اهمیت آبرسانی پوست صورت تصویر 1
آرایش و زیبایی

اهمیت آبرسانی پوست صورت

مهر ۲۲, ۱۴۰۲ 7۰186

بسیاری از افراد از اهمیت آبرسانی پوست غافلند. آبرسانی پوست به تغذیه ی پوست شما کمک می کند و از بروز خشکی، خارش پوست، افتادگی و چین و چروک جلوگیری می کند. شفافیت و درخشندگی پوست را افزایش می دهد و در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

در این مقاله به بررسی اهمیت آبرسانی پوست صورت می پردازیم و بهترین آبرسان های پوستی را به شما معرفی می کنیم.

آبرسانی پوست چیست؟

پوست مانند هر اندامی در بدن نیاز به آب دارد. اگر آب کافی به پوست نرسد، بتدریج خطوط پوستی و افتادگی در بافت آن ایجاد می شود. و در صورت عدم رسیدگی درست این خطوط به چین و چروک تبدیل می شوند.

بسیاری از افراد بر این باورند که با نرسیدن رطوبت به پوست، پوست خشک می شود. در صورتیکه خشکی پوست و بی آبی آن دو عامل متفاوت است. پوست خشک به ژنتیک افراد مرتبط است، در صورتیکه کم آبی یک عامل خارجی است. جالب است بدانید که علت ایجاد پوست خشک تولید نامتوازن چربی توسط غدد چربی است.

اگر پوستی خشک دارید، آبرسانی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا خشکی، پوست شما را مستعد چین و چروک و آسیب های متعدد می کند و در صورت عدم آبرسانی این آسیب مضاعف خواهد شد.

علل کم آبی پوست چیست؟

کم آبی بدن می تواند علت های مختلف داخلی و خارجی داشته باشد. در زیر به شایع ترین علل داخلی و خارجی کم آبی بدن می پردازیم:

  1. نخوردن آب کافی در طول روز
  2. آب و هوای سرد و خشک یا بادخیز
  3. استفاده از پاک کننده های قوی پوستی
  4. حمام با آب داغ
  5. شستشوی مداوم پوست
  6. شنا در استخرهای کلردار
  7. افزایش سن و کاهش هیالورونیک اسید در بافت پوستی
  8. برخی بیماری ها مانند تیروئید، دیابت و ..

E24368Bc 02Bc 4367 914E 91Ffbca4Caa7 برخی از عللی که برای کم آبی پوست ذکر شد، قابل کنترل و پیشگیری هستند و می توانیم با دانستن آن ها از خشکی بیشتر پوست خود جلوگیری کنیم. اما کنترل بسیاری از علل خشکی پوست امکانپذیر نیست. بنابراین باید با مراقبت درست و آبرسانی پوست از بروز کم آبی و آسیب های پوستی جلوگیری کنیم.

اهمیت آبرسانی پوست صورت

۱-بهبود حالت الاستیک پوست اولین تغییری است که بعد از آبرسانی مناسب و درست پوستی اتفاق می افتد. پوستی که دارای خاصیت الاستیک و ارتجاعی مناسبی است، براحتی دچار چین و چروک و افتادگی نمی شود.

۲-پوستی که آبرسانی کافی و مناسب داشته باشد. دچار خطوط و ترک های پوستی نمی شود. خط های ریز نشانه ی کم آبی پوست است که در صورت عدم رسیدگی عمیق تر می شود و چین و چروک را در پی خواهد داشت.

۳-اگر آبرسانی پوست صورت به اندازه باشد، پوست چرب نمی شود. زیرا هنگامی که پوست خشک می شود، ترشح بیشتر چربی توسط غدد چربی به عنوان یک از مکانیسم دفاعی اتفاق می افتد. چربی روی پوست تا حدی مانع از خشکی بیش از حد آن می شود اما در صورت عدم رسیدگی به موقعه به پوست، ممکن است منجر به آسیب پوستی و ظهور جوش شود. با استفاده از محصولات آبرسان بدون روغن چون آبرسان ویتابلا می توان این مشکل را برطرف کرد.

۴- با آبرسانی پوست صورت می توانید مقاومت پوست خود را افزایش دهید. پوست کم آب مقاومت کمتری در برابر آلاینده های محیطی دارد و آسیب پذیرتر است. در حقیقت بیرونی ترین لایه ی پوست باید دارای رطوبت کافی جهت دفع سموم و حمل مواد مغذی باشد. اگر پوست به خوبی هیدراته نشده باشد، نسبت به محرک ها و میکروب ها حساسیت کمتری دارد و در نتیجه بیشتر دچار آسیب می شود.

