94Acd97A 3330 4989 8C92 20Ed851278Db
معرفی کسب و کار

شرایط تحصیل در آمریکا برای ایرانیان در سال ۲۰۲۳

تیر ۲۷, ۱۴۰۲ 1۰211

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل یکی از روش های متداول مهاجرتی و اخذ اقامت دائم آمریکا میباشد.

اگر تمایل دارید روش های دیگر مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزای این کشور را بدانید ما سعی کردیم به صورت کامل و جامع آسان ترین روش های مهاجرتی را برای شما توضیح بدهیم.

94Acd97A 3330 4989 8C92 20Ed851278Db

برای دریافت اطلاعات بیشتر از آسان ترین و ارزان ترین راه های مهاجرتی روی لینک های مقاله کلیک کنید.

گذراندن دوران تحصیلی در کشور آمریکا یا حتی در یکی از کالج های امریکایی سایر کشورها، بسیار پر طرفدار است. یکی از معیارهایی که می توان بر اساس آن عملکرد گذشته یک مدرسه، موسسه تحصیلی یا دانشگاه را ارزیابی کرد، تقاضای هر ساله برای تحصیل در امریکا است.

ورود به برخی از دانشگاه های امریکایی، سخت ترین کار ممکن است. چرا که میزان تقاضا برای ورود به آن ها بسیار بالاست. کیفیت بالای آموزشی در دنیا، استفاده از تجارب سایر دانشگاه های با سابقه دنیا برای بهره مندی از شیوه های آموزشی نوین، جذب اساتید ممتاز و ممیز از سرتاسر جهان به منظور ارتقای کیفیت آموزشی، ارائه فرصت های شغلی عالی از طریق شرکت های مطرح دنیا، همه و همه از مواردی هستند که تحصیل در امریکا را توجیه پذیر می کنند.

مهاجرت به آمریکا روش های زیادی دارد که یکی از روش های آن تحصیل در آمریکاست. اگر علاقه مند به دریافت آسان ترین روش های مهاجرت به آمریکا هستید کلیک کنید.

امریکا برای آنکه متدها و روش های آموزشی خود را به سایر کشورها صادر کند، بسیاری از دانشگاه های خود را در کشورهای دیگری(حدود ۴۵ کشور) با همان سبک و ساختمان تأسیس کرده است. آن دانشگاه ها به عنوان شعبه آن مدرسه یا دانشگاه امریکایی در کشورهای دیگر است و یکی از پر طرفدارترین متقاضیان را در بین مدارس و دانشگاه های دنیا دارا هستند. زمانی که شما وارد یک دانشگاه امریکایی می شوید، ساختمان ها به شکلی هستند که نمی توانید تشخیص دهید این ساختمان در کدام کشور است. آیا در خاک ایالات متحده هستید یا در کشور دیگری! متدها و روش های آموزشی و حتی اساتیدی که به صورت پروازی به سایر کشورها سفر می کنند نیز بسیار جالب توجه است.

 

C28Ddb52 206A 4312 A092 9054B5F4079D

مراحل ۵ گانه تحصیل در امریکا به عنوان یک دانشجوی بین المللی در سال ۲۰۲۳

 

اگر می خواهید برای شرکت در کالج به ایالات متحده بیایید اما روش آن را نمی دانید، راهنمای ۵ مرحله ای وزارت امور خارجه امریکا برای اخذ ویزای آمریکا به روش تحصیلی را بخوانید. چه بخواهید فقط یک ترم را بگذرانید یا کل مدرک خود را در ایالات متحده کسب کنید.

  • در مورد مدارسی مورد نظر خود تحقیق کنید
  • شهریه و هزینه های خود را بپردازید. (دولت ایالات متحده به طور کلی بودجه ای برای دانشجویان بین المللی فراهم نمی کند). متوسط شهریه سالیانه یک دانشجوی مقطع PhD از ۲۸ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار نیز می تواند باشد.
  • برای یک مدرسه درخواست دهید
  • ویزای امریکا را به عنوان دانشجو بگیرید
  • برای مهاجرت به ایالات متحده و مدرسه خود آماده شوید

Did You Graduate From College In 2009? We Want To Hear From You - The New  York Times

  1. گزینه های خود را بررسی کنید

اولین قدم برای تحصیل در آمریکا، تحقیق در مورد گزینه های پیش رو برای پیدا کردن کالج یا دانشگاهی است که به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت دارد. نباید سعی کنید خود را با آن دانشگاه مطابقت دهید، بلکه باید دانشگاهی را پیدا کنید که با شما و اولویت ها و اهداف بلندمدتتان مطابقت داشته باشد. با توجه به اینکه موسسه مهاجرتی رویال اپلای سابقه موفق پرنده های تحصیلی بسیاری را دارد، می تواند بهترین گزینه های تحصیلی مطابق با ویژگی های شما را ارائه دهد.

