صنعت کفش
معرفی کسب و کار

مهم ترین چربی زدا در صنایع کفش و خشکشویی (متیلن کلراید صنعت کفش – پرکلرواتیلن صنعت خشک شویی)

اسفند ۲۸, ۱۴۰۱ 2۰145

از آنجا که پوست بدن و پا، به شدت آسیب پذیر است. بنابراین، از گذشته های بسیار دور به دلیل عدم دسترسی به لباس و کفش، از موادی مانند پوست درختان، علف های بافته شده و … استفاده می کردند. این عمل جهت محافظت از بدن صورت گرفته است. با گذشت زمان شکل ظاهری کفش ها و لباس ها تغییر کرده است. به طوری که امروز، استفاده از چربی زدا در صنعت کفش و خشکشویی بزرگترین دغدغه است. در ادامه شما با، دو چربی زدا (متیلن کلراید و پرکلرواتیلن) مورد استفاده در این صنایع آشنا می شود.

صنعت خشک شویی

زندگی در دنیای شلوغ امروزی دارای معایبی همچون نداشتن زمان کافی است. همه این عوامل موجب تشکیل شغل هایی مانند خشکشویی می شود. این نوع خدمات و شغل ها، باعث مدیریت زندگی ما می شود.  با استفاده از این روش می توان در صورت نداشتن وقت، به سهولت و با کمترین هزینه لباس های خود را شست و شو دهیم.

خشکشویی، یکی از روش های موجود جهت شستن و تمیزکردن لباس ها است. این روش به عدم استفاده از آب، با عنوان خشک شویی شناخته شده است. دقت داشته باشید که حلال مورد استفاده در صنعت خشکشویی باید بتواند لکه ها به خصوص روغن و چربی ها را از بین ببرد.

مزیت های استفاده از خشک شویی :

  • با استفاده از این صنعت می توان لکه های روغنی و چربی های روی لباس ها را پاک کرد.
  • به الیاف و جنس لباس آسیب نمی رساند.
  • مانع تغییر رنگ لباس ها می شود.
  • اندازه و سایز لباس ها تغییر نمی کند.
  • موجب طول عمر لباس ها می شود.

پرکلرواتیلن، یکی از پر مصرف ترین حلال های مورد استفاده در صنعت خشکشویی است. که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

خشکشویی

پرکلرواتیلن

پرکلرواتیلن یا همان تتراکلرواتیلن، یک ترکیب شیمیایی با فرمول C۲Cl۴ است. که به صورت مایعی سنگین، بی رنگ، غیر قابل اشتعال با بوی اتری و شیرین در محیط مشاهده می شود. این ترکیب، به طور گسترده در صنعت خشکشویی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، ماده شیمیایی پرکلرواتیلن را با عنوان پرکلرواتیلن خشک شویی می شناسیم.

این ترکیب، نامحلول در آب است و در مقابل رطوبت پایدار است. و قابلیت انحلال در بسیاری از ترکیبات آلی را دارد.

متیلن کلراید 

پرکلرواتیلن خشک شویی

پرک، یکی از مهم ترین و اصلیترین، مواد مورد استفاده در صنعت خشک شویی است. که در از بین بردن لکه ها موثر است. این ترکیب، موجب درخشش لباس ها می شود. البته دقت داشته باشید که این ترکیب، برای لباس های زنانه مناسب نیست. از این رو لازم است که لباس های شکننده را با دست شست و شو دهید.

صنعت کفش

پا، یکی از اعضای آسیب پذیر بدن است. از این جهت محافظت از آن، استفاده از کفش لازم و ضروری است.

متیلن کلراید، یکی از مواد شیمیایی مهم و پرکاربرد در صنعت کفش است. این ماده تجاری، جهت شست و شوی قالب تزریق،( شست‌وشوی قالب‌ها و قالب‌گیری) فوم پلی یورتان مورد استفاده قرار می گیرند. (در زمان تزریق پلی‌یورتان به قالب، شرایط باید به گونه ای باشد که پلی اورتان به قالب نچسبد. بدین منظور زیرلایه ای لازم است که مانع چسبندگی پلی اورتان به قالب شود.)

صنعت کفش

متیلن کلراید

متیلن کلراید (Methylene Chloride)، با فرمول CH2Cl2، به صورت مایعی شفاف، بی رنگ، فرار با بویی شبیه اتر در دمای اتاق مشاهده می شوند. این ترکیب غیر قابل اشتعال است. اما در صورت قرار گیری در معرض گرما، گاز سمی کلر از خود منتشر می کند.

در انتهای درباره خرید متیلن کلراید برای شما به توضیحات و راهنمایی لازم را آورده ایم.

دی کلرومتان، بصورت طبیعی در آب اقیانوس ها، باتلاق ها، سرزمین های پست و آتشفشان ها یافت می شود. اما بیشتر دی کلرومتان تولیدی، از طریق فعالیت های صنعتی وارد محیط زیست می شود.

کاربردها و موارد استفاده از دی کلرومتان

  • در صنعت کفش (در شستشوی قالب تزریق فوم پلی اورتان استفاده می شود.)
  • در صنعت چاپ (به عنوان حلال استفاده می شود.)
  • در صنعت چسب
  • در صنعت داروسازی (به عنوان عامل استخراج کننده استفاده می شود.)
  • در صنعت کشاورزی (به عنوان ضد عفونی کننده استفاده می شود.)
  • به عنوان رقیق کننده در صنایع شیمیایی استفاده می شود.
  • به عنوان حلال استخراج کننده در صنعت مواد غذایی استفاده می شود.
  • به عنوان عامل رانش در صنعت فوم پلی اورتان استفاده می شود.

شرکت ایران کم اکس، به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده های مواد شیمیایی در ایران است ، ما این ترکیبات را با برترین برندهای روز دنیا ، تهیه نموده و در اختیار صنعتگران قرار می دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت خرید و فروش متیلن کلراید و پرکلرواتیلن خشکشویی ، با کارشناسان فروش ما در واحد شرکت ایران کم اکس (irchemex.com) در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×