوره آموزشی است.

برای شروع کار و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف آرایشی شما نیاز به مدرک معتبر و مورد تأیید سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور دارید. در صورتی که آموزشگاه آرایشگری زنانه مورد انتخابتان در پایان دوره مدرک معتبر به شما اعطا نکند؛ نمی‌توانید کار خود را آغاز کنید.

تنها مدرکی که در ایران و حتی سایر کشورهای جهان اعتبار دارد؛ مدرک فنی و حرفه‌ ای آرایشگری است که از سمت سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور صادر می‌شود و مهر و لوگو دارد. این مدرک بین‌المللی بوده و شما با داشتن آن می‌توانید به سایر کشورها مهاجرت کنید و در آن‌ جا مشغول‌به‌کار شوید.

 

  • برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع

یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر، دوره‌های آموزشی متنوع و در زمینه‌های مختلف آرایشگری برگزار می‌کند تا همه افراد بتوانند متناسب با نیاز جامعه و علاقه فردی در کلاس مورد نظرشان شرکت و مهارت کسب کنند. این دوره‌ها باید به شکل کامل و تخصصی باشد تا همه افراد بتوانند از صفرتاصد یک مهارت یاد گرفته و وارد بازار کار شوند.

  • برنامه آموزشی دقیق

همان‌طور که اشاره کردیم یک آموزشگاه آرایشگری معتبر باید در زمینه‌های مختلف، دوره آموزشی برگزار کند؛ اما این موضوع به‌تنهایی کافی نیست و آموزشگاه باید بتواند در یک برنامه دقیق و برنامه‌ریزی شده تمام دوره‌های خود را به علاقه‌مندان ارائه دهد.

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که کلاس‌های مختلف با یکدیگر تداخل پیدا نکنند و هنرجویان بتوانند در آرامش کامل و فضای کافی به کلاس خود بپردازند. همچنین تداخل نداشتن کلاس‌های مختلف، برای افرادی که قصد کسب مهارت در زمینه‌های متنوع را دارند؛ بسیار مناسب است و می‌توانند طبق برنامه آموزشی آموزشگاه آرایشگری در کلاس‌های موردنظرشان شرکت کنند.

 

  • فضای آموزشی مناسب و کافی

آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهرانپارس

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب آموزشگاه آرایشگری باید مدنظر قرار دهید؛ فضای مناسب آن آموزشگاه است.

فضای آموزشگاه باید با تعداد هنرجویان، مدل‌ها، اساتید و تجهیزات متناسب باشد تا افراد مختلف بتوانند به‌راحتی موارد آموزشی را بیاموزند.

 

  • سرفصل‌ها و مباحث آموزشی

یکی از اصلی‌ترین موارد برای انتخاب دوره‌های آموزشی، اطلاع از سرفصل‌هایی است که در آن دوره، آموزش داده می‌شود. به همین دلیل آموزشگاهی اعتبار دارد که قبل از ثبت‌نام و شروع دوره آموزشی، سرفصل‌های مربوطه را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

با اطلاع از سرفصل‌ها و مباحث آموزشی شما می‌توانید از کامل بودن و متناسب بودن دوره با هدف خود مطمئن شوید و با خیال راحت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنید.

 

  • در دسترس قرار دادن تجهیزات و امکانات آموزشی مناسب

دوره‌های آموزشی مختلف نیاز به مواد، تجهیزات و امکانات متنوعی دارند که آموزشگاه باید در اختیار هنرجویان قرار دهد تا افراد بتوانند به‌خوبی در آن زمینه مهارت کسب کنند. برخی از آموزشگاه‌های آرایشگری مواد و امکانات اولیه لازم برای آموزش را به‌طور رایگان در اختیار هنرجو قرار می‌دهند که این یک ویژگی مثبت برای آموزشگاه آرایشگری زنانه محسوب می‌شود.

 

  • رفع اشکال رایگان و پشتیبانی نامحدود

پس از طی کردن دوره آموزش آرایشگری و شروع کار، احتمالاً برای شما سوالات و اشکالات مختلفی به‌وجود خواهد آمد. یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر باید در طول و پس از پایان دوره به‌صورت رایگان اشکالات و سوالات شما را پاسخ دهد تا بتوانید به‌صورت حرفه‌ای‌تر کار خود را انجام دهید.

 

  • برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت آنلاین و حضوری

معمولاً بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری در شهر تهران واقع شده‌اند. به همین جهت هنرجویانی که در شهرستان‌های مختلف زندگی می‌کنند؛ امکان شرکت در کلاس‌های آموزشی را ندارند.

یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر باید علاوه‌بر فراهم کردن شرایط حضور و اسکان هنرجویان مختلف، در صورت امکان در کنار کلاس‌های حضوری، دوره‌های آموزشی مختلف را به‌صورت آنلاین نیز برگزار کند.