۵-آبرسانی پوست صورت باعث افزایش شفافیت و درخشندگی پوست شما می شود. پوست شفاف شما را با نشاط تر و جوان تر نشان می دهد.

حالا که اهمیت آبرسانی پوست برای شما روشن شد بهتر است که با بهترین روش های آبرسانی پوست آشنا شوید.

روش های آبرسانی پوست صورت

استفاده از آبرسان های مناسب و سازگار با پوست شما

یک آبرسان مناسب پوستی باید دارای ترکیبات جاذب و نگهدارنده آب طبیعی چون هیالورونیک اسید باشد، تا بتواند رطوبت را در سطح پوست برای مدت طولانی تری نگه دارد. همچنین بهتر است آبرسانی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات محافظ در برابر اشعه ی خورشید و آلاینده های محیطی باشد. تا قدرت حفاظتی پوست شما را افزایش دهد.

476Af04C 1324 40B6 B002 2035D2Fc0B05

ژل کرم آبرسان ویتابلا با دارا بودن هیالورونیک اسید سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. همچنین این ژل حاوی آنتی اکسیدانی چون ویتامین C است که از تخریب سلول های پوستی ناشی از اشعه ی خورشید و آلودگی های محیطی جلوگیری می کند. سایر ویتامین های موجود در این آبرسان نیز به تغذیه ی مناسب پوستی شما کمک می کنند.

ژل کرم آبرسان ویتابلا تحت لیسانس کشور ایتالیا و دارای بافتی سبک و سازگار با پوست است. آبرسان ویتابلا دارای طراحی اختصاصی برای پوست های چرب و خشک است و در جهت توجه به نیازهای متفاوت آبرسانی پوست چرب و خشک دو محصول مجزا تولید و روانه ی بازار کرده است.

شما می توانید کرم های آبرسان ویتابلا را با مناسب ترین قیمت از اینجا بخرید.

استفاده از محصولات آبرسان و ضدچروک سازگار با پوست

محصولات ضدچروک پوستی که حاوی آبرسان هستند می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. زیرا علاوه بر آبرسانی با بهبود بافت پوست می توانید روند پیری پوست شما را به تعویق بیندازید.

یک آبرسان و ضدچروک مناسب علاوه بر دارا بودن هیالورونیک اسید برای هیدراته کردن پوست، باید کلاژن سازی را در سطح پوست تحریک کند. کلاژن و الاستین از جمله بافت های همبند پوستی هستند. این دو پروتئین در استحکام پوستی موثرند. افزایش سن ، مصرف داروها و عوامل ژنتیکی باعث کاهش تولید این پروتئین های حیاتی پوست می شود. اگر کلاژن لازم توسط یک آبرسان و ضد چروک مناسب برای پوست تامین شود. روند ایجاد چین و چروک و مشکلات پوستی با تاخیر می افتد.

C35E25F7 C146 4Fc4 84F1 6Ee93Ca9Cc58

سرم لیفتنگ صورت گاتیو با دارا بودن هیالورونیک اسید، ویتامین سی و ترکیبات کلاژن ساز می تواند در آّبرسانی، افزایش سلامت، بهبود بافت پوست نقش موثری داشته باشد.

برای خرید این سرم همه کاره ی مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

داشتن پوست سالم و زیبا یکی از مهمترین دغدغه ای افراد است. پوست سالم، پوستی است که دارای رطوبت کافی باشد و قابلیت ارتجاعی مناسب داشته باشد. آبرسانی به پوست با تنظیم و تعادل رطوبت، مانع از تخریب الاستین و کلاژن پوستی می شود و با حفظ خاصیت ارتجاعی سبب بهبود سلامت پوست شما می شود.

یکی دیگر از عواملی که در سلامت پوست نقش دارد، تغذیه مناسب پوستی است. آبرسانی به پوست باعث انتقال مواد مغذی به مناطق مختلف پوست و تغذیه ی پوست می شود.

بنابراین برای حفظ سلامت پوست خود و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب پوستی استفاده از آبرسان مناسب را در برنامه روزانه ی خود قرار دهید. آبرسان مناسب پوستی باید در کنار آبرسانی از پوست شما در برابر عوامل آسیب زا محافظت کند. کرم ژل آبرسان ویتامین با دارا بودن هیالورونیک اسید و آنتی اکسیدان می تواند سلامت پوست شما را تضمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×