کاهش وزن
تناسب اندام

میخوام لاغر بشم از کجا شروع کنم ؟

تیر ۵, ۱۴۰۲ 6۰399

بهترین راه کاهش وزن چیست؟ بهترین راه کاهش وزن به چه رژیمی نیاز دارد؟ یکی از دغدغه هایی که بسیاری از افراد جامعه با آن مواجه هستند، مشکل چاقی و اضافه وزن است. اضافه وزن علاوه بر اینکه بدن شما را بد جلوه می دهد، ممکن است مشکلات طولانی مدتی برای زانوها و کمر شما نیز ایجاد کند. به همین دلیل دیر یا زود افراد به فکر کنترل وزن و کاهش وزن اضافه می افتند.

بهترین راه کاهش وزن چیست؟

در این قسمت از مقاله با بهترین روش کاهش وزن بر اساس مصرف صحیح غذا و همچنین کنترل متابولیسم بدن شما را همراهی می کنیم.

ورزش کنید

یکی از راه های لاغری ورزش کردن است. شما می توانید از ورزش بدنسازی برای لاغری استفاده کنید. اگر نمی دانید چطور این کار را کنید نگران نباشید. شما می توانید مقاله برنامه بدنسازی هفتگی از فیت شو را بررسی کنید تا برنامه رایگان دریافت کنید.

صبحانه را از وعده های غذایی خود حذف نکنید!

یکی از باورهای غلط در مورد کاهش وزن این است که برخی افراد فکر می کنند اگر یک وعده غذایی را حذف کنند، می توانند روند افزایش چربی را کاهش دهند. اکثر این افراد صبحانه را نیز حذف می کنند. اما حقیقت این است که نخوردن صبحانه به کاهش وزن کمکی نمی کند. همچنین با نخوردن صبحانه ممکن است مواد مغذی ضروری را از دست بدهید و در طول روز گرسنه تر شوید و تنقلات بیشتری بخورید که نه تنها باعث کاهش وزن می شود، بلکه باعث افزایش وزن نیز می شود. بهتر است سعی کنید به جای حذف صبحانه، غذا را از نظر کالری در صبحانه بهینه کنید.

وعده های غذایی منظم داشته باشید

اگر وعده های غذایی خود را مدیریت کنید و آن را بر اساس چارچوب خاصی انجام دهید، می توانید تا حد زیادی به سوخت و ساز بدن و در نتیجه چربی سوزی در بدن خود کمک کنید. تحقیقات نشان داده است که خوردن در زمان های منظم در طول روز به سوزاندن کالری سریعتر کمک می کند. همچنین منظم بودن در خوردن وعده های غذایی وسوسه خوردن میان وعده هایی که معمولاً چربی و قند بالایی دارند را تا حد زیادی کاهش می دهد.

میوه و سبزیجات بخورید

به گفته برخی از متخصصان، این روش بهترین راه برای کاهش وزن است. اگر در وعده های غذایی خود از میوه ها و سبزیجات استفاده نمی کنید، پیشنهاد می کنیم این موارد را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. خوردن میوه ها و سبزیجات می تواند تا حد زیادی شما را سیر کند و معده شما را پر کند.

همچنین از آنجایی که میوه ها و سبزیجات کم کالری و چربی و سرشار از فیبر هستند، می توانند به عنوان مواد ضروری برای کاهش وزن در نظر گرفته شوند. همچنین این مواد حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند که می توانند به سوخت و ساز بدن کمک کنند و تا حد زیادی به چربی سوزی کمک کنند.

مقدار زیادی آب بنوشید

خیلی وقت ها فراموش می کنیم که آب برای سلامتی و سوخت و ساز بدن چقدر مهم است! آب یکی از مواد شگفت انگیزی است که می تواند اثرات مفیدی بر روی تمام قسمت های بدن شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید همیشه آب را با توجه به وزن و سن آن بنوشید. حتی بسیار اتفاق می افتد که مردم گاهی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. در حالی که در این زمان، یک لیوان آب همان چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد. با نوشیدن آب کافی، می توانید ساده ترین راه را برای سوزاندن کالری در بدن خود ایجاد کنید.

تناسب اندام

بهترین روش لاغری چیست؟

اولین چیزی که در این کار باید در نظر بگیرید این است که واقعاً باید از مصرف قرص ها و مکمل ها بدون تجویز پزشک خودداری کنید و در ابتدا سعی کنید به طور طبیعی وزن کم کنید. اگر از این راه ها پاسخی دریافت نکردید، استفاده از روش های پزشکی نیز می تواند بهترین راه برای کاهش وزن سریع باشد.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین راه های کاهش وزن و به کارگیری آن ها در زندگی روزمره آشنا شوید.

علت چاقی چیست؟

قبل از اینکه به دنبال بهترین راه برای کاهش وزن باشید، بهتر است بدانید علت چاقی چیست و چه چیزی باعث چاق شدن فرد می شود؟ در واقع وقتی غذا می خورید مقدار مشخصی کالری جذب می کنید. هر ماده غذایی با توجه به ماهیت خود مقدار مشخصی کالری دارد. وقتی کالری لازم را جذب کردید، انرژی لازم برای انجام کارها را دریافت خواهید کرد. هر کاری انرژی خاص خود را می خواهد. وقتی بعد از دریافت کالری هیچ اقدامی برای سوزاندن کالری انجام نمی دهید، این کالری های اضافی به بافت چربی تبدیل می شوند و باعث تجمع چربی در بدن شما می شوند.

در واقع، زمانی که میزان کالری دریافتی بیشتر از مقدار کالری است که در طول روز می سوزانید، بدن شما شروع به ذخیره چربی می کند و باعث چاقی و اضافه وزن شما می شود. به همین ترتیب وقتی در طول روز کالری بیشتری نسبت به جذب کالری می سوزانید، بدن از چربی های جذب شده برای متابولیسم استفاده می کند و این باعث چربی سوزی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×