 

۳. معرفی معتبرترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران

آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران

با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد؛ قصد داریم در ادامه معتبرترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران را که تمام شرایط گفته شده را داراست، معرفی کنیم.

آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری زنانه در تهران است که دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار می‌کند. این آموزشگاه تجربه بسیار زیادی در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش آرایشگری دارد و از اساتید مجرب و حرفه‌ای برای آموزش مهارت‌های مختلف استفاده می‌کند. در ادامه برخی از دوره‌های آموزشی آموزشگاه آرایشگری گل گیس را معرفی خواهیم کرد؛ اما شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این آموزشگاه و دوره‌های مختلف آن به سایت این موسسه به آدرس www.golgisamoz.com مراجعه و یا در گوگل عبارت ” آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس” را جست‌وجو کنید.

در سایت این آموزشگاه دوره‌های مختلف به تفصیل معرفی شده‌اند و شما می‌توانید از شرایط و هزینه‌های آن‌ها اطلاع پیدا کنید. در ادامه این مطلب نیز بعضی از دوره‌های آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس را معرفی می‌کنیم.

  • دوره آموزش خدمات ناخن

این دوره یکی از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشگاه آرایشگری گل گیس است که در طی آن شما با خدمات مختلف ناخن به‌طور جامع آشنا خواهید شد. همچنین می‌توانید در یک از حوزه‌های طراحی ناخن، کاشت ناخن، کاشت ژل، کاشت ناخن با پودر، پدیکور و پارافین تراپی پا به‌طور تخصصی شرکت کرده و مهارت کسب کنید. در انتهای این دوره نیز مدرک معتبر بین‌المللی از سوی سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور به شما تقدیم خواهد شد.

 

  • دوره آموزش آرایش صورت

میکاپ و آرایش صورت از پرطرفدارترین لاین‌های آرایشگری است که افراد زیادی علاقه به یادگیری آن دارند. این دوره به‌صورت کامل در آموزشگاه گل گیس برگزار می‌شود و با طی کردن آن شما موفق به دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مرتبط با این شاخه خواهید شد.

دوره گریم و میکاپ، گریم و میکاپ عروس، گریم عروس و پوست، آرایش و پیرایش و حنای ابرو از جمله دوره‌های آموزشی آموزشگاه گل گیس هستند که در زمینه آموزش آرایش صورت در این آموزشگاه برگزار می‌شوند.

 

  • دوره آموزش خدمات مو

این دوره از کاربردی‌ترین دوره‌های آموزش آرایشگری شناخته می‌شود که آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس از صفرتاصد دوره‌های آموزشی مربوط به آن را برگزار می‌کند. از جمله این دوره‌ها می‌توان به آموزش کوتاهی مو، رنگ و مش، کراتین و احیای مو، فر دائم، براشینگ، بافت مو، شینیون مو، مزوتراپی و اسکالپ سر و تراپی موهای آسیب دیده اشاره کرد. تمام دوره‌های ذکر شده دارای مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری هستند که در پایان دوره به شما تعلق خواهد گرفت.

 

  • دوره آموزش خدمات پوست

یکی از خدمات آرایشگری که بسیار محبوب و پرطرفدار است، خدمات مربوط به پوست می‌باشد. آموزشگاه آرایشگری گل گیس تمام دوره‌های مرتبط با خدمات پوست را به‌شکل جامع و کاملاً حرفه‌ای برگزار می‌کند. شما می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کرده و پس از گذراندن دوره آموزشی، مدرک معتبر و بین‌المللی این حوزه را دریافت کنید.

دوره آموزش اصلاح ابرو، اپیلاسیون، پاکسازی پوست، فیشیال صورت، میکرونیدلینگ، کلاژن تراپی با نخ کلاژن ساز جذبی، آرایش دائم، تاتو، ریمووال تاتو، فیبروز، میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتشن ابرو از جمله دوره‌های آموزشی این آموزشگاه در رابطه با خدمات پوست هستند.

 

  • دوره آموزش خدمات اکستنشن

آموزشگاه آرایشگری

آموزش اکستنشن مو، ابرو، مژه و لیفت و لمینت ابرو از جمله دوره‎های آموزشی مرتبط با خدمات اکستنشن هستند که در آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس به‌صورت کامل و جامع برگزار می‌شوند. تمامی این دوره‌ها دارای مدرک معتبر هستند که پس گذراندن مدت زمان آموزشی به شما اعطا خواهد شد.

 

سخن پایانی

در این نوشته به معرفی ویژگی‌هایی که یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر و حرفه‌ای باید داشته باشد پرداختیم. تمام این موارد اهمیت بسیار زیادی دارند که شما باید در هنگام انتخاب و شرکت در دوره‌های آموزش آرایشگری به آن‌ها توجه کافی داشته باشید.

در انتها نیز یک آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران را معرفی کردیم که معتبرترین آموزشگاه‌ها در شهر تهران محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×