Images 1697006677 652644553C9Ee
معرفی کسب و کار

هنر میناکاری در کدام شهرها یافت می ‌شود؟

مهر ۱۹, ۱۴۰۲ 2۰150

هنر میناکاری در کدام شهرها یافت می ‌شود؟ میناکاری یکی از اصیل ترین و معروف ترین صنایع دستی ایران است. اصفهان مرکز تولید ظروف میناکاری در ایران می باشد. بسیاری از اداره ها و خانه ها برای زیبایی خانه و ادارات خود از خرید اینترنتی ظروف میناکاری استفاده می کنند. هنر مینا کاری هنرنصف جهان نوعی نقاشی هنری و ظریف است که بر روی ظروف نقره ای و مسی انجام می شود. قیمت ظروف میناکاری با توجه به جنس و زیبایی که دارد، بسیار برای ادارات و خانه ها به صرفه می باشد. اما بیشتر ظروف مینا کاری از مس است و به همین دلیل ماندگاری بالا دارند. ماندگاری بالا باعث افزایش فروش ظروف میناکاری می شود. جالب اینجاست که مینا در لغت به معنای آسمان آبی است و در ادامه از شرکت هنر نصف جهان به بررسی شهر های سازنده این هنر خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید!

مینا کاری چیست؟

هنر میناکاری در کدام شهرها یافت می ‌شود؟ | هنر نصف جهان

مینا کاری هنر نصف جهان  و صنایع دستی است که قدمتی طولانی دارد. هنر میناکاری هنرنصف جهان بیشتر بر روی ظروف مسی انجام می شود، اما می توان از آن بر روی ظروف طلا و نقره نیز استفاده کرد. یکی از مزایای خرید اینترنتی ظروف میناکاری هنر نصف جهان طلایی این است که طلا در هنگام ذوب مینا اکسید نمی شود و به همین دلیل به صاحب خود اجازه می دهد طرح دقیقی انجام دهد. برخی تاریخ هنر میناکاری را به مصر باستان نسبت می دهند و برخی دیگر معتقدند مینا در ایران متولد شده و سپس به سایر نقاط جهان راه یافته است. برخی معتقدند هنرنصف جهان مینا کاری در ایران به دوران اشکانیان و ساسانیان برمی گردد. اما شواهدی از نوعی مینای دندان در دوره هخامنشیان وجود دارد.
لعاب مینا کاری  از ترکیب اکسید های فلزی و چند نمونه نمک در دمای حدود ۸۵۰ درجه سانتی گراد به وجود می آید و رنگ های روی ظروف به مرور زمان و بر اساس دما شکل می گیرند. بسیاری از افراد با استفاده از خدمات خرید اینترنتی ظروف میناکاری می توانند ظروف منحصر به فرد خود را خریداری کنند. همچنین طرح های ایجاد شده روی ظروف، بسیار بر قیمت ظروف میناکاری تاثیر گذار هستند. امروزه اصفهان، پایتخت فرهنگی ایران، مرکز تولید مینا است. این روزها شهر اصفهان به قطب مینا کاری در ایران تبدیل شده.

کاربرد مینا کاری چیست؟

مینا کاری در لغت زبان فارسی به ظروف و زیور آلات مشهور است. این هنر در بسیاری صنایع کاربرد دارد و زیبایی منحصر به فردش باعث رونق خرید اینترنتی ظروف میناکاری هنرنصف جهان می شود. مینا کاری هنری است که با استفاده از قلم سفید نقوش متقارن مختلف را با رنگ های آبی، سبز و گاهی قرمز روی سطوح ترسیم می کند. همچنین انواع کاربرد این هنر، باعث افزایش فروش ظروف میناکاری می شود. اگر با چشمانی هنرمندانه به ظروف لعاب دار نگاه کنیم، ما را به یاد آسمان آبی زیبا می اندازد. شاید به همین دلیل است که این هنر را مینا کاری می نامند. این هنر را می توان در غلاف خنجر، انفیه دان، زره نمایشی، آلبوم عکس، کمربرند، گلاب پاش، قرآن، قلمدان و آینه، شربت خوری و قلیان، جعبه های زیبا و سرویس چای خوری، سرویس شربت خوری، بشقاب، گلدان و قاب عکس یافت کرد.
مینا کاری هنری است که سابقه ۵ هزار ساله در صنایع دستی دارد و در بسیاری از خانه ها موجود می باشد. اما در دنیای امروز خرید اینترنتی ظروف میناکاری بسیار پر رونق تر از خرید حضوری می باشد. امروزه میناکاری بیشتر روی مس انجام می شود، اما هنرمندان این رشته می توانند آن را روی طلا، نقره و سفال انجام دهند که مناسب ادارات می باشد. همچنین از این هنر در تزیین پنجره ها و درب های اماکن مذهبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قابل ذکر است، این هنر در سفالینه ها و تزیین سفال ها هم استفاده می شود.

