Images 1701067118 6564396Eb9B4D
معرفی کسب و کار

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی

آذر ۱۴, ۱۴۰۲ 8۰172

یادگیری زبان ترکی استانبولی با فیلم یکی از راه های جذاب و سرگرم کننده است که شما را با تلفظ کلمات و کلی اصطلاح باحال و بومی در موقعیت های مختلف آشنا می کنه. از این رو همواره توصیه می شود که در کنار مطالعه کتاب های آموزشی و کلاس زبان ترکی استانبولی با دیدن فیلم های ترکی نیز به تقویت زبان تون بپردازید.

تو این مطلب می خواهیم یک سری فیلم خوب و مناسب برای یادگیری زبان ترکی معرفی کنیم تا به شما کمک کنیم این زبان را بهتر یاد بگیرید.

۱. فیلم ANNEMIN YARASI

در پی جنگ بوسنی، صالح که به تازگی ۱۸ ساله شده است، یتیم خانه ای را که در آن بزرگ شده بود ترک می کند و به دنبال خانواده گمشده خود می رود.

او در یک مزرعه در صربستان کار پیدا می کند، جایی که او خانه و خانواده جدیدی را پیدا می کند، اما با آشکار شدن اسرار تاریک اوضاع شروع به ملتهب شدن می کند. این فیلم داستان دو خانواده را دنبال می کند: یکی در مزرعه و دیگری مادر واقعی صالح.

این درام جذاب بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و داستانی از خانواده، عشق، آسیب و هویت است. ما واقعیت زندگی های جنگ زده را از چشمان صالح می بینیم، زیرا او دنبال ردی از امید می گردد.

۲. فیلم KAĞITTAN HAYATLAR

فیلم Kagittan Hayatlar یک درام ترکی احساسی است که داستان مرد جوانی به نام مهمت را روایت می کند که با جمع آوری بطری های پلاستیکی و سایر زباله ها در کوچه پس کوچه های استانبول امرار معاش می کند. او سرسخت، مهربان است و به افراد نیازمند کمک می کند و به عنوان مربی برای کودکان و نوجوانان بی خانمان کار می کند – در حالی که سلامتی خودش به سرعت رو به زوال است.

یک روز پسری ۸ ساله (علی) را می یابد که در کیسه زباله پنهان شده است. او را زیر پر و بال خود می گیرد و سعی می کند با تجربیات جالب زندگی اش را تا حد امکان هیجان انگیز کند. اگرچه او پسر را نجات می دهد، اما به نظر می رسد که او بیشترین تأثیر را از رابطه آنها می گیرد.

این فیلم نگاه های اجمالی جذابی به زندگی زاغه نشین استانبول و یک موسیقی متن عالی دارد، و اگر چه فیلم بسیار تاریک است، اما قلب شما را تا پایان با فیلم همراه می شود.

۳. فیلم MUCIZE

فیلم Mucize یک فیلم زیبا در یک روستای کوهستانی دور افتاده در ترکیه در دهه ۱۹۶۰ است. یک معلم دولتی به نام ماهیر دور از خانواده اش به این روستا فرستاده شده است. او به روستاییان بی سواد انگیزه می دهد که برای بچه ها مدرسه بسازند و همه آنها را برای همیشه تغییر دهد.

این یک فیلم بسیار تکان دهنده با تصاویری خیره کننده و فرصتی نادر برای دیدن برخی از آداب و رسومی است که زندگی ترک های سنتی را شکل داده است. سطح زبان خیلی سخت نیست و شما ترکیبی از عبارات زیبا و کنایه ها را خواهید شنید.

۴. فیلم KELEBEGIN RUYASI

این فیلم درام حماسی یک شهر معدنی دهه ۱۹۴۰ در طول جنگ جهانی دوم را نشان می دهد. دو شاعر جوان که در زندگی غیر عادی شان مجبور می شوند در معدن زغال سنگ کار کنند، در حالی که هر دو رویای شهرت را در سر می پرورانند.

موسیقی فیلم بسیار عالی و خیره کننده می باشد که داستان دلخراش و هیجان انگیز فیلم را بهتر جلوه می دهد. اگر اهل ادبیات هستید دیدن این فیلم را توصیه می کنیم. سطح فیلم در سطح پیشرفته می باشد که برای افرادی که در سطح بالا ترکی قرار دارند بیشتر مناسب است.

۵. فیلم YARINA TEK BILET

در این فیلم دو غریبه یک دختر و یک پسر به صورت اتفاقی با هم همراه می شوند و اتفاقات عجیب و جالبی را رقم می زنند.

کل فیلم فقط در مورد این پسر و دختر است، اما این برای شما به عنوان یک زبان آموز عالی است، زیرا شما را با دیالوگ های بسیار طبیعی روزمره به زبان ترکی مدرن آشنا می کند.

۶. فیلم ISTANBUL KIRMIZISI

این فیلم یک فیلم آرام و خوب بر اساس یک رمان است. اورهان، نویسنده ‌ای مقیم لندن، به زادگاهش استانبول باز می‌ گردد تا به کارگردان معروف، دنیز، در ویرایش اولین کتابش کمک کند.

در اولین شب بازگشتش، سردبیر ناپدید می شود و اورهان خود را در شبکه روابط درهم تنیده و اعضای عجیب خانواده دنیز می بیند.

احساس تنش سیاسی اساسی در شهر وجود دارد. شما همچنین بسیاری از هنرهای مدرن ترکیه را می بینید و تعدادی آهنگ پاپ ترکی را در فیلم می شنوید.

نحوه یادگیری ترکی از طریق فیلم

می‌ خواهم چند نکته برای به حداکثر رساندن پتانسیل یادگیری خود با فیلم ‌های ترکی به شما ارائه کنم:

ابتدا تریلر فیلم را تماشا کنید تا خلاصه ای از آن و ایده اولیه از آنچه می خواهید تماشا کنید را به دست آورید.

فیلم را از ابتدا تا انتها بدون زیرنویس تماشا کنید. لازم نیست تک تک کلمات را بفهمید تا بتوانید زمینه آن چه را که در حال وقوع است درک کنید. اگر مشغول خواندن زیرنویس هستید، به راحتی می توانید برخی از نشانه های بصری ضروری را از دست بدهید.

بار دوم فیلم را با زیرنویس تماشا کنید. این فرصتی است که به هر کلمه یا عبارت جدید گوش دهید و الفبای ترکی را یاد بگیرید.

کلمات و عبارات ترکی جدیدی را که شنیده اید و یا فکر می کنید مهم است که بدانید را یادداشت کنید.

در طول فیلم به تلفظ و ساختار جمله توجه کنید تا مهارت های گفتاری خود را بهبود ببخشید. ممکن است جالب باشد که خود را امتحان کنید که برخی از خطوط را با صدای بلند بگویید و سپس آنها را با اصل مقایسه کنید.

با یک دوست یاد بگیرید! فیلمی را انتخاب کنید که هر دو از آن لذت بردید، بنابراین انگیزه بیشتری برای کار روی آن خواهید داشت. حتی می توانید با هم به زبان ترکی در مورد آن صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×