Images 1696082824 65182B889B443
معرفی کسب و کار

جدیدترین روش کاشت مو با تراکم بالا

مهر ۹, ۱۴۰۲ 3۰179

کاشت مو

زیبایی و برخورداری از یک چهره جذاب، خواست هر فردی در زندگی است و مسلماً افراد برای دستیابی به آن هر کاری را که لازم باشد، انجام می دهند. یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای تکمیل زیبایی چهره، داشتن موهای سالم و پرپشت است، به همین دلیل، تمام افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش مو و یا طاسی می شوند؛ به دنبال یافتن روش های مختلف و نوینی برای مقابله با آن هستند؛ با این وجود روش دائمی و طبیعی درمان کم بودن موی سر، کاشت مو است و از آن جایی که در سال های اخیر کاشت مو به عنوان یکی از شیوه های بازیابی زیبایی و جوانی مورد استقبال قرار گرفته؛ پیشرفت علم و فناوری هم به کمک آن آمده است؛ بنابراین تمام افرادی که دچار ریزش مو هستند و از طاسی رنج می برند، می توانند از این متد استفاده کنند و به بهترین نتایج دست یابند.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، درخصوص جدیدترین روش های کاشت مو با تراکم بالا مطالب سودمندی را ارائه کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

Images 1696082794 65182B6A868D7

کاشت مو چیست؟

یکی از شیوه های کارآمد و بسیار پرطرفدار برای برطرف کردن ریزش موها و همین طور بهبود وضعیت ظاهری، کاشت مو است. در این روش که حتماً باید به دست متخصصان پوست و مو انجام شود، فولیکول های سالم  مو از نواحی مختلف سر استخراج شده و به محل کاشت، منتقل می شوند.

به طور کلی، کاشت مو به شیوه های گوناگون   FIT،  FUT، BHT، SUT، میکروگرافت و دیگر روش های ترکیبی قابل انجام است. در ادامه این مطلب، در خصوص جدیدترین روش های کاشت مو با تراکم بالا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روش های مختلف کاشت مو طبیعی با تراکم بالا

وقتی صحبت از کاشت مو به میان می آید، همه به دنبال پاسخ این پرسش هستند که بهترین روش کاشت مو چیست؟ به همین دلیل، در ادامه به روش های مختلف کاشت مو اشاره می کنیم:

کاشت مو به روش میکروفیت

کاشت مو به روش  MicroFIT  که به آن پیوند مستقیم مو نیز گفته می شود، یکی از متدهای پیوند طبیعی مو به شمار می رود. در این روش، از یک نوع میکروموتور برای استخراج فولیکول های مو استفاده می شود. به عبارت دیگر، پزشکان و متخصصان مو تلاش کرده اند تا با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا،  روش هایی را برای کاشت مو ابداع کنند که معایب کمی داشته باشد و در کنار مزایایی که دارند، کم تهاجمی هم باشند. کاشت مو میکروفیت یکی از همین متدها است که به واسطه مزایای بی شمار و کاهش درد و دوره نقاهت کوتاه، افراد زیادی خواهان انجام آن هستند.

Images 1696082452 65182A1409928

روش انجام کاشت مو به روش میکروفیت

کاشت مو به روش میکروفیت از سال ۲۰۱۶ مورد اقبال و توجه پزشکان و متقاضیان پیوند مو قرار گرفت و امروزه از این روش کاشت مو به وفور در کلینیک ها و مراکز کاشت مو استفاده می شود. کاشت مو به شیوه میکروفیت شباهتی به دیگر روش های پیوند مو ندارد.

در این روش، پس از این که فولیکول های مو از بانک موی موجود در پشت سر استخراج شدند، با استفاده از یک دستگاه کوچک به نام میکروموتور به ناحیه ای که دچار ریزش مو یا طاسی شده اند، منتقل می شوند. در این روش نوین کاشت موی طبیعی، استخراج گرافت ها بدون دخالت دست انجام می شود. این روش، کاشتی پرتراکم در سایز میکرو با خط رویشی کاملا طبیعی را برای متقاضیان به ارمغان می آورد.

اصلی ترین ویژگی کاشت مو طبیعی به روش میکروفیت نسبت به دیگر متدهای موجود برای پیوند مو این است که در این روش از یک ابزار پزشکی ویژه تحت عنوان  Choi Implanter یا Choi Pen استفاده می شود. این وسیله، یک ابزار ویژه و البته ضروری برای کاشت مو به روش میکروفیت است؛ این ابزار که در اصل یک قلم است، به قلم چوی معروف است و به همین دلیل، به روش میکروفیت، کاشت مو به روش چو نیز می گویند. این شیوه کاشت مو با ابزار، تحت نام های دیگری همچون کاشت مو مستقیم هم شناخته می شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو ، مراقبت از دو ناحیه بسیار مهم است؛ ناحیه بانک مو (محلی که فولیکول های مو از آن جا برداشته شده اند.) و ناحیه دریافت کننده (محلی که فولیکول های مو به آن محل انتقال یافته اند). اگر مراقبت از این نواحی به درستی انجام نشود، ریشه های مو آسیب می بیند و نباید انتظار نتیجه مطلوب را داشت.

پروسه مراقبت های بعد از کاشت مو به اندازه کاشت مو از اهمیت بالایی برخوردار است.