به یاد داشته باشید که هیچ سیستم رتبه بندی رسمی برای کالج ها و دانشگاه ها در ایالات متحده وجود ندارد. کالج یا دانشگاهی برای شما بهترین است که نیازهای شما از نظر علمی، مالی و شخصی را برآورده کند.

مراقب تاریخ های مهم باشید! باید حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه قبل از سال تحصیلی که برنامه دارید در کالج یا دانشگاه ایالات متحده شرکت کنید، تحقیقات خود را شروع کنید. با پاسخ دادن به این سؤالات اساسی «اولویت های خود را تعریف کنید». در هر سطح تحصیلی که هستید، از این بخش شروع کنید:

  • چرا می خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید؟
  • بهتر از همه در کدام دانشگاه پذیرفته می شوید؟
  • کدام کالج ها یا دانشگاه ها پاسخگوی نیازهای شما هستند؟
  • آیا به کمک مالی برای پرداخت شهریه نیاز خواهید داشت؟
  • مهلت درخواست دادن به دانشگاه و میزان کمک مالی به شما چقدر است؟
  • کجای ایالات متحده می خواهید زندگی کنید؟

سطح تحصیلی خود را انتخاب کنید (مثلاً مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و غیره) تا درباره گزینه های خود بیشتر بدانید. به خاطر داشته باشید که مدارسی که درخواست می دهید باید توسط برنامه بازدیدکنندگان تبادل دانش آموز تایید شده باشند. می‌توانید فهرستی از مدارس دارای گواهی قابل جستجو برای سال ۲۰۲۳ را در دپارتمان مطالعات وزارت امنیت داخلی در وب‌سایت state.gov بیابید.

نکته مهم! خوب است بدانید که مهلت درخواست شروع به تحصیل و همچنین درخواست کمک مالی بر روی زمانی که شما در آزمون‌های استاندارد شرکت می‌کنید تأثیر می‌گذارد، زیرا نتایج آزمون باید حداکثر تا آخرین مهلت درخواست به دفاتر پذیرش برسد.

  1. روی خودت سرمایه گذاری کن (تأمین مالی هزینه های تحصیل برای ایرانیان)!

خوب است بدانید که مکان تحصیل و زندگی شما مهم است! بسته به محل زندگی و تحصیل شما، هزینه های مسکن و غذا در ایالات متحده بسیار متفاوت است. مناطق حومه ای یا روستایی در جنوب و غرب میانه ایالات متحده معمولاً کمترین هزینه زندگی را دارند.

با برنامه ریزی و تحقیق مناسب، ادامه تحصیلات عالی در ایالات متحده را می توان مقرون به صرفه کرد. چرا که پیش تر گفتیم مهاجرت به امریکا و تأمین هزینه زندگی و تحصیل در آن کشور بسته به اینکه برای کدام دانشگاه اقدام می کنید، بسیار متفاوت است. هر چه زودتر برنامه ریزی مالی خود را شروع کنید! هر ساله دانشجویان بین المللی کمک های مالی قابل توجهی برای تحصیل خود دریافت می کنند. با این حال، رقابت بالا است. اگر برای شروع تحصیل خود نیاز به کمک مالی دارید، درخواست های کمک مالی همزمان با درخواست های پذیرش می بایست داده شوند.

85C185Cb 679F 40E7 Aa01 469Df9Ad2700

به دنبال فرصت های ویژه و کمک های مالی باشید!

موسسات آموزشی ایالات متحده طیف گسترده ای از برنامه ها، شهریه و هزینه (مانند بورسیه‌ها) به دانشجویان بین‌المللی را ارائه می دهند.

سطح تحصیل خود را انتخاب کنید (کالج محلی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، PhD، کوتاه مدت، زبان انگلیسی) تا در مورد تامین مالی گزینه های خود بیشتر بدانید.

  1. درخواست خود را تکمیل کنید

اکنون به مرحله ۳ رسیده اید! درخواست خود را تکمیل کنید. این مرحله پیش نیازهای درخواست عمومی برای کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده را بررسی می کند.

درخواست برای تحصیل در امریکا کاری است که نیازمند صرف زمان، دقت و تمرکز بالاست. زیرا هر درخواست متفاوت است و شامل جمع‌آوری توصیه‌ نامه ها، نوشتن مقاله و مسیریابی نتایج آزمون‌های استاندارد از مدارک مورد نیاز است. پس برنامه ریزی کنید تا زمان مناسبی را برای یک نتیجه موفق اختصاص دهید.

  1. برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید

اکنون به مرحله ۴ رسیده اید! مرحله ویزای دانشجویی ایالات متحده، انواع ویزای دانشجویی F، J و M را پوشش می دهد.

