تخصص پزشکی
معرفی کسب و کار

شرایط سنی تخصص پزشکی در المان

خرداد ۲۴, ۱۴۰۲ 2۰183

اگر دوره عمومی پزشکی رو گذروندید و چند سالی رو در ایران به کار کردن سپری کردید و از شرایط تحصیل و کار خود در ایران راضی نیستید؛ حتما به دنبال تغییر اوضاع هستید. یکی از گزینه هایی که میتونه اوضاع شما رو تغییر بده خوندن دوره تخصص اون هم توی کشوری مثل آلمان هست.

حتما از خودتون سوال میکنید که آیا من شرایط سنی تخصص پزشکی در آلمان رو دارم؟ این مقاله دقیقا قراره به همین سوال شما جواب بده…

با توجه به پیچیدگی های زیادی که فرایند اپلای تحصیلی داره پیشنهاد میکنم که حتما قبل از اینکه دست به کاری بزنید با وکیل مهاجرت به آلمان یه مشاوره کامل بگیرید و اون موقع خودتون تصمیم بگیرید که بهترین گزینه های پیش روی شما چیه؟

شرایط سنی تخصص پزشکی در المان چگونه است؟ به طور کلی، متقاضیان بسته به تخصص خود به ۴ تا ۵ سال تحصیل نیاز دارند؛ برای تخصص پزشکی در آلمان به مهارت های زبان آلمانی در سطح C1 مورد نیاز است و متقاضی می بایست در آزمون تاییدیه شرکت و قبول شود.

اما، دقت داشته باشید که معادل سازی مدارک نیز از مراحل اخذ تخصص در آلمان است؛ شرایط سنی و هزینه تحصیل تخصص پزشکی در آلمان نیز از موارد مهمی است که باید در نظر داشت؛ در ادامه بیش تر در مورد شرایط سنی و هزینه های تخصص پزشکی در آلمان و هزینه تحصیل صحبت خواهیم کرد.

مزایای تحصیل تخصص پزشکی در آلمان

آلمان مقصدی ایده آل برای تحصیل تخصص پزشکی است و یکی از مزایای مهم تحصیل تخصص پزشکی در آلمان، دسترسی به تحصیلی رایگان و مقرون به صرفه می باشد؛ همچنین، امکان استفاده از کمک هزینه های تحصیلی نیز برای دانشجویان خارجی وجود دارد.

از دیگر مزایای ادامه تحصیل از طریق دانشگاه های آلمان، امکان کار حین تحصیل می باشد تا بدین صورت دانشجویان بتوانند هزینه های زندگی و تحصیل را بهتر مدیریت نمایند.

از عوامل دیگر جهت انتخاب دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین المللی، سطح علمی بالا دانشگاه ها، اقتصادی باثبات، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی بالا می باشد.

دانشگاه های آلمان شرایط خوبی جهت تحصیل پزشکی دارند؛ برای مثال دانشگاه پزشکی آخن آلمان در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

روش های تحصیل تخصص پزشکی در آلمان

اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان جهت تحصیل تخصص به دو صورت ممکن است:

  • از طریق پزشک مهمان: بسیاری از متقاضیان تخصص از این روش استفاده می کنند و تحصیل تخصص برای این گروه از متقاضیان، بدون دریافت حقوق انجام خواهد شد؛ از مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش از طریق پزشک مهمان موارد زیر می باشند:
    • مدارک سابقه کار (در بیمارستان و یا دیگر مراکز درمانی)
    • مدارک معتبر دانشگاهی
    • مدارک زبان آلمانی تا سطح حداقل B2
    • تمکن مالی، به عنوان مثال ارائه ی مدارک بورسیه تحصیلی (برای تحصیل رایگان) و یا حساب بلوکه شده
  • پذیرش تخصص پزشکی آلمان به صورت با حقوق: برای متقاضیان غیر اروپایی اخذ پذیرش تخصص بدین روش کمی دشوار است؛ البته می توان نخست، به عنوان دستیار پزشک متخصص در بیمارستانی در آلمان به فعالیت مشغول شد؛ بدین صورت، متقاضی علاوه بر دریافت حقوق، برای آزمون تخصص پزشکی نیز آماده خواهد شد.

همچنین، دوره تخصص پزشکی در آلمان در یکی از بیمارستان های تایید شده آلمان سپری می شود که از جمله این بیمارستان ها برای تخصص پزشکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بیمارستان های دانشگاهی: بیمارستان های دانشگاهی تحت نظر دانشگاه های پزشکی آلمان می باشند.
  • بیمارستان های آموزشی آکادمیک: دانشگاه های ارائه دهنده رشته های تخصص پزشکی در آلمان همکاری مستقیمی با بیمارستانهای آموزشی آکادمیک دارند؛ بدین گونه که، دروس تخصصی در دانشگاه ها سپری شده و مباحث عملی در بیمارستان ها طی می شوند.
  • بیمارستان های خصوصی: متخصصین پزشکی می توانند دوره های کارآموزی را در بیمارستان های خصوصی طی کنند؛ این بیمارستان ها معمولا از طریق کلیساها، شهرداری ها و یا سایر سازمانها اداره می شوند.