Images 1696082485 65182A352Ee60

 مزایای کاشت مو به روش میکروفیت

  • استفاده از ابزارهای قابل تنظیم ‌و دقیق برای استخراج گرافت ‌های مو
  • تسریع عمل استخراج گرافت و کاهش آسیب های احتمالی به آن ها
  • استفاده از موهای بدن برای کاشت در سر، در صورت نیاز
  • امکان استخراج گرافت ‌های تک تار و ظریف برای کاشت طبیعی‌ مو

کاشت مو به روش میکروگرافت

در صورتی که می خواهید از عمل کاشت مو نتیجه گیری سریع تری به دست آورید و موهای جدیدتان از تراکم بالاتری برخوردار باشند؛ پس حتماً باید از روش های جدید کاشت مو استفاده کنید.

یکی از این روش ها، کاشت مو به روش میکروگرافت است. در این روش، همه فولیکول‌ های مناسب برای کاشت، به وسیله هولدرهای الکتریکی و مخصوصی که به همین منظور ساخته شده اند، استخراج می‌ شوند و همین موضوع سبب می شود گرافت ها به دلیل بروز احتمالی خطای انسانی کمترین آسیب را ببینند.  علاوه بر این، به دلیل دقت دستگاه در انجام استخراج گرافت ها،  معمولاً زخمی ایجاد نمی شود و اسکاری بر روی پوست سر باقی نخواهد ماند.

به جرات می توان کاشت به روش میکروگرافت را دقیق‌ ترین متد پیوند مو در نظر گرفت. در این روش به سادگی می توان گرافت ‌های تکی تا ۵ تایی تار مو را  از پوست سر جدا کرد.

هم چنین در این شیوه، به منظور کاشتن موی طبیعی از میکروموتورهای اتوماتیکی استفاده می‌شود. این ابزارها، دارای سری ‌های قابل تنظیم هستند و با کمک آن می ‌توان انواع مختلف گرافت ‌ها را استخراج کرد.

Images 1696082514 65182A52B5Ede

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

  • برداشت تعداد زیادی گرافت‌ در طول یک جلسه
  • برداشت گرافت ‌های تکی یا دو تایی
  • کاشت مو با تراکم بالا به کمک میکروموتورها
  • تسریع روند جراحی و کاهش آسیب به گرافت‌ ها
  • نتیجه گیری سریع تر از جراحی کاشت مو
  • استفاده از روش سلول‌ های بنیادی به منظور کاشت مو

کاشت مو به روش  SUT

در این روش هم فولیکول‌ های مورد نیاز به صورت اتوماتیک و با استفاده از ابزارهای جدید استخراج می ‌شوند. از آن جایی که این روش پیوند می تواند نتایج کاملاً طبیعی را در پی داشته باشد به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد و بسیاری از متقاضیان، تمایل دارند که با این تکنیک، پیوند موی خود را انجام دهند؛ هم چنین به دلیل آن که با استفاده از این متد می توان از یک بانک موی مناسب چیزی بالغ بر ۱۴۰۰۰ فولیکول مو برای پیوند برداشت کرد، نتیجه پیوند، مویی با تراکم بالاتر خواهد بود.

 مزایای کاشت مو به روش  SUT

  • به دلیل سرعت بالای استخراج فولیکول های مو، احتمال این که گرافت ها در حین کاشت آسیب ببینند، بسیار کم است.
  • با استفاده از این روش، کل فرایند کاشت را می توان در یک جلسه به اتمام رساند و به موهایی با تراکم بالا دست یافت.

Images 1696082824 65182B889B443

کاشت مو به روش  DHI

در این روش به صورت همزمان با برداشت هر واحد فولیکول، حفره ایی در ناحیه کاشت ایجاد می‌ شود تا فولیکول ها به طور مستقیم پیوند زده ‌شوند.

کاشت مو به روش  DHI برای کسانی که به آلوپسی آندروژن مبتلا هستند و یا آقایانی که دارای ریزش مو با الگوی مردانه هستند، مناسب است.

در این روش از کاشت مو به طور تقریبی، در حدود ۹۵ درصد از گرافت ‌های استخراج شده سالم باقی می‌ مانند و علت آن این است که به صورت مستقیم پیوند زده شده اند؛ هم چنین، پروسه جراحی کاشت مو نیز کوتاه تر خواهد شد.

در این روش استخراج گرافت ‌ها با استفاده از ابزاری تحت عنوان میکروپانچ صورت می ‌گیرد و گرافت های خارج شده، پس از استخراج، در یک محلول سرشار از انواع مواد معدنی غوطه ور می شوند تا بعد از آن،  با استفاده از ابزاری به نام قلم چوی در محل مورد نظر برای کاشت پیوند زده شوند.

مزایای کاشت مو به روش  DHI

  • زمان بیرون ماندن گرافت ‌ها از پوست سر کاهش می یابد و در نتیجه کاشت مو با موفقیت بیشتری انجام می شود.
  • سرعت برداشت و کاشت گرافت‌ ها بیشتر می شود.
  • رشد گرافت ‌های کاشته شده سرعت بالاتری خواهند داشت و در نهایت تراکم موها بیشتر می شود.

سخن پایانی

کاشت مو یک روش طبیعی و ماندگار برای درمان ریزش مو و طاسی سر است؛ با این حال پروسه کاشت مو به روش های مختلفی قابل انجام است.

امروزه، به واسطه استقبال مردم از جراحی پیوند مو، انواع تکنولوژی های روز دنیا به کمک گرفته شده اند و روش هایی برای کاشت مو ابداع شده است که کاملا با استفاده از ابزارهای دقیق انجام می شود؛ با این حال برای انجام این عمل زیبایی حتما باید به مراکز و کلینیک های معتبری همچون کلینیک زیبایی لبخند مراجعه کنید تا نه تنها به بهترین شیوه، جراحی کاشت مو را انجام دهید، بلکه از نتایج آن که همانا کاشت مویی طبیعی با تراکم بالا است، بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×