Images 1706963235 65Be3123Ebd0B
معرفی کسب و کار

آشنایی با انواع سشوار و مزایا و معایب استفاده از آن

بهمن ۱۵, ۱۴۰۲ 3۰61

 

مو تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت افراد دارد. استفاده از تکنولوژی برای مراقبت و نگهداری از مو در بسیاری از موارد کمک کننده خواهد بود. یکی از وسایلی که از گذشته برای مراقبت و حالت دادن به موها مورد استفاده قرار می گیرد، سشوار است. بعد از استحمام، قرار گرفتن سر در معرض هوای سرد باعث بروز سردردهای عفونی از جمله سینوزیت می شود. اما این سوال پیش می آید که آیا قرار گرفتن در معرض باد گرم سشوار به موها آسیب می رساند یا خیر.

البته پیشرفت تکنولوژی باعث ساخت انواع مختلفی از سشوار می شود. هر کدام از انواع سشوار برای نوع خاصی از مو و کاربردی ویژه مناسب هستند و تا حدود زیادی می توانند اثرات مخرب استفاده از سشوار را کاهش دهند. در این مطلب همراه ما باشید تا با انواع سشوار آشنا شویم و مزایا و معایب استفاده از سشوار را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای استفاده از سشوار

استفاده از سشوار مزیت هایی دارد؛ از جمله اینکه بعد از استحمام زمان خشک شدن موها را کاهش می دهد. خشک شدن موها در معرض هوای آزاد نه تنها مدت زمان زیادی نیاز دارد همچنین باعث بروز سردردهای شدید ناشی از سینوزیت، سرماخوردگی و حتی وز شدن موها می شود. همچنین استفاده از سشوار با درجه حرارت مناسب باعث بهبود ظاهر موها می شود و شما می توانید آن ها را به شیوه دلخواه تان حالت دهید. استفاده از سشوار خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی و قارچی در ناحیه پوست سر را تا میزان زیادی کاهش می دهد و از شوره سر جلوگیری می کند. این ویژگی به افرادی که پوست سر حساس دارند کمک می کند تا مراقبت بهتری از موهای خود داشته باشند.

معایب

البته در کنار مزایای سشوار بد نیست که معایب استفاده از سشوار را نیز مورد بررسی قرار دهیم. استفاده مداوم خصوصاً در دمای زیاد باعث آسیب به فولیکول های مو می شود. این آسیب باعث ریزش موها می شود که در نهایت منجر به کم شدن حجم موها می شود. خشکی موها در نتیجه استفاده از سشوار، درخشندگی موها را از بین می برد و باعث شکنندگی تارهای مو و ایجاد موخوره می شود. برخی از افراد بر این باور هستند که استفاده از سشوار برای حالت دادن و خشک کردن موها باعث آسیب به گوش و کاهش شنوایی می شود. البته انتخاب سشوار مناسب از بین انواع سشوار این آسیب ها را به حداقل می رساند.

Images_1706963632_65Be32B01A296.Png

 انواع سشوار

انواع مختلفی از سشوار در بازار وجود دارد، آشنایی با آنها به شما کمک می کند تا هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1. سشوار تولید یون : این سشوار با فناوری تولید یون ها با بار منفی کار می کند. این یون ها باعث تجزیه مولکول های آب و خشک شدن موها می شود. زمان و دمای لازم برای خشک شدن موها توسط سشوار یونی کمتر از انواع سشوارهای دیگر است که یک مزیت فوق العاده محسوب می شود. این عامل باعث افزایش قیمت سشوار با فناوری تولید یون شده است. این مدل سشوار برای موهای ضخیم و وز انتخاب بسیار مناسبی است.
  1. سشوار سرامیکی : پوشش سرامیکی باعث توزیع مناسب گرما در سطح سشوار می شود. این سشوار با قابلیت تنظیم دما، خشک شدن موها با کمترین میزان دما را امکان پذیر می کند و آسیب به موها را تا میزان زیادی کاهش می دهد. این مدل سشوار برای افرادی که موهای لخت، کم پشت و نازک دارند، انتخاب بسیار مناسبی است.
  1. سشوار تورمالین : یکی دیگر از انواع سشوار، سشوار تورمالین است. زمانی که سنگ معدن تورمالین در معرض گرما قرار می گیرد، یون های منفی و پرتوهای مادون قرمز را تولید می کند. بنابراین از دو تکنولوژی برای خشک کردن و یا حالت دادن به موها استفاده می کند. در این حالت انتقال گرما به موها به صورت بسیار ملایم و ایمن صورت می گیرد. همچنین سرعت عملکرد این سشوار به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. این مدل سشوار برای موهای ضخیم انتخاب بسیار مناسبی است.
  1. سشوار تیتانیوم : این سشوار با استفاده از فلز تیتانیوم طراحی و ساخته شده است. این سشوار وزن بسیار کمی دارد و سرعت عملکرد آن نسبت به دیگر انواع سشوار بیشتر است. این مزیت ها باعث افزایش قیمت سشوار تیتانیوم در مقایسه با دیگر انواع سشوارها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×