دقت داشته باشید که، فقط مدرک دوره های عملی که از طریق بیمارستان های دانشگاهی و یا بیمارستان های آموزشی آکادمیک طی شده باشند،در ایران معتبر هستند.

بورسیه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل تخصص پزشکی در آلمان

ده دانشگاه برتر جهت تحصیل تخصص پزشکی در آلمان شامل موارد زیر می باشند:

 

  1. دانشگاه پزشکی شاریته برلین
  2. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان دانشگاه مونیخ
  3. دانشگاه هنریش هین دوسلدورف
  4. دانشگاه توبینگن
  5. دانشگاه هایدلبرگ پزشکی
  6. دانشگاه کلن
  7. دانشگاه پزشکی هانوور
  8. دانشگاه هامبورگ
  9. دانشگاه فریبورگ
  10. دانشگاه اولم

شرایط سنی تخصص پزشکی در المان

شرایط سنی تخصص پزشکی در آلمان به چه صورت است؟ شرایط سنی برای تخصص پزشکی در آلمان و اخذ ویزا یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه نمود؛ با این که محدودیت سنی خاصی برای اخذ پذیرش تخصص از دانشگاه های خصوصی و دولتی آلمان وجود ندارد، اما با توجه به دانشگاه ممکن است این موضوع متفاوت باشد.

البته،محدودیت سنی برای تخصص پزشکی در آلمان، در زمان اقدام برای ویزای تحصیلی می تواند مهم باشد؛ لذا، کشور آلمان در زمان اعطای ویزا برای تحصیل در آلمان، به سن و گپ تحصیلی متقاضی بسیار توجه دارد.

در نتیجه، هر چه سن و گپ تحصیلی کم تر باشد، شانس متقاضی جهت اخذ پذیرش تخصص و دریافت ویزای تحصیلی آلمان بالاتر خواهد بود.

هزینه های تحصیل تخصص پزشکی در آلمان

به طور کلی، هزینه های تحصیل در آلمان بسیار مقرون به صرفه و رایگان است که این خود مزیتی قابل توجه بوده که توانسته دانشجویان زیادی را به سوی آلمان روانه کند.

اما دانشگاه های آلمان شامل دانشگاه های خصوصی و دولتی هستند که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان تقریبا رایگان می باشد؛ لذا هزینه این دانشگاه ها در مقایسه با دانشگاه های خصوصی آلمان بسیار پایین است.

به طوری که، هزینه تحصیل تخصص پزشکی در دانشگاه های دولتی آلمان بسته به دانشگاه، در حدود ۴۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو سالانه خواهد بود؛ اما این هزینه در دانشگاه های خصوصی در حدود ۱۱۵۰۰ تا ۳۱۰۰۰ یورو سالیانه می باشد.

علاوه بر هزینه های تحصیل تخصص، متقاضیان باید به هزینه های زندگی در زمان تحصیل در آلمان نیز توجه داشته باشند؛ هزینه های زندگی در آلمان شامل هزینه اقامتگاه، هزینه حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک، هزینه اینترنت و غیره می باشد.

به طور کلی، هزینه زندگی دانشجویی در آلمان جهت تخصص پزشکی به طور میانگین ۱۰۵۰۰ یورو سالانه خواهد بود.

بورسیه های تخصص پزشکی در آلمان

از بهترین روش های کاهش هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی، اخذ بورسیه های تحصیلی می باشد؛ اما بورسیه های تحصیل تخصص پزشکی در آلمان بسیار محدود بوده و اکثرا مختص دانشجویان آلمانی و یا متقاضیان اتحادیه اروپا می باشد.

لذا، برای تحصیل تخصص پزشکی به صورت ارزان و یا تقریبا رایگان، متقاضیان باید بکوشند تا از دانشگاه های دولتی آلمان پذیرش دریافت نمایند؛ اما از آن جا که تقاضا برای دانشگاه های دولتی آلمان به دلیل پایین بودن شهریه ها بسیار بالا است، در نتیجه، پذیرش از این دانشگاه ها دشوارتر بوده و به سطح علمی و تلاش بیشتری نیاز خواهدداشت.

 

شرایط سنی و هزینه تحصیل تخصص پزشکی در آلمان از مواردی است که باید پیش از اقدام برای تحصیل بدان توجه نمود؛چرا که شرایط سنی تخصص پزشکی در المان از طریق دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×