Images 1689810003 64B87453878D7
آموزش آشپزی

طرز تهیه کوکو پاستا ساده، یک غذای خوشمزه و سریع 

تیر ۲۹, ۱۴۰۲ 3۰205

کوکوی پاستا یا همان کوکو ماکارونی را می توانید با گوشت چرخ کرده یا مرغ و یا حتی سوسیس آماده کنید. در ادامه با طرز تهیه کوکو پاستا در فر و بدون فر می‌پردازیم…

طرز تهیه کوکو پاستا ساده، یک غذای خوشمزه و سریع

کوکو یکی از غذاهای سنتی ایران است که طرفداران زیادی را دارد. همین طور پاستا یک غذای مدرنی است که الان کمتر کسی پیدا می شود، طرفدار آن نباشد. کوکو پاستا ترکیب دو غذای محبوب سنتی و مدرن است که بسیار خوشمزه است و حداقل به یک بار امتحان آن می ارزد!

کوکوی پاستا یا همان کوکو ماکارونی را می توانید با گوشت چرخ کرده یا سینه مرغ و یا حتی سوسیس آماده کنید. همچنین می توانید با اضافه کردن پنیر پیتزا به آن طعم بهتری بدهید. کوکو ماکارونی بسیار مناسب ناهار و شام است و یک وعده غذایی کامل محسوب می شود.  طرفدار کوکو ماکارونی رشته ای هم کودکان و هم بزرگسالان هستند و در ادامه با طرز تهیه کوکو پاستا در فر و بدون فر با ما همراه باشید.

این غذای خوشمزه و محبوب را می توانید با پاستای فرمی یا ماکارونی رشته ای تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه این کوکو پاستا که در ادامه برایتان نوشته ایم، مناسب ۵ نفر و مدت زمان پخت این غذا حدود ۴۵ دقیقه می باشد. با ما همراه باشید.

مواد اولیه کوکو پاستا

مواد اولیه کوکو پاستا

  • پاستا فرمی : ۱۰۰ گرم
  • سینه مرغ : ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای : ۱ عدد
  • قارچ : ۵ الی ۶ عدد
  • ذرت : ۱/۴ پیمانه
  • نخود فرنگی : ۱/۴ پیمانه
  • هویج آبپز : ۱ عدد
  • سیر : ۱ حبه
  • تخم مرغ : ۵ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن : ۱/۲ قاشق چای خوری
  • روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو پاستا

طرز تهیه کوکو پاستا

برای طرز تهیه کوکوی پاستای خوشمزه، باید ابتدا سینه مرغ را قبضه کرده و به صورت جوجه ای ریز خرد می کنیم. حالا با سیر رنده شده و ادویه ها تفت می دهیم.

پاستا را در آب جوش حاوی کمی نمک و روغن می جوشانیم و بعد از صافی رد کرده می گذاریم از داغی بیافتد. فلفل دلمه ای و قارچ و هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم. در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را با ویسک می زنیم تا از لختگی در بیاید. بعد پاستا و مرغ و سبزیجات (که شامل قارچ و ذرت و فلفل دلمه ای و نخود فرنگی و هویج می شود) را به تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. این کوکو را هم می توانید در فر و هم در ماهیتابه درست کنید.

این دستور پخت، یکی از دستور پخت‌های آموزشگاه آشپزی آشپزشو است که در مقاله‌ی “۱۰ ایده جذاب برای پخت غذا با تخم مرغ” منتشر شده.

برای طرز تهیه کوکوی پاستا در فر، ابتدا قالب نچسب را خوب چرب کرده و مواد پاستا را ریخته و در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا طلایی شود. پخت این غذا در فر توصیه می شود زیرا روغن کمتری استفاده شده و بسیار سالم تر خواهد بود.

طرز تهیه کوکوی پاستا در فر

برای طرز تهیه کوکوی پاستا در ماهیتابه، اول مقدار کافی روغن کف ماهیتابه می ریزیم. بهتر است از ماهیتابه رژیمی استفاده شود. مواد پاستا را داخلش ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. بهتر است از روغن کمی استفاده کنیم. بعد از اینکه دورش طلایی شد‌ برمی گردانیم تا سمت دیگر سرخ شود. بعد از آماده شدن بهتر است آن را روی دستمال تمیز قرار دهیم تا کاملا روغن آن کشیده شود. همین طور می توانید آن را برای چند دقیقه روی یک سبد قرار دهید. نوش جان

توجه…

در این رسپی می توانید از ژامبون و سوسیس به جای مرغ استفاده کنید. همچنین ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا به این دستور می توانید اضافه کنید.

برای تهیه یک کوکو ماکارونی ساده بدون پنیر پیتزا می توانید از ماکارونی ساده و رشته ای استفاده نمایید.

سخن پایانی

با آموزش طرز تهیه کوکو پاستا یا همان کوکوی ماکارونی همراه شما بودیم. این غذا بسیار راحت و سریع آماده می شود.

منبع: آموزشگاه آشپزی آشپزشو – ashpazsho.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×