6A68Fb46 5471 4A84 B95A D3E4Ca972B9C
گردشگری

اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان چه شرایطی دارد؟

تیر ۲۵, ۱۴۰۲ 5۰158

در حوزه مهاجرت تحصیلی، دانشگاه های آلمان به دلیل مزایای فراوانی که ارائه می‌دهند، از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شوند. این محبوبیت از تأمین شرایط تحصیل رایگان، شهرت بین‌المللی و سیستم آموزشی با کیفیت بالا ناشی می‌شود. علاوه بر هزینه‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی و فرصت تحصیل به زبان انگلیسی در بعضی از دانشگاه های آلمان، نرخ بالای استخدام فارغ‌التحصیلان در آلمان نیز، این کشور را به یک مقصد جذاب در حوزه مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است.

 

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

6A68Fb46 5471 4A84 B95A D3E4Ca972B9C

در اولین مرحلۀ اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان، ابتدا باید دانشگاه یا مرکز آموزشی موردنظر و همچنین رشتۀ تحصیلی خود را برای اپلای انتخاب کنید. سپس باید با مراجعه به وب‌سایت مرکز آموزشی، اطلاعات کاملی در خصوص فرایند و شرایط اخذ پذیرش، مدارک لازم، ددلاین ارسال مدارک، هزینۀ تحصیل و… به دست آورید.

در مرحلۀ بعدی، باید مدارک مورد نیاز دانشگاه از جمله مدرک زبان را تهیه کنید و نسبت به ترجمۀ مدارک نیز اقدام نمایید. سپس در زمان تعیین‌شده، برای آپلود مدارک و ارسال درخواست پذیرش خود، از طریق پلتفرم مدنظر دانشگاه، اقدام کنید و هزینۀ اپلای (اپلیکیشن فی) را بپردازید.

پس از ارسال مدارک، باید منتظر نتیجۀ بررسی بمانید و در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان، برای ثبت‌نام اقدام کنید. در مرحلۀ آخر، پس از تعیین محل مناسب برای اقامت در شهر موردنظر، برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید و هنگامی که موفق به اخذ ویزا شدید، آمادۀ مهاجرت تحصیلی به آلمان شوید.

6A68Fb46 5471 4A84 B95A D3E4Ca972B9C

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

— ترجمۀ آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات

— مدرک معتبر آزمون زبان انگلیسی یا آلمانی

— مدارک هویتی

— انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه

— مدرک اثبات تمکن مالی

— ارائۀ بیمۀ دانشجویی

— دو قطعه عکس در ابعاد گذرنامه

— گواهی تأییدشدۀ ورود به تحصیلات عالی (در صورت گذراندن دوره در کالج‌های آلمان)

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه های آلمان

در دانشگاه های آلمان، تنوع بسیار زیادی در رشته‌های تحصیلی وجود دارد. همچنین کشور آلمان به عنوان یک کشور صنعتی، همواره نیاز به فارغ‌التحصیلان و نیروهای متخصص و حرفه‌ای دارد. البته برخی از رشته‌های دانشگاهی وجود دارند که از امکانات بیشتری برای مهاجرت و تحصیل در آلمان برخوردارند و دانشجویان با احتمال بیشتری پس از فارغ‌التحصیلی، وارد بازار کار این کشور می‌شوند.

بهترین رشته‌های دانشگاهی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان عبارتند از:

— رشته‌های علوم پزشکی

— اقتصاد

— رشته‌های مهندسی

— مدیریت

— MBA

— مهندسی نرم‌افزار

— مهندسی صنایع

— مهندسی برق الکترونیک

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

536587Ee 498C 4725 Bc7D Cc1834A10A7B

مهم‌ترین مزیت تحصیل در آلمان که موردتوجه دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است، رایگان بودن تحصیل، در دانشگاه‌های دولتی این کشور است. اغلب دانشگاه‌های دولتی آلمان، شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی، فارغ از کشور مبدأ آن‌ها فراهم کرده‌اند.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های دولتی آلمان به دلیل رقابت زیاد، کار آسانی نیست. ظرفیت پذیرش این دانشگاه‌ها محدود است و برای برخورداری از شانس تحصیل رایگان، باید به زبان آلمانی مسلط باشید و مدرک زبان معتبر ارائه دهید. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی پیش از ورود به دانشگاه های آلمان، مدتی را در کالج‌های این کشور برای یادگیری زبان آلمانی سپری می‌کنند.

هزینۀ تحصیل در آلمان

هزینۀ تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان تقریباً رایگان است و فقط امکان دارد هر ترم مبلغی بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ یورو برای مواردی مانند هزینه‌های دولت و خدمات دانشجویی پرداخت کنید. البته دانشجو باید بتواند هزینه‌های روزمرۀ زندگی و اقامت خود را نیز تأمین کند.

در مقطع دکترا، که از مقاطع تحصیلی پرطرفدار در کشور آلمان محسوب می‌شود، شهریه در تمام دانشگاه‌های دولتی آلمان به مدت سه سال (۶ ترم) رایگان است. اما لازم به ذکر است،احتمال دارد که در صورت طولانی شدن دورۀ تحصیل، ملزم به پرداخت شهریه برای مدت زمان اضافه و بیشتر از بازۀ استاندارد تحصیلی باشید.

شرایط سنی اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان

یکی از شرایط مهم اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان، سن متقاضی در هرکدام از مقاطع تحصیلی است. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید حداکثر ۲۱ سال و متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد باید حداکثر ۳۰ سال داشته باشند. در نظر گرفتن شرایط سنی، شانس اخذ ویزای تحصیلی آلمان را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه برای تحصیل در آلمان در مقطع دکترا محدودیت سنی خاصی تعریف نشده است. مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکترا با رقابت بالایی همراه است و چنانچه متقاضی موفق به پذیرش گرفتن از دانشگاه در مقطع دکترا شود، می‌تواند برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان نیز اقدام کند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان با مؤسسه مهاجرتی ویتراپو

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارید، بهتر است در این مسیر از یک مؤسسه مهاجرتی معتبر با خدماتی مانند مشاوره مهاجرتی و همچنین استفاده از راهنمایی های وکیل مهاجرت بهره ببرید. این امر موجب افزایش شانس اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی شما می‌شود، و مسیر مهاجرتی شما جهت تحصیل در آلمان را هموار می‌کند.

مؤسسه مهاجرتی ویتراپو با تضمین خدمات اخذ ویزا و پذیرش دانشگاه، در این مسیر همراه شماست، تا به هدف خود یعنی تحصیل در دانشگاه های آلمان برسید. مؤسسه مهاجرتی ویتراپو ضمن برگزاری جلسۀ رایگان مشاوره مهاجرت و سپردن پروندۀ مهاجرتی شما به وکیل مهاجرت حرفه‌ای، خدمات خود را به صورت ۱۰۰ درصد گارانتی و با ضمانت کتبی بازگشت وجه ارائه می‌دهد تا با اطمینان خاطر برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنید.

https://vitrapo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×