قیمت ظروف میناکاری

ظروف مینا کاری در بسیاری از اماکن مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت ظروف میناکاری هنر نصف جهان بر اساس جنس ساخته شده و طرح ایجاد شده متفاوت می‌باشد. همچنین خرید اینترنتی ظروف میناکاری به علت سهولت خرید و انتخاب بهتر این ظروف توسط بسیاری از مردم انجام می شود و از مطلوبیت خاصی برخوردار است. میناکاری روش رایج نقاشی روی ظروف مسی است. ابتدا با ظرف مورد نظر سه یا چهار بار لعاب می‌دهند و سپس روی جسم سفید شده رنگ می زنند. پس از اتمام کار، ظرف دوباره گرم می شود تا رنگ ثابت شود. طیف رنگی مورد استفاده در هنر مینا کاری هنرنصف جهان نیز از رنگ آبی است که به نوعی تداعی کننده آسمان می‌باشد.
نقوش طراحی شده بر روی این ظروف با نظم و ترتیب و معمولا طرح طاووسی هستند که در خرید اینترنتی ظروف میناکاری این مجموعه، به زیبایی آن باید توجه کنید. رنگ‌ ها از نوع لعابدار می ‌باشند که پس از طراحی درون حرارت پخته می ‌شوند. بنابراین رنگ روی مینا کاری‌ها ثابت است. همچنین در ادامه، فروش ظروف میناکاری هنر نصف جهان به دلایلی همچون زیبایی خانه و اتاق های اداره، بسیار انجام می شود. شما می توانید این محصول را با بهترین کیفیت و قیمت از این مجموعه خریداری کنید.

میناکاری در کدام شهر یافت می شود؟

خرید اینترنتی ظروف میناکاری | هنر نصف جهان

میناکاری هنری بسیار قدیمی در ایران می باشد. تاریخچه صنعت مینا کاری حدود ۵۰۰۰ سال قدمت دارد. این هنر بیشتر در شهر اصفهان یافت می شود و بسیار در این شهر مورد تولید قرار می گیرد. شهر های دیگر می توانند از خرید اینترنتی ظروف میناکاری اصفهان استفاده کنند و این محصول را درب منزل دریافت کنند. هنر مینا ترکیبی از هنر آتش و خشت است که با نقاشی تزئین شده است. بر اساس این تحقیقات این هنر نیز در معادن بیزانسی نیز دیده شده است. حتی برخی از آثار به دست آمده نشان می دهد که قدمت مینا کاری به قرن ۱۳ قبل از میلاد می رسد. قدمت مجسمه زئوس در یونان که هنر مینا کاری در آن استفاده شده است، به ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می رسد.

انواع مینا کاری

هنر مینا کاری هنر نصف جهان دارای انواع مختلفی است. هر کدام از انواع این نوع مینا کاری ها دارای کاربرد متفاوتی می باشند که باعث می شود خرید اینترنتی ظروف میناکاری به علت سهولت انتخاب، مناسب تر باشد. در ادامه به بررسی انواع مینا کاری خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید!

۱. مینای نقاشی

مینای رنگی هنر نصف جهان  یا همان نقاشی یکی از رایج ترین میناکاری های عصر امروزی است که بر اساس آن طرح های مینا بر روی شیشه شفاف شکل می گیرد. در واقع ابتدا پایه لعاب را با لعاب سفید می پوشانند و پس از پخت در فر، رنگ آمیزی و لکه گیری انجام می شود. همچنین خرید اینترنتی ظروف میناکاری نقاشی نسبت به سایر مینا ها بسیار بیشتر می باشد. برای تهیه مینای نقاشی ابتدا ورق های مسی را به شکل دلخواه برش می دهیم و تفت می دهیم تا سفت شوند، سپس در آب قرار دهید. بدنه مس با محلول آب و جوهر گوگرد برشته می شود تا چربی و ناخالصی ها از بین برود.
اشیاء مینا با پس زمینه سفید معمولا چهار بار پخت می شوند. هنگام کار با زمینه رنگی که نیاز به تذهیب دارد، حدود ۵ بار پخت می شود و برخی از اجسام تا ۴۵ بار پخت می شوند تا لعاب کامل شود. میناکاری و فرآوری مس و نقاشی یکی از شاخه های میناکاری اصفهان و یکی از روش های نوین در این هنر است که خرید اینترنتی ظروف میناکاری را افزایش چشمگیری داده است.

۲. مینای حجره بندی

مینای حجره بندی هنر نصف جهان یک عمل قدیمی در هنر مینای دندان است که به مینای سیمی نیز معروف است. به این ترتیب از سیم های بسیار نازک استفاده می‌کنند و به شکل های دلخواه در می آورند. سپس سیم ها با چسب روی قسمتی از کار نصب شده و با شیشه پوشانده می شود. کار تمام شده را در کوره ای با دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهند تا سیم ها گرم شوند. رنگ های پودری مخصوص را روی سطح کار قرار می دهند و به مدت سه دقیقه در فر می گذارنم تا سیم ها سیاه شوند. سپس این رنگ با اسید به حالت اولیه خود برمی گردد. همچنین خرید اینترنتی ظروف میناکاری حجره بندی در بعضی شهر های سنتی ایران بسیار رواج دارد.

۳. مینای مرصع

فروش ظروف میناکاری | هنر نصف جهان

در این سبک مینا دانه های یاقوت مانند با کمی رنگ و لعاب به کار چسبانده می شود. اصولاً ظرف را لعاب نمی دهند و از خود مس استفاده نمی کنند تا دانه ها در جای خود زیبا و بهتر شوند. این سبک امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر در زمان های قدیم رایج بوده و برای قوری استفاده می کردند.

فروش ظروف میناکاری هنر نصف جهان

هنر مینا کاری در بسیاری از صنایع های هنر های دستی مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی بخش خانه ها و ادارات است. فروش ظروف میناکاری به علت کاربرد بالای و زیبایی بخشی که در خانه ها از گذشته تا به حال داشته بسیار انجام شده است. شرکت هنر نصف جهان با دارا بودن انواع ظروف مینا کاری می تواند خرید اینترنتی ظروف میناکاری به صرفه ای را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین قیمت ظروف میناکاری در این مجموعه بسیار به صرفه بوده و دارای کیفیت بسیار منحصر به فردی است.برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید اینترنتی ظروف میناکاری به سایت https://honarenesfejahan.net  مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۳۶۰۰۰۸۱۴‌ تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×