ویزای F

این نوع ویزای دانشجویی ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی تمام وقت است که قصد دارند مدرک تحصیلی خود را در کالج یا دانشگاه معتبر ایالات متحده دنبال کنند یا در یک دانشگاه یا مؤسسه فشرده زبان انگلیسی تحصیل کنند.

ویزای M

دسته دوم ویزای دانشجویی ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به تحصیل یا آموزش غیر آکادمیک یا حرفه ای در موسسه ای در ایالات متحده بپردازند.

ویزای J

در نهایت، این نوع سوم ویزای دانشجویی ایالات متحده برای بازدیدکنندگان تبادل بین المللی است که در برنامه هایی در ایالات متحده که تبادل فرهنگی را ترویج می کنند، شرکت می کنند. چه برای کسب آموزش پزشکی، تجاری یا سایر موارد، همه متقاضیان باید معیارهای واجد شرایط بودن برنامه مورد نظر را داشته باشند و توسط بخش خصوصی یا برنامه دولتی حمایت شوند. دارندگان ویزای J معمولاً برای مدت کوتاهی، شاید یک یا دو ترم، در ایالات متحده می مانند. دو نوع ویزای J وجود دارد:

اطلاعات مربوط به ویزا و سفر را می توان در وب سایت دفتر امور کنسولی وزارت امور خارجه امریکا و مطالعه وزارت امنیت داخلی یافت.

پیش از شروع به تحصیل در امریکا، فرد متقاضی در ابتدا باید فرم I-20 را از دانشگاه دریافت کند و سپس برای ویزا اقدام کند.

خوب است بدانید! از آنجایی که مصاحبه های ویزا کوتاه است، تمام تلاش خود را بکنید تا توضیح دهید که چرا می خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید، چگونه برنامه ریزی می کنید که در دوران تحصیل از خود حمایت مالی کنید و پس از اتمام تحصیلات چه برنامه هایی دارید. با توجه به اینکه این مورد از مهم ترین مواردی است که سبب رد شدن تقاضای ویزای شما می شود، مشاورین ارشد موسسه مهاجرتی رویال اپلای می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

  1. برای خروج از کشور خود و سفر به امریکا آماده شوید

شما به مرحله ۵ رسیدید! آماده شدن برای رفتن شما به امریکا آخرین مرحله برای آغاز تحصیل در ایالات متحده است.

موارد مهم و کلیدی این مرحله نهایی شامل تنظیم زمان و مقدمات سفر، آشنایی با جغرافیای محلی آن شهر و دانشگاه، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین است.

به وب سایت دانشگاه یا مدرسه خود قبل از رفتن به امریکا سر بزنید و اطلاعاتی در مورد بیمه درمانی، میانگین دمای محلی در طول سال، گزینه های حمل و نقل محلی، مسکن و موارد دیگر را بدانید. برای تجربیات جدید آماده شوید و مهارت های خود را برای سازگاری با چالش های جدید توسعه دهید.

سخن پایانی رویال اپلای | Royalapply

می دانیم که اخذ ویزای تحصیلی امریکا و تحصیل در امریکا، فرصت های متفاوت و بسیار زیادی را پیش روی افراد قرار می دهد و علاوه بر کسب دانش به روز، فرصت ادامه تحصیل و شرکت در فرصت های مطالعاتی عالی را ایجاد می کند. دانشگاه های آمریکا، به عنوان گنجینه ای از نیروی انسانی کارآمد برای شرکت های بزرگ به شمار می روند و هر ساله، بسیاری از شرکت ها برای جذب پرسنل خود به فارغ التحصیلان و حتی دانشجویان این دانشگاه مراجعه و درخواست همکاری می دهند.

اگرچه فرآیند درخواست برای تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده با چالش های بسیاری رو به رو است اما نتایج بسیار ارزنده ای را در پی دارد. موسسه مهاجرتی رویال اپلای با توجه به سابقه درخشان و طولانی خود در این زمینه می تواند شما را برای رسیدن به این مقصد مهم، پیروز کند.

این موسسه با سابقه سالها فعالیت موفقیت آمیز در زمینه مهاجرت به امریکا، برای دانشجویان مختلف که قصد تحصیل در آن کشور را داشتند، ویزای تحصیلی اخذ کرده است. یکی از دلایل اعتماد نکردن متقاضیان به سایر موسسه ها، پرونده های ناموفقی است که سایر موسسه ها دارند. برخی از موسسه ها بدون داشتن مجوز برای فعالیت در حوزه امریکا، مشاوره های نادرست می دهند و یکی از مهم ترین دلایل رد شدن درخواست ویزای آن ها، انتخاب موسسه های فاقد صلاحیت و به تبع آن گام برداشتن در مسیری بن بست است که منجر به رد درخواست ویزای آنها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×