Ca100A96 B3C5 4A37 B249 4E6F880368C0
دنیا مد و لباس

شورتکس یا شورت پریودی چیست و چه ویژگی های باید داشته باشد

مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ 4۰200

شورتکس، یکی از کاربردی ترین انواع لباس زیر برای خانم ها است که میتواند در زمان عادت ماهانه، کمک زیادی به آن ها کند. بانوان، با توجه به فیزیک بدنی، نیاز به مدل های از لباس زیر دارند که در زمان پریودی یا همان قاعدگی، از آن استفاده کنند. این نیاز اساسی خانم ها؛ موجب طراحی و تولید شورت پریودی یا همان شورتکس شد. اما شورتکس چیست و چه ویژگی های باید داشته باشد را در ادامه خواهید خواند.

شورت پریودی یا شورتکس چیست؟

شورتکس یا شورت قاعدگی و یا همان لباس زیر پریودی، نوعی شورت زنانه است که از قسمت فاق تا پشت شورت (قسمت کمر) پارچه ای سه لایه، که یک لایه آن از پارچه و لایه دوم از جنس مشما و مشبک است (که خون را به خود جذب می کند) و لایه آخر آن از نوع پارچه ای، عموما از جنس ویکسوز و یا نخ است، تولید شده و در دوران پریودی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این مدل از انوع شورت، لباس زیر پشتیبان یا شورت پریودی نیز میگویند.

این سبک از لباس زیر مناسب برای عادت ماهانه، خون را به خود جذب کرده و مانع از کثیف شدن سایرلباسهایتان در زمان عادت ماهانه خواهند شد. اما لازم است بدانید که از کدام نوع از شورتکس استفاده کنید و ویژگی های که یک شورت پریودی مناسب باید داشته باشد را بشناسید که در ادامه توضیح داده ایم.

A77144D3 5Da4 4Bb5 A36E 84Bf80566Cfd

برای مشاهده جدیدترین محصولات لباس زیر زنانه برند لباس سکرت با تخفیف ویژه به این بخش مراجعه کنید:
https://www.lebassecret.com/product-category/underwear/women-underwear/

چرا هر بانویی باید شورتکس داشته باشد

شورتکس ها؛ شبیه لباس زیر معمولی به نظر می‌رسند، اما دارای یک لایه پارچه اضافه هستند، که به جلوگیری از نفوذ خون به لباس در زمان پریودی کمک می‌کنند. این کار، مانع از گسترش خون به سایز لباس ها در زمان عادت ماهانه می‌شود و با از آلوده شدن و یا کثیف شدن سایر لباس های تان پیشگیری می‌کند.

بسیاری از بانوان عزیز، در زمان پیش از قاعدگی و یا بعد از آن، دچار لکه بینی می‌شوند که لباس زیر عادی، شورت نخی و شلوارشان را کثیف می‌کند. این موضوع کاملا ناراحت کننده و آزار دهنده است، بخصوص اگر در اداره در حال کار و یا در دانشگاه باشید. برای جلوگیری از نفوذ خون پریودی؛ از شورتکس یا شورت بهداشتی استفاده می‌کنند.

Dfded1B1 Af5F 4832 8414 060Dedd37B85

ویژگی های یک شورتکس مناسب چیست؟

شورتکس ها را میتوان با انواع مدل لباس خواب فانتزی و لباس های بیرون پوشید. برای داشتن بهترین تجربه استفاده از لباس زیر پریودی، بهتر است به موارد زیر دقت کنید تا بتوانید مناسب ترین و بهترین مدل های شورکتس را بشناسید.

جنس و کیفیت خوب شورت پریودی بسیار مهم است

یکی از مواردی که باید به آن دقت زیادی داشته باشید، کیفیت و جنس شورتکس است. در فروشگاه های قدیمی و معتبر لباس زیر مانند برند لباس سکرت ( lebassecret.com )، کیفیت محصولات به صورت صادقانه ای درج شده که میتوان درستی آن را از طریق نظرات کاربران و خریدارن، چک کرد. با توجه به اهمیت لباس زیر در سلامت اندام های خصوصی، سعی کنید از مدل های باکیفیت لباس زیر، شورت نخی و سوتین وارداتی که در فروشگاه های قدیمی لباس زیر ایران، عرضه می‌شود، استفاده کنید.

به سایز بندی مناسب شورتکس دقت کند

همانطور که در انواع مدل شورتکس یا شورت پریودی موجود در این فروشگاه، مشاهده میکنید، در تک تک محصولات، راهنمای سایز وجود دارد که میتوانید بر اساس آن، انتخاب سایز کرده و مدل مناسب را خریداری کنید.

با توجه به عوارض پوشیدن لباس تنگ که در مجله معتبر وقت مد بیان شده، از پوشیدن انواع مدل لباس زیر تنگ، خودداری کنید.

انواع شورتکس

به صورت کلی، دو نوع شورت پریودی، شورتکس و یا همان شورت پشتیبانی وجود دارد.

شورتکس یا شورت پریودی، کاملا بدون صدا است

محصولات وارداتی که توسط برند های معتبر عرضه می‌شود، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. مدل های شورتکس که در فروشگاه های مانند لباس سکرت وجود دارد، کاملا بی صدا هستند. اما جدیدا گزارش شده که در بعضی از پیج های اینستاگرامی، مدل های از شورتکس که در کارگاه های بدون کیفیت تولید شده، به بازار راه یافته، که از قیمت پایین و کیفیت نامناسبی برخوردار بوده و از لایه ای نایلونی که باعث حساسیت خواهد شد، در درون لایه وسطی آن به کار رفته است.

6C080B57 6562 4092 A9F6 8A8479663E45

برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قارچی، از خرید این محصولات در فروشگاه های نامعتبر، جدا خودداری کنید.

شورتکس عادی

شورتکس های عادی بدون جیب و از مدل ساده ای برخوردار هستند. این مدل از شورت های پشتیبان، برای استفاده روزمره مناسب است.

 

شورتکس جیب دار، مدل رایج از لباس زیر دوران پریودی

شورتکس جیبدار، مدلی محبوب از انواع مدل شورت پریودی است که از یک جیب در قسمت جلو برخودار است. از این جیب میتوان برای نگهداری کیسه آب گرم جهت تسکین درد استفاده کرد. همچنین از جیب این مدل لباس زیر، میتوان برای نگهدرای سایر محصولات مورد نیاز مانند نوار بهداشتی نیز بهره برد.

منبع: https://www.lebassecret.com/what-is-thinx/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×